Į redakciją kreipėsi Vilniuje gyvenantis Justinas Staskevičius, kurio teigimu, ESO piktnaudžiauja savo išskirtinėmis teisėmis ir reguliariai palieka netoli Salininkų esančių namų kvartalo gyventojus be elektros. ESO priekaištus vadina nepagrįstais ir teigia, jog elektra dingsta dėl gedimų.
Lieka be vandens ir šildymo
Salininkų gyventojas sako besiskundžiantis ne dėl vieno atvejo, o nuolatinių trikdžių.
„Kalbu ne apie vienkartinį atvejį, o apie 5 metus besitęsiančią „praktiką". ESO savo nuožiūra išjungia elektrą, atskirai neįspėjus neįjungia jos pačios nurodytu laiku ir jiems visiškai nesvarbu, kad kitų komunikacijų neturintys žmonės lieka be šildymo ar vandens. Jeigu vasarą dar kažkaip galima išsiversti, tai žiemą tas tampa rimta problema, kadangi be elektros lieka namai, kuriuose yra ir mažų vaikų.
Taip pat dėl įtampos svyravimų sugedo namuose buvusi buitinė technika, bet ESO kalta dėl to nesijaučia, - atviravo jaunas vyras. - Žmonės dėl jų siunčiamų pranešimų keičia darbo grafikus, nuomojasi nepigiai kainuojančius generatorius, o ESO ima ir apsigalvoja bei parašo, kad atjungimai bus kitą dieną arba kitą savaitę. Jiems nusispjauti į žmones, jie naudojasi žmonėms nepalankiu įstatymu ir visai nesirūpina dėl to, kad gyventojai šąla, praranda pinigus, patiria nuolatinį diskomfortą".
Taip pat, vyro teigimu, ESO linkusi meluoti.
„Grįžtant namo mačiau, kaip kažkokie darbininkai krapštėsi netoli namų esančioje elektros skydinėje, o šalia stovėjo ESO tarnybinis automobilis. Sustojau ir paklausiau, ką jie čia daro, man nemandagiai buvo atrėžta, kad esą tvarkomas gedimas. Kai pateikiau užklausą raštu, gavau atsakymą, kad niekas niekur nevyko ir nieko netvarkė, nors jų automobilį užfiksavo ir mano vaizdo registratorius.
Parašęs skundą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai gavau oficialų atsakymą, jog viskas daroma pagal įstatymus. Sprendimą apskundžiau Administracinių ginčų komisijai, nes pavargome nuo to, kaip su mumis ir aplinkinių namų gyventojais nesiskaito valstybinė įmonė. Deja, varnas varnui akies nekerta, todėl ir komisijoje nieko nepešiau. Galiausiai, nebematydamas kitos išeities, nusprendžiau apie mūsų problemas papasakoti atvirai. Gal bent viešumas padės", - svarstė Justinas.
Teigia tvarkę gedimus
ESO atstovė Rasa Juodkienė nurodė, kad, turimais duomenimis, šiais metais skaitytojo gyvenamoje vietoje buvo du planiniai atjungimai.
„Vienas iš jų - skaitiklio keitimas. Kitas buvo susijęs su tiekimo patikimumu - jam užtikrinti reikėjo pakeisti izoliatorius. Likę 5 - gedimai neplaniniai atjungimai.
Gedimų tipai įvairūs, t.y. pašalinių asmenų nutraukti laidai, virtusio medžio nutraukti laidai, nutrūkęs ryšelis, oro linijose nudegę šleifai ir t.t. Taip pat buvo trumpalaikis atjungimas, kai vyko gedimo paieškos, - nurodė ji. - Klientų aptarnavimo duomenys rodo, vartotojas kreipėsi į ESO dėl elektros energijos tiekimo sutrikimų. Patikrinus tiekimo informaciją nustatėme, kad gedimai buvo ne ESO, o kliento vidaus tinkle, todėl ir dingdavo elektra, išskyrus tuos atvejus, kurie minėti anksčiau kaip planiniai atjungimai."