respublika.lt

Tikintieji verčiami patyčių objektu (147)

2021 liepos 16 17:50:35
Justina GAFUROVA

Lietuva - krikščioniška šalis, čia švenčiamos visos krikščioniškos šventės, kurių metu bažnyčios būna pilnos žmonių. Tačiau visu kitu laiku ima atrodyti, kad tikintys, pagal Dievo žodį gyvenantys žmonės laikomi atgyvena, nepataikantys koja kojon su mada. Dar daugiau, jie jau žeminami darbovietėse. Dėl to Lietuvoje neseniai buvo įkurta Krikščionių darbuotojų profesinė sąjunga. Nuolat girdime apie homofobiją, o pasirodo, Lietuvoje jau aptinkama ir krikščionofobijos apraiškų.

×
nuotr. 7 nuotr.
Audriaus Globio asmeninio albumo nuotr.

 


- Kaip kilo iniciatyva įkurti Krikščionių darbuotojų profesinę sąjungą? - „Vakaro žinios" paklausė naujai įkurtos profesinės sąjungos pirmininko Audriaus GLOBIO.


- Šių metų pavasarį teko kartu su kun. Algirdu Toliatu dalyvauti radijo laidoje, kurioje buvo kalbama apie tuo metu pateiktas Seimui svarstyti neapykantos kalbos įstatymo pataisas. Laidoje aptarėme ir plačiai žiniasklaidoje nuskambėjusį atvejį kai dėl A.Toliato „Facebook" paskyroje išsakyto kvietimo pasirašyti peticijas prieš Stambulo konvenciją ir Partnerystės įstatymą, jį užsipuolė žinomi Lietuvos influenceriai.

Kun. Algirdas pasidalijo savo asmeniniais išgyvenimais, kokį psichologinį spaudimą jis patyrė ir kaip svarbus jam buvo kitų palaikymas ir padrąsinimas agresyvaus mobingo prieš jį metu. Jam kilo klausimas: „Jeigu taip užsipuola kunigą dėl jo išsakytų krikščioniškų pažiūrų, tai kas nutinka pasauliečiui, išsakančiam savo krikščioniškas pažiūras, kurios neatitinka esamo „mainstrymo"? Po šios diskusijos ir gimė mintis, kad reikia Lietuvoje krikščionių profsąjungos, kuri sutelktų krikščionis darbuotojus į vieną organizaciją ir gintų jų religijos ir sąžinės laisvę. Tada ir prasidėjo šios idėjos įgyvendinimo procesas.

- Kokiose situacijos pasitaiko atvejų, kai reikia ginti krikščionių darbuotojų teises ir darbo sąlygas?

- Aš jau turbūt dešimtmetį aktyviai dalyvauju visuomeninėje veikloje. Man ne kartą teko susidurti su atvejais, kai agresyviai naudojamas mobingas, pavyzdžiui, mokyklose prieš mokytojus, kurie laikosi Katalikų bažnyčios mokymo, kalbėdami apie tos pačios lyties asmenų santykius, abortą ir kontracepcijos naudojimą. Taip pat prieš universitetų dėstytojus, kurie atvirai išpažįsta savo krikščionišką pasaulėžiūrą, gydytojus, kurie pasisako prieš abortą ar medikamentinio aborto taikymą Lietuvoje. Nors žinome labai daug gydytojų, kurie yra prieš negimusios gyvybės sunaikinimą pagalbinio apvaisinimo metu, tik vienetai išdrįso apie tai kalbėti, kai Seime buvo svarstomas įstatymas.

Žinau atvejų, kai Lietuvoje gana garsūs verslo atstovai viešai išsakę savo nuomonę apie tradicinę šeimą buvo vadovų pakviesti ant „kilimėlio" ir paauklėti, kad nedera taip kalbėti viešai, nes tai neatitinka kompanijos politikos. Kai kuriems iškilo reali grėsmė prarasti visas šeimos pajamas dėl krikščioniškos nuomonės išsakymo.

Būna, kad žmonės nutyla. O jeigu nenutyla, tai neretai prasideda spaudimas jų darbo vietoje. Kaip liaudis sako: „pradedama ieškoti sliekų ant asfalto" - priežasčių, kaip nutildyti arba net eliminuoti iš darbo.

Kol kas pas mus dar nėra oficialiai atleidžiami darbuotojai iš darbo dėl savo religinių pažiūrų - tam formaliai randamos kitos priežastys, nėra dar teismo sprendimais žmonės verčiami teikti paslaugas, prieštaraujančias jų religiniams įsitikinimams. Tačiau tokia situacija yra tik todėl, kad mes Lietuvoje dar neturime įteisinę homoseksualių asmenų partnerystės ir santuokos, nesame ratifikavę Stambulo konvencijos, neturime minėto neapyklantos kalbos įstatymo. Matant, kokiu „buldozeriu" yra stumiami Lietuvoje visi šie įstatymai, kokia aktyvi yra vykdoma propaganda žiniasklaidoje prieš prigimtines žmogaus ir šeimos teisines sampratas, labai greitai galime ir pas save Lietuvoje turėti „kietąją krikščionofobiją". Ji vis labiau įsigali šalyse, kuriose šie įstatymai jau efektyviai veikia. Tam reikia ruoštis.

- Kodėl taip nutiko? Neseniai apklausos parodė, kad prigimtinės šeimos stiprinimui pritaria didžioji dauguma visuomenės.

- Priežasčių yra ne viena, bet, manau, pagrindinė yra tai, kad išgyvename dar vieną mūsų visuomenės socialinį eksperimentą, kuriuo yra bandoma pakeisti visuomenę, naudojantis utopinėmis ideologijomis. Šiuo metu tam yra naudojama „gender" ideologija, kuri neigia vyro ir moters prigimtinį skirtingumą bei abipusiškumą. Priešais akis ji regi visuomenę be lytinių skirtingumų ir griauna šeimos antropologinį pamatą.

Ši ideologija perša švietimo programas ir įstatymų gaires, skatinančias asmens tapatybę bei jausminį artumą, iš pagrindų atsietus nuo biologinio skirtumo tarp vyro ir moters. Žmogaus tapatybė tampa individo apsisprendimu, kuris ilgainiui gali pasikeisti.

Vėl žmogus eksperimentuoja neigdamas Dievo buvimą ir žmogaus prigimtį, vėl bando sukurti visuomenę, kurioje visi būtų lygūs, o tiksliau vienodi. Šiuo metu tai yra daroma manipuliuojant mažumų teisėmis. Įstatymais siekiama „perauklėti" visuomenės daugumą. Žinome iš savo nesenos patirties, kuo baigiasi tokie utopinių ideologijų eksperimentai.

- Kas atsitiko su mūsų visuomene, kad krikščioniškoje šalyje tikėjimas jau tapo kažkuo gėdingu? Neseniai Seimo narė A.Širinskienė patyrė patyčias, nes viešai kalbėjo, kad yra krikščionė. Turbūt jums yra žinoma ir daugiau panašių situacijų?

- Ši situacija nėra atsitiktinė. Mano nuomone, jau ne vienerius metus, pasitelkiant žiniasklaidą, socialinius tinklus, universitetus, kultūrą, Lietuvoje yra formuojama antikrikščioniška pasaulėžiūra. Nesame unikalūs tame, tai vyksta daugelyje Vakarų šalių. Bandoma įdiegti naratyvą, kad, pavyzdžiui, Europos Sąjungos vertybės nėra krikščioniškos, nors pati Europos Sąjunga yra sukurta krikščionių politikų, tokių kaip Robertas Šumanas, kuriam, beje, šiais metais pradėta ir betifikacijos byla (jos metu tiriamas kandidato į palaimintuosius gyvenimas, veikla ir šventumas - red. past.).

Krikščionybė yra marginalizuojama, pristatoma kaip atgyvena, tik kaip istorinis ir kultūrinis reliktas. Siekiama, kad krikščionys politikai ir visuomenininkai negalėtų priimdami sprendimus vadovautis savo krikščioniška pasaulėžiūra. Neretai jie dėl to patiria patyčias, žeminimus ir net agresyvų mobingą.

- Iki dabartinio prezidento jau seniai per priesaiką girdėjome frazę „Te padeda man Dievas". Ką tas sako?

- Man tai sako, kad turbūt pasitikėjo tik savimi, jiems nebuvo reikalinga Dievo pagalba. O tai yra saviapgaulė.

- Liepos 6-ąją lankėtės prezidentūros kiemelyje, buvote pakviestas pirmosios ponios - Dianos Nausėdienės. Dėl to LRT žurnalistė Rita Miliūtė paskelbė įrašą, kuriame yra kelių prigimtines tradicijas ginančių visuomenininkų pavardės. „Kol prezidentas dirbo prie kalbos, kur „nebijokime pralenkti laiko", ponia Diana - prie svečių Valstybės dienai sąrašo. Kaip vis dėlto jauku, kuomet valstybė turi pirmąją ponią. Ir kaip patogu", - rašė žurnalistė. Ar bandoma parodyti, kad prigimtines vertybes ginti tampa atgyvena?

- Nenorėčiau komentuoti, ką žurnalistė turėjo omenyje, paskelbdama tokį įrašą. Galiu tik nuspėti, kad bandoma pasiųsti visuomenei žinią, kad į prezidentūrą yra kviečiami netinkami žmonės.

Įrašo stilius taip pat neatrodo labai pagarbus pirmosios šalies ponios Dianos ir prezidento atžvilgiu. Bet tas nestebina. R.Miliūtė kartu su kitais influenceriais ir žurnalistais jau seniai vykdo aktyvią kampaniją, kuria siekia menkinti nesisteminių visuomenininkų, intelektualų ir jų palaikymą užsitarnavusio prezidento autoritetą. Galima būtų tai laikyti nereikšmingais pasisakymais, bet visumoje tokios patyčios daro didelę žalą - naikina laisvę ir demokratiją Lietuvoje. Be to, tai yra tiesiog nekultūringa.

Labai gaila, kad influenceriai neretai kitus auklėdami ir gražiai kalbėdami apie mažumų teises, patys neretai naudoja patyčias, organizauoja mobingo akcijas prieš tuos, kas nepriklauso jų klanui. Taip visuomenėje yra formuojamas „patyčių trendas" - per patyčias duodama suprasti, ko reikia vengti ir kuo reikia sekti jaunajai kartai.

- Nuolat girdime apie toleranciją kitokiems. Bet matant pasisakymus, kur kritiškai vertinami tradicines vertybes ginantys svečiai prezidentūroje, nori nenori peršasi išvada, jog tolerancija - tik vienpusis vektorius, o iš tiesų apie pakantumą kitam tokie žmonės nė negalvoja.

- Jūsų minimame renginyje prezidentūroje mačiau labai įvairių pažiūrų, skirtingoms visuomenės grupėms atstovaujančių svečių. Manau, prezidentas eilinį kartą siunčią visuomenei žinią, kad bando kurti Lietuvą, kurioje būtų vietos visiems, visų teisės būtų apgintos laikantis teisingumo principo, kad vienodi dalykai būtų traktuojami vienodai, o skirtingi - skirtingai.

Kaip minėjau anksčiau, manau, mūsų visuomenės supriešinimas yra vykdomas neatsitiktinai, pasitelkiant mažumas yra vykdoma manipuliacijų politika ir diegiamos ideologijų, neigiančių žmogaus prigimtį ir prigimtines žmogaus teises, nuostatos mūsų visuomenėje.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (147)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KAPITALAS: Vyriausybė pritarė Lietuvos dalyvavimui steigiant Baltijos šalių regioninį kapitalo rinkų plėtros fondą, kurio tikslas – didinti Baltijos valstybių mažų ir vidutinių įmonių finansavimo prieinamumą, taip pat plėsti Baltijos šalių kapitalo rinkas.
  • PAŠTAS: Pagrindinė Kauno centrinio pašto įveiklinimo galimybių studijos rekomendacija dėl šio unikalaus pastato išsaugojimo ir pritaikymo visuomenės reikmėms – čia įsteigti Architektūros centrą (institutą), vykdantį ir muziejaus funkcijas.
  • TURIZMAS: Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija tenkino Vilniaus apygardos prokuratūros prokuroro, ginančio viešąjį interesą, pareiškimą ir panaikino Trakų rajono savivaldybės administracijos priimtus administracinius aktus, leidusius kaimo turizmo pastatų statybą Aukštadvario regioninio parko Vilkokšnio kraštovaizdžio draustinyje.
  • ĮSTATYMAS: Ketvirtadienį Seimas ketina priimti parlamentarų darbo sąlygas reglamentuojantį įstatymą.
  • ATLYGINIMAS: Nepaisant vidutinių atlyginimų skirtumo mažėjimo, užfiksuoto nuo balandžio iki liepos, Lietuvoje vyrai liepą uždirbo vidutiniškai 185 eurais daugiau nei moterys: vyrų vidutinis atlyginimas šiuo metu siekia 1596 eurus, moterų – 1411 eurų.
  • TERMINAS: Siūloma iki 12 mėnesių (vietoj šiuo metu nustatytų 6 mėnesių) ilginti nelegalių migrantų sulaikymo maksimalų terminą ir šiuo laikotarpiu nesuteikti jiems teisės laisvai judėti Lietuvos teritorijoje.
  • ANGLIS: Kinija pažadėjo nebefinansuoti naujų anglies kasybos projektų užsienyje.
  • SODRA: Rugpjūtį pirmą kartą šiais metais „Sodra“ fiksavo neigiamą priėmimų į darbą ir atleidimų balansą: „9.220 žmonių daugiau atleista nei priimta“
  • BALTAI: Rugsėjo 22 dieną 21 val. Vilniuje ant Altanos kalno Vilniaus Romuva kartu su apeigų grupe „Kūlgrinda“ visus kviečia švęsti Rudens lygiadienį bei Baltų vienybės dieną.
  • PROTESTAS: Australijoje, Melburno mieste, jau trečia diena vyksta statybos darbuotojų protestas, kurį išprovokavo valdžios sprendimas neleisti neskiepytiems darbininkams dirbti savo darbo.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip vertinate I.Šimonytės vadovaujamos Vyriausybės darbą COVID-19 valdyme?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate rugsėjo 10d. mitingą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+4 +7 C

+3 +13 C

 

+8 +12 C

+6 +12 C

+8 +14 C

 

+11 +13 C

0-4 m/s

0-9 m/s

 

0-9 m/s

       

Nuorodos