Lengvo pelno besivaikantys apsukruoliai imasi įvairiausių triukų, kad išviliotų pinigus iš patiklių žmonių. Jau ne vienas vilnietis nusvilo, kai susigundė įsigyti telefonų knygą, kurios tik kaina graži, o turinys - juodas brokas.
Habilituotas technologijos mokslų daktaras Algimantas Ambrazevičius nieko bloga neįtarė sulaukęs siūlymo įsigyti naujausią Vilniaus apskrities telefonų knygą. Supratęs, kad skambina bendrovės TEO, kurios klientas jis yra, atstovas, vilnietis nedvejodamas ją užsisakė.
Brangus šlamštas
“Namie turiu 2005 metų leidimo Vilniaus apskrities telefonų knygą, tai kodėl neįsigijus naujesnės? Pristatė man tą leidinį į namus, sumokėjau 50 litų. Pradėjau vartyti - ir žado netekau. Ne tik mano namų telefonas ten nenurodytas - Ambrazevičių nė vieno nėra! O ankstesnėje knygoje tokių pavardžių - daugiau nei dešimt”, - piktinosi mokslininkas.
Apžiūrėjęs brangų pirkinį įdėmiau A.Ambrazevičius susivokė esąs gudriai apgautas. Mat jo senoji telefonų knyga - daugiau nei 800 lapų, o ši - kone perpus plonesnė. Ir jos leidėja - visai ne TEO bendrovė, o kažkokia privati firma “Telkom”, registruota Vilniuje, Zarasų gatvėje 24-1. Pyktelėjęs vyriškis iškart paskambino nurodytu mobiliuoju telefonu pasiteirauti, kodėl į katalogą įtraukti ne visi miesto abonentai. Niekas neatsiliepė nei tądien, nei vėliau.
“Pats jau, ką padarysi, nudegiau, bet noriu įspėti kitus vilniečius, kad neužkibtų ant šios meškerės”, - šyptelėjo mokslininkas, kuris niekaip nesuvokia, kaip drįstama taip įžūliai mulkinti žmones.
Vardas - tik priedanga
UAB “Telkom” atstovai patikino nuolat atakuojami nekokybišku katalogu pasipiktinusių vilniečių.
“Mes leidyba neužsiimame. Šias paslaugas teikia Vilniuje įsikūrusi Lenkijos įmonė, - paaiškino jie. - Jau ne vienas žmogus į mus kreipėsi, kad tos įmonės darbuotojai klaidina klientus - prisistatydami kitos bendrovės vardu nori įsiūlyti brangų, bet neinformatyvų telefonų katalogą.”
Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos skyriaus viršininkė Erika Lukšė nekokybišką katalogą įsigijusiems vilniečiams pataria kreiptis į Vartotojų teisių gynimo tarnybą.
“Jei telefonų knyga - su trūkumais, ją įsigijęs pilietis negavo tokios paslaugos, kokios tikėjosi, vadinasi, pažeistos jo, kaip vartotojo, teisės, - paaiškino ji. - Be to, galima įtarti, kad ta bendrovė užsiima ir nesąžininga komercine veikla. Patarčiau kreiptis į vartotojų teisių gynėjus, kurie viską išsiaiškins. Jei kils įtarimų, kad vykdoma nesąžininga komercinė veikla, visą medžiagą persiųs mums. Mes tirsime.”
Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"