respublika.lt

Tarandės gyventojai nesileis ignoruojami (0)

2020 spalio mėn. 16 d. 07:00:17
Vidmantas MISEVIČIUS

Spalio 14 d. pavakare Vakarinis Vilniaus aplinkkelis buvo užsikimšęs kaip niekada. Tokia forma į jį suvažiavę Tarandės ir aplinkinių rajonų gyventojai siekė atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į jau ketverius metus niekaip nesprendžiamą saugaus eismo problemą.

×
nuotr. 1 nuotr.
Tarandės bendruomenė pabandė dar kartą atkreipti institucijų dėmesį į saugaus eismo problemą. Stasio Žumbio nuotr.

 

Apsisukimą sutvarkyti pamiršo

Pasak važiavimo organizatorės, Tarandės bendruomenės vadovės Renatos Gelažauskienės, nutiesus Vakarinį aplinkkelį, jie netruko pastebėti, kad kažkur buvo suklysta arba atlikti ne visi darbai.

„Vilniaus Vakarinio aplinkkelio apsisukimas ties Tarandės mikrorajonu tapo vieta, kur žūsta žmonės ir sudeginama begalė degalų. Nuo pat 2017 m. siekiame, kad ši problema būtų išspręsta, tačiau valdžios institucijos linkusios „žaisti futbolą", o ne veikti. Kreipėmės į Lietuvos automobilių kelių direkciją (toliau Kelių direkcija), Vilniaus miesto ir rajono savivaldybes. 2019 m. pagaliau šiaip ne taip buvo pasirašyta trišalė sutartis, tačiau realių veiksmų taip ir nebuvo sulaukta. Kadangi kitų būdų nebeliko, privalome atkreipti naujosios valdžios dėmesį ir dar kartą pareikalauti skubių pokyčių", - sakė bendruomenės vadovė.

Ypač ją skaudino tai, kad sutartyje yra numatytas puikus problemos sprendimas - tunelinis nuvažiavimas, tačiau ar jis bus įrengtas, lieka neaišku.

„Liūdna, kad savo problemas gyventojai turi spręsti patys, nors tuo tarsi ir turėtų užsiimti atsakingos institucijos. Bet dar liūdniau, kad net ir po gyventojų iniciatyvų valdininkai ir toliau tik „imituoja aktyvią veiklą". Sutartis pasirašyta, tačiau joje nėra nurodyti darbų etapai - iki kada ir kas turi būti nuveikta. Tad abejotina, kad iki 2024 m. ji, kaip numatyta, bus realizuota. Kiek kreipėmės, Kelių direkcija teigia, kad negali veikti, kol savo darbo nepadarė savivaldybės, o šios į užklausas atsako, kad „klausimas sprendžiamas". Tik jau labai ilgai viskas trunka", - mokesčių mokėtojų išlaikomų institucijų veikla „džiaugėsi" R.Gelažauskienė.

Būtent todėl, pasak jos, gyventojai ir pradėjo bruzdėti.

„Vyksta avarijos, žmonės žūsta, o valdininkai vis „sprendžia". Buvo siūlymų užtverti kelią gyva grandine, bet apsistojome ties važiavimo idėja. Surinkome 600 Tarandės gyventojų parašų. Mus palaiko dėl netinkamai įrengto posūkio kenčiančios aplinkinių rajonų bendruomenės. Tikimės, kad simbolinis važiavimas per vakarinį piką aiškiai parodys, jog minėtos problemos ignoruoti nebegalima. Nenorime pakenkti kitiems eismo dalyviams, bet nieko neveikimas tik didins nelaimių ir galbūt žuvusiųjų skaičių. Tikimės, kad ši akcija pagaliau išjudins valdininkus, kurie turbūt nesupranta, jog net ir viską sutarus sprendimo realizavimas tikrai užtruks ne vienerius metus", - apibendrino R.Gelažauskienė.

Susitarė, bet nieko nedaro

Kelių direkcijos atstovas Saulius Jansonas patvirtino, kad
2019 09 27 buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio tunelinio pravažiavimo, jungiamųjų kelių bei pėsčiųjų viaduko projektavimo ir statybos.

„Pagal ją šalys suderintai įgyvendins savo teritorijoje su transporto mazgo pertvarkymu susijusius 4 projektus, - patikslino jis. - 2020 m. rugsėjį įvyko posėdis, kurio metu Kelių direkcija ir Vilniaus miesto savivaldybė susitarė ieškoti būdų, kaip paspartinti projektų įgyvendinimą, kad jis būtų įgyvendintas anksčiau nei numatyta bendradarbiavimo sutartyje."

Pasak S.Jansono, taip pat buvo nutarta, kad Kelių direkcija iki šių metų pabaigos inicijuos pirkimą dėl tunelinio pravažiavimo. Savivaldybė savo ruožtu turėtų paspartinti detaliojo plano parengimą ir sklypų išpirkimą, lygiagrečiai parengdama techninį projektą. Tiek savivaldybės, tiek Kelių direkcijos planuojami įgyvendinti objektai turėtų pradėti funkcionuoti vienu metu.

Visgi jis atkreipė dėmesį į tai, kad sėkmingam ir visiškam projekto įgyvendinimui reikalingas kompleksiškas visų partnerių bendradarbiavimas.

„Tai reiškia, jog neįgyvendinus tam tikros projekto dalies, negalimas ir viso projekto galutinis įgyvendinimas. Šiuo atveju savivaldybei neįrengus jungiamųjų kelių, Kelių direkcija negalėtų užtikrinti tunelinio pravažiavimo projektinio funkcionavimo ir eismo saugumo", - „futbolą" toliau buvo linkęs žaisti
S.Jansonas.

Beje, tokią pat taktiką pasirinko ir sostinės savivaldybė, į užklausą - kada prasidės realūs darbai? - atsakiusi, kad „šiuo klausimu reikėtų kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją".

Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KORONAVIRUSAS: sekmadienį dar vienam „Regitros“ Kauno filialo darbuotojui patvirtintas koronavirusas.
  • EISMO ĮVYKIAI: praėjusį savaitgalį, spalio 16-18 dienomis, Lietuvos keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 18 eismo įvykių, viename jų žuvo lengvąjį automobilį vairavęs 18 metų vaikinas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar keliaujate į užsienio valstybes pandemijos metu?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar eisite balsuoti antrajame Seimo rinkimų ture?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

 3 +7 C

+2 +7 C

 

+5 +7 C

 +9 +11 C

+9 +12 C

 

 +11 +14 C

1-6 m/s

0-4 m/s

 

1-6 m/s

       

Nuorodos