Patvirtintas Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų 2014 - 2018 m planas bus vykdomas, atsižvelgiant į atnaujintą Kauno miesto strateginį triukšmo žemėlapį. Norint sumažinti triukšmo lygį siūloma apmokestinti įvažiavimą į centrinę miesto dalį.
Specialistų nuomone, triukšmo problemos, kaip vienos iš svarbiausių miesto plėtroje, išryškinimas bei prevencijos priemonių numatymas leistų greičiau pasiekti triukšmo lygių mažėjimo ar stabilizacijos mieste efektą, o kartu prisidėtų prie darnaus miesto kūrimo. Eismo ribojimas siekiant sumažinti ir transporto keliamą triukšmą turėtų vykti tik tam tikrose zonose apmokestinus įvažiavimą.
Toks apmokestinimas perspektyvoje yra realiausias Centro seniūnijoje, kur beje, gyventojų nebelikę tiek daug, kiek miegamaisiais vadinamuose miesto rajonuose. Transporto (ypač vadinamo sunkiuoju) irgi kur kas mažiau važiuoja centro gatvėmis nei, pavyzdžiui, Savanorių prospektu, šalia kurio yra daug daugiabučių namų.
Centrinėje Kauno dalyje triukšmo prevencijos plano kūrėjų teigimu, pirmenybė būtų teikiama viešajam ir bemotoriam transportui. Kaip viena iš tokią strateginę idėją papildančių priemonių, strategijoje yra numatyta "park&ride" sistemos plėtra. Eismo ribojimas centrinėje miesto dalyje padėtų sumažinti ne tik oro taršą, bet ir transporto keliamą triukšmą, - įsitikinę Kauno triukšmo prevencijos veiksmų plano rengėjai.
ELTA primena, jog savivaldybės, kuriose gyvena daugiau nei 250 tūkst. gyventojų, kas penkerius metus privalo peržiūrėti ir atnaujinti triukšmo prevencijos veiksmų planus. Naujasis Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planas 2014-2018 m. apima tik triukšmo prevencijos priemones, susijusias su didžiausiais triukšmo šaltiniais - kelių transportu, geležinkelių transportu, pramonės veikla, - su šaltiniais, kuriems galima numatyti efektyvias strategines valdymo priemones.
Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų plane 2014-2018 m. numatytos triukšmo prevencijos priemonės bei veiksmai įgyvendinami tiek kaip atskiri strateginiai triukšmo prevencijos projektai (pvz., akustinių sienelių įrengimas), tiek kaip papildomi kitų miesto plėtros bei planų realizavimo veiksmai. Tokia nuostata leidžia siekti triukšmo prevencijos strateginių tikslų integralumo, - triukšmo problemų sprendimus numatyti visose miesto plėtros srityse.
Atliekant triukšmo lygių mieste pokyčių analizę, bus aiškus įgyvendinto triukšmo prevencijos veiksmų plano efektingumas. Juo žadama pasinaudoti rengiant triukšmo prevencijos veiksmų planą 2019 - 2023 m. laikotarpiui. Tai turėtų įvykti ne anksčiau kaip 2018 metais, kada bus atnaujintas miesto strateginis triukšmo žemėlapis.