respublika.lt

Šokas etikos pamokoje: mokytojas traukė į nosį neaiškius miltelius ir galimai smurtavo prieš mokinį

+VIDEO

(179)
Publikuota: 2023 gegužės 10 10:24:00, Justina GAFUROVA
×
nuotr. 1 nuotr.
Bendruomenė įtaria, kad etikos mokytojas ne tik pats nežino, kas yra etika, bet ir galimai buvo apsvaigęs nuo narkotikų. „Vakaro žinių“ skaitytojų nuotr.

Kauno rajono Garliavos Juozo Lukšos gimnaziją sukrėtė etikos mokytojo smurtas prieš mokinį. Pedagogas pamokos metu klasėje sužvėrėjo be aiškios priežasties. Bendruomenė įtaria, kad etikos mokytojas buvo apsvaigęs nuo narkotikų.

 

Mušė moksleivį

Su „Vakaro žinių" redakcija susisiekė skaitytojas, kuris pasidalijo informacija apie prieš kelias dienas Kauno rajono Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje nutikusiu incidentu. Vaizdo įraše matyti, kaip mokytojas nuo mokyklinio suolo sėdint šalia mokiniams į nosį sutraukia kažkokius baltus miltelius. „Mokykla tai vadina mokymosi priemone", - pridedama prie vaizdo įrašo. Skaitytojas pasakoja, jog uostyti kreidą ugdymo įstaigoje skatinama „mokymosi tikslais" ir tikina, kad incidentą apie smurtą mokykloje gimnazijos vadovybė siekia nuslėpti.

Teigiama, kad mokytojas pamokos pradžioje kažkur trumpam dingo, o grįžo stipriai pasikeitęs. Su „Vakaro žiniomis" susisiekęs skaitytojas tikina, jog pedagogas klasėje provokavo mokinį, kad šis pavartotų žodį „negras".

„Galų gale klasiokas pasakė tą žodį. O tada mokytojas paklausė: „Ką tu pasakei?" Ir pradėjo jį stipriai trankyti, rankomis daužyti į veidą ir į pilvą. Galų gale nusitempė ant žemės ir įspyrė, norėjo užlipti ant jo, bet tada aš jau atsistūmiau kėdę stotis, klasiokas atsistojo ir mokytojas nurimo. Atsisėdo ir sako: „Norėjau jus pamokyti gyvenimiškos pamokos, kaip gali užknisti mokyklos atmosfera ir iki ko gali prieiti. Tai buvo svarbiau už mano darbą. Išdalino lapukus, paprašė parašyti, ką pamatėme, pamokos pabaigoje priėjo prie to klasioko ir sako: „tik pabandyk pasakyti kažką, ir pamatysi, kas tau bus. O jam didžiulis fanaras (mėlynė - žargonas) po akimis ir visas veidas kraujuotas", - rašoma paviešintame mokinių susirašinėjime.

Policija žino

Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas „Vakaro žinioms" patvirtino, kad po dviejų dienų nuo incidento mokykloje, informacija pasiekė ir policiją: „Buvo gauta informacija iš Vaiko teisių apsaugos tarnybos, kad Kauno r., Garliavoje esančioje ugdymo įstaigoje, ten dirbantis vyras (g.1995 m.) galimai smurtavo prieš nepilnametį (g. 2007 m.). Dėl šio įvykio Kauno rajono PK pradėtas aplinkybių patikslinimas. Informacijos apie narkotines medžiagas nesame gavę, tačiau sulaukę tokios informacijos iš žiniasklaidos, policijos pareigūnai aiškinsis ir tai." Pareigūnams perduoda ir vaizdo medžiaga.

Mokyklos reakcija

„Vakaro žinios" susisiekė su Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos vadovybe. Jos direktorius Vidmantas Vitkauskas patvirtino, kad apie incidentą administracija žino. „Apie incidentą sužinota tuoj pat jam įvykus. Apie tai pranešė toje klasėje buvę ir įvykį matę mokiniai. Nedelsiant buvo susisiekta su nukentėjusio mokinio tėvais, mokiniui buvo suteikta psichologinė pagalba, su atvykusia į gimnaziją mokinio motina bendravo direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, gimnazijos psichologė, socialinė pedagogė.

Po pamokos dėl pavartoto smurto prieš mokinį buvo apklaustas mokytojas ir paimtas jo raštiškas pasiaiškinimas. Apie įvykusį smurto atvejį, per elektroninį dienyną, informuoti visi gimnazijos mokinių tėvai, paaiškinta kokių priemonių imtasi.

Direktoriaus teigimu, švietimo įstaiga apie incidentą informavo visas tarnybas, kurioms privalo pranešti tokius atvejus. Sudaryta komisija įvykio priežastims ir aplinkybėms tirti.

V.Vitkauskas patikino, kad kitą dieną pedagogas buvo laikinai nušalintas nuo darbo, jam buvo neleista bendrauti su mokiniais: „Su Kauno rajono pedagoginės-psichologinės tarnybos vadovais sutarta dėl šios tarnybos specialistų pagalbos mokytojui (tokia pagalba mokytojui buvo suteikta tą pačią dieną). Iš ryto, su mokiniais, kurių klasėje įvyko incidentas, susitiko gimnazijos administracija, pagalbos specialistai, klasės vadovas. Mokiniams dar kartą teikta psichologinė pagalba, aptartos įvykio aplinkybės.

Ketvirtadienį, po darbo, buvo suorganizuotas klasės mokinių ir jų tėvų susirinkimas, kuriame dalyvavo gimnazijos vadovai, pagalbos mokiniams specialistai ir klasės vadovas."

Pedagogą atleido

Įdomu, kad informaciją apie įvykį žiniasklaidą pasiekė jau po minėto susirinkimo. Gali būti, kad buvo baiminamasi, jog administracija reikalingų sprendimų nesiims. Tačiau situacija susidomėjus žiniasklaidai, penktadienį vakare direktorius informavo, kad, atsižvelgiant į mokinių tėvų pageidavimą bei komisijos tiriančios įvykio aplinkybes siūlymą, mokytojas buvo atleistas iš darbo.

Pasak direktoriaus, narkotinių medžiagų vartojimo atvejų gimnazijoje iki šiol nenustatyta. „Kad mokytojas galimai vartoja narkotikus gimnazijos administracijai nėra žinoma. Jūsų atsiųstas siužetas gimnazijos administracijai yra žinomas. Jį gavus, mokytojas ir kai kurie mokiniai matomi siužete buvo apklausti. Mokytojas yra pateikęs raštišką paaiškinimą, kad tai tik trumpas siužetas iš jo pamokos, kurioje buvo kalbama apie narkotinių medžiagų vartojimo problemas ir vartojimo priklausomybės pavojus. Kaip demonstracinė medžiaga buvo naudojama susmulkinta kreida", - nurodė Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos direktorius V.Vitkauskas.

VIDEO:

Komentuoja Lietuvos tėvų forumo tarybos narys Audrius MURAUSKAS:

- Kas vyksta mūsų mokyklose, kad nuolat girdime apie smurto protrūkius: mokiniai smurtauja tarpusavyje, prieš pedagogus, jau ir pedagogai nesivaldo?

- Žinote, kad taip nutiko šioje mokykloje, dar nereiškia, kad tai kažkuo išskirtinė mokykla. Tokia realybė šiandien yra daugybėje mokyklų. Visa mūsų švietimo sistema dabar yra kaip ugnikalnis prieš išsiveržimą, nes sistema taip sukurta, kad ji pati kuria įtampas.

Manau, pagrindinė priežastis yra tai, kad mokykloje nėra atsakingo šeimininko. Tėvai, leisdami vaiką į mokyklą, patiki jai savo brangiausią turtą ir tikisi, kad už vaikus bus atsakingi kiti suaugę. O už darbą mokytojui moka ne tėtis, kaip paslaugos užsakovas, o jo pinigus, per surinktų mokesčių perskirstymą, valstybė sumoka per miestų savivaldybes - formaliai mokyklų savininkai yra miestų savivaldybės. Manau, mokytojas dėl to yra pasimetęs ir nežino, kam tarnauja - kas yra jo darbdavys.Tuomet viskas priklauso nuo bendruomenės narių geranoriškumo.

Mokytojas jaučia spaudimą iš tėvų, iš administracijos, o ši gauna spaudimą iš savivaldybės švietimo skyriaus bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. Šalia to yra ir egzaminai, reitingai. Mokyklos nebesiekia įgyvendinti geros mokyklos koncepcijos realybėje. Vietoj to įsiveliame į tokias žiurkių lenktynes, kur mokytojai prievartaujami siekti kuo aukštesnių akademinių rezultatų - nebėra rezultatų pasiekimo ir jausenos mokykloje pusiausvyros. Dėl to mokiniai patiria didžiules įtampas, o su tokiais vaikais dirbantiems mokytojams darbas yra košmariškai sudėtingas.

Kol į mokyklą žiūrėsime kaip į fabriką, kur vaikai yra tik darbo priemonės, tokių įtampų nemažės. Mokykloje trūksta elementaraus žmogiškumo.

- Šiuo atveju kilo įtarimų dėl galimo narkotinių medžiagų vartojimo mokykloje. Tai jau tampa problema ne tik tarp mokinių, bet ir tarp pedagogų?

- Tai yra paminėtų problemų pasekmė. Kai kyla įtampos, žmogus ieško priemonių, kaip jas numalšinti. Psichotropinės medžiagos momentiškai suteikia ramybės iliuziją. Galime kurti kiek norime priemonių tam sutramdyti ir pažaboti, bet jeigu nekursime santykių, nieko nebus. Ten, kur darna, ten nėra svaiginimosi paieškų. O jeigu žmonės jaučia įtampas, jie ieško būdų, kaip tai ištverti.

Aš suprantu ir administracijos vadovus. Jiems sudėtinga pasirinkti tinkamus mokytojus, nes jų labai trūksta. Renkamasi iš to, kas yra, tad tikėtis, kad prie mūsų vaikų prisilies tik pačios brandžiausios asmenybės, tampa sudėtinga.

- Todėl tokiais ar panašiais atvejais vengiama atleisti pedagogus arba stengiamasi nuslėpti panašius incidentus?

- Taip. Iš pedagogų reikalaujama, kad darbas būtų atliktas ir kokybė jau nesvarbu.

Turime grįžti prie Geros mokyklos koncepcijos ir Švietimo įstatymo, kuris sako, kad pagrindinis švietimo tikslas yra išugdyti savarankišką, atsakingą, kūrybingą, dorą, asmenybę. Bet mes bandome tik išmokyti matematikos ir žiūrime, kiek jis sugebės „atgaminti" per egzaminą.

- Labai dažnai tėvai apie problemas mokykloje bijo kalbėti su administracija. Tai yra vienas iš požymių, kad bendruomenėje kažkas negerai?

- Į Lietuvos tėvų forumą dažnai pagalbos kreipiasi tėvai ir bijo, kad mes neįvardintume, kas kreipėsi. Įsivaizduokime, kokia atmosfera tvyro ugdymo įstaigoje, jeigu žmonės bijo vieni kitų? Gal dalis prisigalvoja grėsmių, bet kai kur jos yra realios. Juk tėvai bijo todėl, kad vėliau nenukentėtų jų vaikas. Jeigu vyrauja problemų nesprendimo kultūra, vėliau susiformuoja situacija, kad problemų niekas ir nebenori kelti. Toks pūlinys sirpsta, kol pagaliau sprogsta. Tokių sprogimų yra gerokai daugiau, mes išgirstame tik apie kai kuriuos.

- Kokie pokyčiai turėtų atsirasti sistemoje?

- Pirmiausia svarbu didinti savivaldą, kad patys tėvai būtų aktyviau įtraukiami į ugdymo procesus ir sprendimų priėmimą. Kartu reikia atpalaiduoti mokytoją nuo per didelių jam užkrautų atsakomybių ir liautis jį taip stipriai kontroliuoti. Reikėtų nuimti reikšmę nuo egzaminų, kad visa sistema nebūtų įtraukta tik į žiurkių lenktynes. Turime siekti sukurti santykius į vaiku, kaip su žmogumi. Tik tuomet galime perduoti jam žinias.

Perfrazuosiu humanistikos pedagogą Šalvą Amonašvilį, kuris sako, kad kantrybė ugdoma kantrybe, meilė ugdoma meile, pasitikėjimas ugdomas pasitikėjimu, o prievarta ugdoma prievarta.

Jeigu mes per prievartą bandysime išmokyti matematikos, kažkiek matematikos žmogų išmokysime, bet kad išmokysime jį būti prievartautoju, tai faktas. Kai vaikai prievartaujami visame ugdymo procese, jie ima kelti įtampas ir tai sprogsta įvairiai. Vieną kartą tai sprogsta per mokinių elgesį, kitą - per pedagogų, kaip šiuo atveju.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
57
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (179)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s