respublika.lt

Šiaulių oro uosto ateities miražasnuotraukos (2)

2020 sausio mėn. 17 d. 08:55:14
Jūratė RAUDUVIENĖ, „Šiaulių kraštas“

Šiaulių oro uostas (ŠOU) ir toliau kuria savo nesėkmės istoriją. Keičiasi šios Šiaulių miesto savivaldybės įmonės vadovai, tačiau visi kalba vieną ir tą patį – oro uosto reikalai negerėja. Nuostoliai per metus padidėjo 8 kartus.

×
nuotr. 2 nuotr.
Ti­ki­na­ma, kad krovi­ni­nius or­lai­vius Šiau­lių oro uos­tas at­bai­do pra­sta inf­rast­ruk­tū­ra, ke­lian­čia grės­mę skry­džių sau­gu­mui. Giedriaus Baranausko nuotr.

 

Nuostolis, kokio nesitikėta

2019 metais Šiaulių oro uostas patyrė 138 tūkstančius eurų nuostolį. Kaip sako direktorė A. Kuezada, 5-metėje oro uosto strategijoje net blogiausiame scenarijuje nebuvo numatytas toks nuostolis. 2018 metais įmonė taip pat dirbo į minusą, tačiau jis siekė tik 17 tūkstančių.

Vadovė informavo, kad pernai įmonė aptarnavo tik 4 krovininius lėktuvus. Dar atlieka antžeminį aptarnavimą kariniams lėktuvams. Pagrindinės įmonės pajamos – 170 tūkstančių eurų iš miesto biudžeto skrydžių saugumo funkcijai užtikrinti ir 24 tūkstančiai eurų už dviejų žemės sklypų nuomą investuotojui. Šiais metais oro uostas iš miesto biudžeto prašo 210 tūkstančių eurų.

Veiklą nutraukus pagrindinei įmonei, kuri anksčiau gabendavo krovinius per Šiaulių oro uostą, jis praktiškai liko be darbo. Siekdama išgyventi, Savivaldybės įmonė nuo 25 darbuotojų susitraukė iki 13. Kaip sako direktorė, liko tik tie, kurie turi užtikrinti skrydžių saugumą.

Privalumų daug – krovinių nėra

A. Kuezada apibendrina, kad Šiaulių oro uostas nuo pat įmonės įsteigimo 1993 metais veikia nesėkmingai dėl dviejų priežasčių: krovinių oru gabenimo strategijos valstybėje nebuvimas, valstybinio turto valdymo spragų.

„Tos dvi nesėkmių priežastys yra tarsi susisiekiantys indai, kurių pagrindinė jungiamoji dalis – finansavimo galimybės, tiksliau – jų nebuvimas. Nes ta nelemta takoskyra tarp savivaldybės ir valstybės egzistuoja. O neturėtų, nes savivalda yra sudėtinė valstybės dalis“, – tvirtina direktorė.

Ji akcentuoja, kad Valstybinės įmonės Lietuvos tarptautinių oro uostų pagrindinė veikla – keleivių, keliaujančių oro transportu, aptarnavimas, o Šiaulių oro uosto – krovinių oru gabenimas.

Šiaulių oro uostas turi sąlygas aptarnauti didžiausius krovininius orlaivius, nes turi ilgiausią Baltijos šalyse kilimo-tūpimo taką (3500 metrų). Vieninteliai turi sertifikuotą veterinarijos sandėlį su laboratorija, kuriame galima laikyti maisto ir kitus produktus įvairiausiame temperatūriniame režime. Oro uostas neturi garso apribojimų bei veikia ištisą parą, o garso apribojimai ir laiko režimas yra taikomi praktiškai visuose pasaulio oro uostuose, išskyrus karinius.

Direktorė pati kelia klausimą, kodėl turėdamas šiuos privalumus oro uostas negali pritraukti krovininių skrydžių? Ir čia pat atsako – infrastruktūros kokybė.

„Šiaurinis peronas, kuriame priimame krovininius orlaivius, yra kritinės būklės, dvi orlaivių parkavimo aikštelės jau uždarytos, nes atsivėrusios duobės kelia grėsmę orlaivių saugumui. Riedėjimo takas A, vedantis į šiaurinį peroną, jau senokai uždarytas dėl dangoje atsivėrusių skilimų ir duobių. Paklausite kodėl nesusitvarkome? Negalime, nes turtas ne mūsų, ir pagal veikiančius įstatymus negalime svetimo turto tvarkyti už savo ar savivaldybės lėšas. Ir tai yra svarbi priežastis, kodėl negalime pritraukti rimtų krovinius oru gabenančių avialinijų į Šiaulių oro uostą – nesaugu...“, – aiškina direktorė.

Oro uosto turto klausimus Šiaulių miesto valdžia sprendžia jau antrą kadenciją, tačiau be rezultatų. Pavyko tik už 240 eurų išsinuomoti 4 kariškių angarus. Tik jie reikalingi kroviniams perkrauti, o krovinių nėra.

Savivaldybė pasižadėjo UAB "Aviatic MRO", išsinuomojusiai oro uoste sklypus ir ketinančiai ten investuoti milijonus, už 10 biudžetinių milijonų įrengti infrastruktūrą, kurios reikia, kad orlaiviai galėtų atvykti į būsimą remonto įmonę.

Riedėjimo takelis, kuris numatomas platinti ir atnaujinti, kol kas taip pat priklauso kariuomenei. A. Kuezada tikisi, kad pirmąjį šių metų ketvirtį Vyriausybė pagaliau priims sprendimą išnuomoti oro Šiaulių uostui reikalingą infrastruktūrą, o Savivaldybės investuotas lėšas įskaityti į nuomos mokestį. Už milijonus, investuotus į riedėjimo takelį, oro uostas galėtų nemokėti nuomos mokesčio maždaug dešimtmetį.

Kas laukia Šiaulių oro uosto?

„ŠOU valdo 27 hektarų sklypą, kuris yra karinio aerodromo šiaurinėje dalyje. Dvi sklypo dalys išnuomotos investuotojui UAB „Aviatic MRO“. Šios partnerystės dėka oro uostas turėtų atsigauti iš 27 metų letargo. Dėl šios partnerystės atsiradimo, daugiau girdim savo vardą, tvirtesnį turim tikėjimą, jog visgi turim šansų pakilt. Laukiam 2021 metų vidurio, kai savo „sraigtus“ remontuotis nusileis pirmieji orlaiviai“, – viliasi direktorė.

Ji pripažįsta, kad tuomet Šiaulių oro uostas atliks į remontą atskrendančių orlaivių antžeminį aptarnavimą, užpils kuro. Žodžiu, veiks, kaip lėktuvų degalinė.

Tačiau ir ši viltis – tarsi miražas. A. Kuezada apgailestavo, kad Savivaldybė projektui įgyvendinti vis dar neturi rangovo. Jau gruodžio gale turėjo būti pasirašyta sutartis su konkurso nugalėtoju, tačiau vienam iš dalyvių pateikus pretenziją, terminai nusikėlė. Nors buvo planuota darbus pabaigti iki 2021 metų kovo, jų pabaiga gali nusikelti iki birželio.

Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (2)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. GODOS PRIE SUSKILUSIOS „GELDOS”
2. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
3. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų (Sorošo sąrašas su naujomis „elitinėmis" pavardėmis)
4. Vitas TOMKUS: NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
5. Vitas TOMKUS: JUOKAI JAU BAIGIASI, arba TEGYVULIUOJA PIDERALDEMOKRATIJA!
6. Globalistai atims mamą ir tėtį
7. Po vakcinos nuo COVID-19 - mirtis
8. N.Venckienė: Jie teisia, o aš vaidinu, kad tikiu
9. Algimantas Rusteika: Bakalaurų vyriausybė pasiilgo Rusijos
10. Po vakcinos nuo COVID-19 - mirtis
11. Globaliame pasaulyje nekorektiška vadintis lietuviu
12. Laukėt, kad Dulkys virusą patvarkytų?
13. Didina pensijas, o jos vis nekyla (su Vito TOMKAUS trigrašiu)
14. Ką jie dabar pasakytų žuvusiųjų artimiesiems?
15. Prieš 30 metų dėl laisvės buvome pasiruošę viskam
16. Nesiskiepysi nuo COVID-19 - greitai lėksi iš darbo?
17. Trečias bandymas padaryti V.Landsbergį... prezidentu
18. O.Strikulienė: KAPITOLIJAUS ŠTURMĄ INICIJAVO NE TRAMPAS
19. O jeigu karas?
20. Policijos veteranai užsigeidė privilegijų
21. Vitas TOMKUS: RINKTI AR NERINKTI?
22. Vakarams bus labai blogai, Lietuvai - tik blogai
23. Zigmas Vaišvila: Siaubiamiškio pasaka Nr.2 („Siaubiamiškio pasakų kūrėjas ir jo alaviniai kareivėliai")
24. Užkalti karstai kelia dar daugiau įtarimų (su Vito TOMKAUS trigrašiu)
25. Lengviau sukurti vakciną nuo Covid-19, nei ištirti bylą (su Vito TOMKAUS trigrašiu)

Dienos klausimas

Ar sekate susirgimų, mirčių nuo koronaviruso skaičius?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar karantinas pakeitė Jūsų apsipirkimo įpročius?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3   0 C

-1  0 C

 

 0  +1 C

+2 +3 C

+3 +4 C

 

+3 C  

1-6 m/s

1-5 m/s

 

0-5 m/s

       

Valiutų kursai

USD - 1.2101 PLN - 4.5322
RUB - 89.0850 CHF - 1.0778
GBP - 0.8856 NOK - 10.3230

Nuorodos