Viešojo transporto vairuotojai toliau protestuoja – klausimas persikėlė į Seimą. Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ antradienį susitiko su Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininke Inga Ruginiene ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profsąjungos vadovu Algirdu Markevičiumi. Nekeičiant situacijos viešajame sektoriuje profesinės sąjungos žada vėl skelbti streiką.
„Kas vyksta šiandien, tai pavyzdys visiškos arogancijos ir darbuotojų ignoravimo. (...) Pati kalbėjau su meru (Remigijumi Šimašiumi – ELTA) , niekaip nepavyko jo įkalbėti su darbuotojais pakalbėti. Jis teigė, kad darbuotojai – ne jo problema (...), bet noro jis neparodė išgirsti, dėl ko tie darbuotojai antrą savaitę gyvena beveik dieną ir naktį prie savivaldybės. Nežinau, ką dar turi padaryti darbuotojai, gal, kaip sakau, susideginti ant laužo, kad kažkas atkreiptų dėmesį, nes tai, kas dabar vyksta, yra baisu. Nori nenori mes einame prie streiko ir kitos išeities, matyt, nebus, nes kolektyvinės sutarties niekas nenori pasirašyti, apie geresnes sąlygas administracija taip pat atsisako kalbėti. Viską, ką gali pasiūlyti, beveik yra blogiau negu buvo sutarta“, – kalbėjo I. Ruginienė.
Pasak atstovės, yra normalu su kiekviena kolektyvine sutartimi kalbėti apie didesnį darbo užmokestį, nes pagal Darbo kodeksą darbo užmokestis turi būti indeksuojamas, o apmokėjimo sistema – kolektyvinės sutarties dalis.
Algirdas Markevičius, Vilniaus viešojo transporto (VVT) profsąjungos vadovas, teigė, kad įmonei šiai dienai trūksta 200 darbuotojų – vairuotojus verčiami dirbti 6 dienas per savaitę, tad vairuotojai – išvargę, pikti.
„Į keleivių pervežimo sektorių ateina visos tos blogybės, kurios yra ir krovinių sektoriuje – dienpinigiai, o į keleivių transportą ateina dalies darbo apmokėjimas kaip už kilnojamojo darbo pobūdį. Mes Vilniaus mieste turime vežėją ir gavę atsiskaitymo lapelius matome, kad 25 proc. fiksuoto darbo užmokesčio vairuotojams yra mokama kaip už kilnojamojo pobūdžio darbą. Tai daro labai didelį spaudimą įmonei dalyvauti Vilniaus miesto skelbiamuose konkursuose keleivių pervežimo paslaugoms, kadangi įmonė sąžiningai moka nuo viso darbo užmokesčio mokesčius, o privatūs vežėjai įsigudrino ir jie dalyvauja konkursuose aiškiai turėdami mažesnius darbo užmokesčio kaštus, kadangi nuo kilnojamojo pobūdžio darbo priedų kompensacijos nėra mokami jokie mokesčiai“, – pabrėžė A. Markevičius.
Anot profsąjungos atstovo, jau metus vyksta kolektyvinės derybos, yra jaučiamas spaudimas pabloginti kolektyvinėje sutartyje jau dešimtmečiais nustatytus darbo socialinius standartus. Priežastis, anot jo, konkurencinė aplinka, rinkos diktavimas
„Nuo praėjusios savaitės pradėjome piketus. Įmonė nutraukė derybas, ji traktuoja, kad piketu jai yra daromas didelis spaudimas, 24 dieną baigsis Ginčų komisijos darbo nustatytas terminas, ir aš manau, kad esant tokiai situacijai nieko nebeliks kaip visoms profesinėms sąjungoms (...) skelbti streiką“, – sakė A. Markevičius.
I. Ruginienė sakė, kad dėl nacionalinės kolektyvinės sutarties derybos turėtų baigtis šią savaitę.
ELTA primena, kad protestuojantys VVT darbuotojai reikalauja sustabdyti esamų darbo ir socialinių standartų bendrovėje bloginimą, kolektyvinėje sutartyje numatyti darbo apmokėjimo sistemą, kaip nurodo Darbo kodeksas, kelti atlyginimus 10 proc., užtikrinti, kad būtų paisoma darbuotojų teisių.