Esantieji valdžioje skiepytis žmones ragina įvairiausiais būdais, pradedant pasakomis apie naujas galimybes, baigiant užslėptais grasinimais. Deja, agresyviai piršdami skiepus, jie vis nesugeba pasirūpinti, kad su vakcinacija susijusi sistema veiktų tinkamai.
Sunkumai po sunkumų
Apie tai, jog užsiregistravę skiepams ir atvykę į punktus skiepytis žmonės sužino, jog jų norėtos vakcinos nebėra, nes skiepas buvo atiduotas kažkam kitam, net rašyti nebesinori. Tai, pasak skaitytojų, jau yra tapę skiepijimo proceso kasdienybe. Deja, sprendžiant iš jų atsiliepimų, su problemomis susiduria visas dozes sugebėję gauti asmenys.
Su redakcija susisiekusi skaitytoja Sigita neslėpė, kad skiepijosi dėl to, jog planuoja keliauti ir jai buvo būtinas „tas stebuklingasis pažymėjimas". Nepaisant to, kad buvo įvykdyti visi valdančiųjų reikalavimai, laukto dokumento gavimas užstrigo.
Pasak skaitytojos, kaip buvo nurodyta instrukcijose, ji po poros dienų po visiškos vakcinacijos prisijungė prie e.sistemos, tačiau patekti į polapį „Skiepų kalendorius" jai taip ir nepavyko. Neveikė ir polapis „Vakcinacijos". Apie tai raštu informavus už techninę sistemos priežiūrą atsakingą „Registrų centrą", atsakymo į savo užklausą ji taip ir nesulaukė.
Pasidalinus patirtimi su kitais „skiepų draugais", ji sužinojo, kad tokių atvejų yra daugiau. Sigita smarkiai suabejojo „angliška" skiepijimo pažymos versija, kurioje buvo identiškas lietuviškam originalui tekstas su keliais angliškais žodžiais. Visgi moteris vylėsi, kad keliaujant po užsienį, pasieniečiai bus gana išsilavinę ir toks dokumentas tiks.
Skirtingi nurodymai
„Vakaro žinioms" susisiekus su Sveikatos apsaugos ministerija, ši patikslino, kad „vakcinacijos išrašo reikia ieškoti ne per skiepų kalendorių, o pasirinkus „Sveikatos istorija" ir „Vakcinacijos". Esą jungiantis taip jį bus galima susirasti.
Taip pat buvo pasidžiaugta, kad šį mėnesį pradės funkcionuoti kelionėms į užsienį skirtas ES skaitmeninis COVID pažymėjimas. Tik klausimas, ar pastaroji sistema irgi veiks tinkamai?
Tuo metu pakalbinti Registrų centro atstovai pažymos paieškai pasiūlė kitokį kelią:
„Asmenys savo vakcinacijos išrašus gali rasti prisijungę prie savo paskyros E. sveikatos sistemoje. Autentifikavus savo per pasirinktas identifikavimo priemones (e.bankininkystę ar e.parašą) atsidariusiame lange prie „Skiepų kalendorius" reikia spausti „Visi skiepai", o atsidariusiame lange kairėje esančiame meniu lange pasirinkti „Visi" ir tuomet rodys visus sveikatos priežiūros įstaigų į sistemą įvestus ir pasirašytus vakcinacijos išrašus. Atsidarius kiekvieną iš jų dešinėje esančiame meniu laukelyje galima rasti „Atsisiųsti dokumentą" ir „Atsisiųsti dokumentą anglų k.". Skaitytojos teigimu, suveikė būtent ši instrukcija.
Galiausiai Registrų centro atstovai perspėjo, jog nors į užsienį keliaujantis asmuo gali naudoti šiuos išrašus kaip įrodymą, kad buvo vakcinuotas, atskirų šalių reikalavimai gali skirtis, todėl prieš keliaujant patartina pasidomėti šalyje galiojančia tvarka.
Vidmanto MISEVIČIAUS trigrašis: Vis dar sunku suvokti, kodėl skirtingos institucijos pateikia skirtingas instrukcijas, brangiai kainavusi sistema tinkamai neveikia bei kam reikalingos lietuviškos dokumentų versijos, jeigu jų užsienyje niekas neskaito? Nebent kažkas labai skubėjo įsisavinti šiai programai skirtas lėšas, ir kaip jau Lietuvoje įprasta, rūpinosi tuo, o ne žmonėms peršamų paslaugų kokybe.