respublika.lt

Piliečiai keikiasi, „Regitra“ žada pasitempti

(0)
Publikuota: 2021 gegužės 16 07:00:00, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Kažkada naujoji „Regitros“ sistema turėtų veikti kaip priklauso, bet šiandien ji tapo nauja automobilių pirkėjų ir pardavėjų galvasopio priežastimi. Eltos nuotr.

Šis pavasaris visiems, kurie nori įregistruoti naujai įsigytą transporto priemonę, tapo išbandymų laikotarpiu. Maža to, kad žmonės, registracijai vykstant labai vangiai, savaitėmis negali įteisinti savo pirkinio, būtų jie automobilį pirkę Vilniuje ar Telšiuose, dar stringa ir „Regitros" išreklamuota SDK generavimo sistema. Tai reiškia, jog žmonės ne tik negali apdrausti įsigytos transporto priemonės, kas eismo įvykio atveju baigtųsi dideliais nekompensuojamais nuostoliais, bet ir gali sulaukti sankcijų už savalaikį jos neįregistravimą.

 


Ir „šešėlio" nebeliks?..

Kas įvyko? Ogi nuo šiol visos transporto priemonės privalo turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK), kuris reikalingas, norint ją parduoti arba registruoti.

SDK kodą galima gauti internetu arba padalinyje. Remiantis gegužės 10 d. duomenimis, nuo naujovių įsigaliojimo dienos naujų SDK kodų sugeneruota apie 22,4 tūkst., iš jų internetu - net apie 16,7 tūkst. Taip pat primename, kad gegužės 1 d. dar apie 2 mln. kodų buvo sugeneruota savaime šalyje jau registruotoms transporto priemonėms.

Sistemai sėkmingai stringant, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pareiškė, jog tokia tvarka „buvo būtina, nes mūsų tikslas mažinti šešėlinę transporto priemonių prekybą iki minimumo". Visgi jai teko pripažinti, kad pokyčiams nebuvo tinkamai pasiruošta, todėl tai sukėlė sąmyšį ir nepatogumų. Nepaisant to, kad žmonės savaitėmis negali įregistruoti automobilių, ministrė akcentavo, jog taip yra rūpinamasi pirkėjų teisėtų interesų apsauga. Tuo metu patys automobilių pirkėjai buvo įsitikinę priešingai.

Gyvenimą „palengvinusios" problemos

„Vakaro žinios" beveik vienu metu sulaukė dviejų skaitytojų, kuriems trūko kantrybė „kovojant" su gyvenimą turėjusia palengvinti sistema, žinučių.

Autoverslininkas Matas pyko, kad beveik mėnesį negali įregistruoti į Lietuvą atvaryto automobilio.

„Automobilis nėra pigus, tačiau kol jis neįregistruotas, negaliu jo apdrausti, tad įdomu, kas atsakys ir kompensuos nuostolius, jeigu įvyks eismo įvykis?"- retoriškai teiravosi verslininkas.

Pasak jo, įregistruoti automobilio nepavyksta nei internetu, nes visai gegužei nebeliko vietų, nei atvykus į vietą, kadangi gyva eilė šiai „Regitros" paslaugai, kiek vyras važiavo, susidaro, bet nejuda. Dar labiau Matą papiktino tai, jog patys „Regitros" darbuotojai tiesiog sėdi savo vietose ir, vyro nuomone, imituoja darbą.

„Tas pats ir su išgirtuoju SDK kodu. Man jo savaitę sistema negali sugeneruoti. Kiek skambinau informaciniais telefonais, visi išjungti arba niekas nekelia. Į elektronines užklausas „Regitra" taip pat neatsakinėja", - sakė jis.

Ne pirmus metus su automobiliais dirbantis vyras teigė, kad tokios netvarkos, kokia yra dabar, dar nėra buvę ir svarstė, gal tikslinga būtų pakeisti su pareigomis ir pavaldiniais nesusitvarkančius vadovus.

„Gerų" žodžių transportą registruojančiai įmonei negailėjo ir Pranas. Pasak jo, būtina viešai kalbėti apie tai, jog absurdiškas SDK kodas trukdo tiek normaliam verslui, tiek žmonėms, įsigijusiems automobilius. Jis smalsavo, kas sugalvojo tokią sistemą ir kiek ji kainavo, bet labiausiai vyrą domino tai, kas užkrovė normaliam verslui trigubą biurokratinių pinklių naštą, nepripažįstančią sąskaitų faktūrų, CMR, „Intrastato", Muitines deklaracijų ir t.t."

Kalbėdamas apie SDK kodą, Pranas buvo ypač griežtas.

„Jį sukūrę asmenys turėtų būti nubausti, o padėję parašus jo patvirtinimui išmesti iš užimamų pareigų. Jeigu norite geriau susipažinti su dabartiniu absurdu, pabandykite nusipirkti automobilį ir jį prisiregistruoti. Pajusite šitą košmarą, su kuriuo susidūrėme mes - autoverslininkai", - apibendrino jis.

Pirmenybė - registruotiems

Įmonės „Regitra" atstovė Emilija Bardauskienė priminė, kad dėl besitęsiančios pandemijos padaliniuose ir toliau pirmenybė teikiama iš anksto užsiregistravusiems klientams. Neužsiregistravę asmenys, pasak jos, aptarnaujami tik tuomet, jei yra laisva vieta.

„Svarbu žinoti, kad klientai išankstinėje registracijoje mato tik dviejų savaičių grafiką. T.y. visas gegužės mėnesio grafikas dar nėra paskelbtas. Vietų skaičius yra pildomas kasdien. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad yra klientų, kurių planai pasikeičia ir jie atšaukia registraciją, tad jų vietos vėl „sugrįžta" į grafiką ir tampa matomos visiems.

Didesnis klientų srautas pastebėtas dar anksčiau, nes pavasarį kaip įprastai suaktyvėja automobilių prekyba. Tikėtina, tam įtakos turėjo ir karantino ribojimų atlaisvinimai. Be to, nuo gegužės 1 d. startavo nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema, dėl kurios išaugo klientų srautas", - patikslino įmonės atstovė.

Priminusi, kad „Regitra" didžiąją dalį transporto priemonių registracijos paslaugų teikia ir skaitmeniniais kanalais, ji ragino gyventojus pirmenybę teikti būtent elektroninėms paslaugoms.

Numatytos lengvatos

„Ruošiantis SDK projekto įgyvendinimui, buvo atlikta Transporto priemonių registravimo sistemos (eKETRIS) programavimo darbai ir kt. Pradėjus veikti naujai sistemai, neišvengta trikdžių, dėl kurių dalis klientų paslaugas rinkosi atlikti padaliniuose. Tikėtina, sistemai veikiant sklandžiai, situacija padaliniuose stabilizuosis, nes klientai aktyviau rinksis elektronines paslaugas, - teigė įmonės atstovė. - Nuoširdžiai atsiprašome klientų, susidūrusių su nepatogumais. Atsižvelgiant į tai, jog pokyčiai liečia didelę dalį gyventojų bei į tai, kad šiuo metu „Regitroje" yra didesnis užimtumas ir gali pasitaikyti tam tikrų paslaugų teikimo sutrikimų, iki rugsėjo 1 d. bus taikomas tolerancijos laikotarpis, jei asmuo nespėja prievolių atlikti laiku. Pavyzdžiui, jei pirkėjas ar pardavėjas per 5 d.d. po įvykusio sandorio nespėja deklaruoti nuosavybės pasikeitimo."

Ji patikslino, kad naujos paslaugos sukūrimas elektroninėje Transporto priemonių registravimo sistemoje (eKETRIS) kainavo apie 40 tūkst. Eur.

Komentuodama situaciją su užsienyje atliktomis techninėmis transporto apžiūromis, kurios, skaitytojo teigimu, Lietuvoje nepripažįstamos, ji priminė, jog techninės apžiūros pažyma turi atitikti ES direktyvos reikalavimus.

„Nuo 2018 m. gegužės 20 d., registruojant iš užsienio įvežtą transporto priemonę, „Regitra" gali pripažinti Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyje atliktą techninę apžiūrą. Tačiau svarbu pastebėti, jog ji privalo atitikti visus jai keliamus reikalavimus. Tvarką dėl užsienyje atliktos apžiūros pripažinimo Lietuvoje nustato Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA)", - reziumavo E.Bardauskienė.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar tikite, jog I.Šimonytė iki kandencijos galo paskirs naują švietimo, mokslo ir sporto ministrą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate savo ekonominę padėtį?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

0 +7 C

+3 +10 C

+6 +11 C

+10 +14 C

+13 +17 C

+18 +19 C

0-4 m/s

0-6 m/s

0-4 m/s