„Vakaro žinios" jau yra rašiusios apie tai, kad sparčiai išpopuliarėję paspirtukai tapo ir naujų problemų priežastimi. Pastarųjų vairuotojai dažnai nepaiso Kelių eismo taisyklių, o pasinaudoję paspirtukais juos palieka taip, kad jie trukdo tiek kitiems eismo dalyviams, tiek pėstiesiems. Ir situacija, pasak skaitytojų, tik blogėja.
Paliko neįgaliesiems skirtoje vietoje
Beveik vienu metu redakcija sulaukė dviejų identiškų skaitytojų pranešimų iš Vilniaus ir Kauno.
„Gal teko girdėti, skaityti, patirti kaip paspirtukininkų vandalizmą (kito apibūdinimo kol kas nerandu) suvaldė kitos šalys? Nes Vakaruose neteko matyti tokių situacijų, už kurių nuolat užkliūvame čia, Kaune. Esmė paprasta - „Bolt" naudojasi miesto viešosiomis erdvėmis tam, kad didintų savo pajamas. Tai yra privatus verslo subjektas. Kuris turėtų, pirma, už naudojimąsi miestiečių turtu susimokėti adekvatų mokestį; antra, laikytis tam tikrų taisyklių ir gerbti kitus viešųjų erdvių naudotojus.
Į daugybinius prašymus „Bolt" atsako - ačiū, kad informavote, bet jokio pokyčio į civilizuotą pusę nesimato. Sakyčiau, pokytis vyksta kaip tik į priešingą pusę. Taip pat būtų labai įdomu sužinoti, kokių priemonių „Bolt" ėmėsi tam, kad būtų laikomasi nustatyto reikalavimo pėsčiųjų zonose važiuoti ne didesniu greičiu negu juda pėstieji? Nes dabar tik „padalkos" kilnojasi, kai jie prašvilpia pro šalį Laisvės alėjoje", - bendru kauniečių nepasitenkinimu pasidalino Rūta.
Moteriai užkliuvo ir tai, kad vis dažniau nuomojami paspirtukai paliekami bet kur ir bet kaip. Moteris pasidalino savo darytomis nuotraukomis, kuriose buvo užfiksuoti potencialų pavojų pėstiesiems, ypač - akliesiems ar silpnaregiams, keliantys palikti paspirtukai. Kai kurie nusprendžia paspirtukus palikti net neįgaliųjų parkavimo vietoje.
Metė po mašinos ratais
Analogišką žinutę atsiuntė ir vilnietis Vladimiras. Jis irgi užfiksavo sostinėje, Žemaitės g. esančio prekybos centro aikštelėje, neįgaliųjų parkavimo vietoje paliktą paspirtuką.
„Informavau apie tai „Bolt", tačiau būsiu nustebęs, jeigu gausiu kažką daugiau, negu tą patį standartinį atsakymą - ačiū, kad kreipėtės. Juolab kad taip buvo, kai informavau juos anksčiau apie faktiškai po automobilio ratas paliktą paspirtuką, - pasakojo vyras. - Tuomet jiems ir nuotrauką, ir paspirtuko kodą nusiunčiau, kad galėtų identifikuoti paskutinį naudotoją, tačiau abejoju, ar jie ėmėsi kokių nors veiksmų, nes paspirtukai ir toliau palikinėjami bet kur."
Sutikdami su tuo, kad „Bolt" negali vykdyti teisėsaugos funkcijų, skaitytojai visgi stebėjosi, kodėl tiek jie, tiek policija išvis nieko nesiima, kad pagaliau būtų baigta su tokiais pažeidimais. Juolab kad, skaitytojų vertinimu, numetant paspirtukus faktiškai po automobilių ratais iki galimos nelaimės lieka tik vienas žingsnis.
Tvarka yra, bet...
Komentuodama situaciją su paspirtukininkų kontrole, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Julija Samorokovskaja patikino, kad policija nuolat organizuoja tokias priemones ir, esant reikalų, jų skaičius bus didinamas.
Patvirtinusi, kad elektrinių paspirtukų vairuotojai turi laikytis visų dviračiams nustatytų reikalavimų, ji pabrėžė, jog patraukti atsakomybėn paspirtukininkus už netinkamą parkavimą nėra paprasta.
„Taikant atsakomybę už netinkamai paliktą elektrinį paspirtuką kyla kaltės įrodymo problema. Kas paskutinis vairavo nustatyti galima gaunant duomenis iš paslaugos tiekėjo, tačiau tai dar ne įrodymas, kad tas asmuo neteisingai pastatė paspirtuką. Paskutinis vairuotojas galėjo ir tvarkingai palikti stovėti, tačiau jį galėjo nugriauti kiti asmenys. Kad asmuo būtų patrauktas administracinėn atsakomybėn turi būti pašalintos visos abejonės dėl jo kaltės, negalima kaltinimo grįsti prielaidomis", - patikslino ji.
Darome ką galime
„Bolt" dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta nurodė, kad visi paspirtukai gali važiuoti ne didesniu nei 25 km/h greičiu.
„Visada atsižvelgiame į miestų prašymus šiuo klausimu. Vilniuje nuo praėjusių metų, o Klaipėdoje nuo rugsėjo veikia greičio ribojimo zonos, į kurias įvažiavę „Bolt" paspirtukai automatiškai sumažina greitį iki 15 km/h. Išreiškėme palaikymą ir Vyriausybės parlamentui perduotame projekte numatytam visuotiniam paspirtukų greičio ribojimui iki 20 km/h.", - patikino jis. Neseniai buvo nuspręsta, kad naktimis į šeštadienį ir sekmadienį nuo 23 val. iki 6 val. „Bolt" elektrinių paspirtukų ir dviračių maksimalus greitis centralizuotai mažės nuo 25 iki 17 km/h.
Pabrėžęs, jog įmonė neturi įgaliojimų bausti paspirtukų vartotojų už netinkamą parkavimą, jis nurodė, kad papildomas dėmesys skiriamas švietimui.
„Esant pasikartojančiai problemai arba tyčiniam elgesiui, svarstome galimybę blokuoti tokio kliento paskyrą. Laikinai arba visam laikui, - sakė E.Balta. - Norint pranešti apie netinkamoje vietoje paliktą paspirtuką arba pastebėtą netinkamą elgesį su el.paspirtuku, patogiausia tą padaryti atsidarius „Bolt" programėlės paspirtukų žemėlapį ir kairiajame apatiniame jo kampe spustelėjus šauktuką. Gavę tokius pranešimus kalbamės su vartotojais ir esant reikalui blokuojame jų prieigą prie platformos".