Ozo parkas - viena gražiausių ir įdomiausių sostinės vietų - gali tapti statybų aikštele. Tai parkui padarytų nepataisomos žalos. Bent jau taip teigia su prieš 20 metų parengtais ir dabar sostinės savivaldybės vėl prisimintais planais - nutiesti per perką 6 juostų gatvę - susipažinę ir dėl parko ateities bijantys Vilniaus gyventojai.
Buvo pažadėta
Praėjusiais metais sulaukusi nerimaujančių dėl Ozo parko ateities vilniečių užklausos, redakcija pasidomėjo, ar tikrai savivaldybė planuoja nutiesti per šią žaliąją zoną magistralę primenančią gatvę.
Tuomet savivaldybė nurodė, kad parkas ne tik bus išsaugotas, bet dar ir padidės.
Gyventojų, pastebėjusių, kad dabartinis Šiaurinės gatvės projektas pažeidžia ir Statybos techninius reglamentus (STR), šie pažadai neįtikino.
„Visai nesuprantama... Prieš 20 metų numatytas šis projektas tiesti kelius per draustinius? Bet gi viskas per tiek metų pasikeitė?! Dabar tokie griežti ES Gamtosaugos įstatymai, ypač išsaugant gamtos biologinę įvairovę. Gamtosaugą ir klimato kaitą ES paskelbė prioritetine veikla", - rašė FB grupės „Vilniaus ozo bendruomenės" narė Aurelija.
„Šiaurinės gatvės projektas pažeidžia net 3 STR punktus (per daug eismo juostų, jos jungtis su A kat. aplinkkeliu negalima, o sankryžas įrengs skirtingame lygyje), tačiau ir toliau deklaruoja, kad automobilines keliones stengsis riboti, skatins pėsčiųjų ir dviračių eismą, mieste atsiras dar daugiau žalumos... Kaip siūlote vadinti tokių planų rengėjus, jei ne šyzikais ar melagiais?" - retoriškai teiravosi kitas FB vartotojas Eduardas.
Kadangi pastabų buvo išsakyta nemažai, „Vakaro žinios" dar kartą kreipėsi į Vilniaus savivaldybę ir paprašė pakomentuoti susidariusią situaciją.
Kol kas - tik planai
Savivaldybės atstovai patikslino, kad šiuo metu baigiama tik pirmojo Šiaurinės gatvės statybos etapo (jungties tarp Vakarinio aplinkkelio ir Fabijoniškių g.) techninio projekto ekspertizė.
„Iki visiško procedūros užbaigimo dar lieka reikalingų sklypų poėmis. Tą padarius bus prašoma statybos leidimo ir paraleliai ieškoma rangovo bei lėšų (tuo tikslu bus kreipiamasi ir į Vyriausybę). Statybos galėtų prasidėti ne anksčiau nei 2022 metais", - teigė jie.
Taip pat buvo akcentuota, kad „planuojant gatvės tąsą per saugomą žaliąją teritoriją, reikia ypač atsakingų sprendimų".
Gatvė gali smarkiai pasikeisti?
Vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis „Vakaro žinioms" sakė, kad Šiaurinė gatvė neturės įtakos Ozo draustiniui, kuris nuo jos trasos yra gerokai į pietus.
„Jos trasa eitų per dabar esantį tarpą ir kirstų svarbią miestui rekreacinių teritorijų jungtį Bukčių miškas-Šeškinės šlaitai-Ozo draustinis-Visorių miškas-Vanaginės miškas. Galiojančiame Bendrajame plane jų sankirtoje numatyta įrengti „žvėrtakius", rekreacinius takus, kurie užtikrintų rekreacinius ir gamtinius ryšius, - planais dalinosi M.Pakalnis. - Pati Šiaurinė gatvė būtina tam, kad būtų užtikrinti funkciniai ryšiai rytų-vakarų kryptimi, vakarinių rajonų ryšiai su vakariniu aplinkkeliu ir būtų galima humanizuoti sovietmečiu statytų rajonų gatves, kuriomis dabar juda tranzitinis transportas. Nutiesus Šiaurinę gatvę, į ją ne tik būtų nukreiptas visas tranzitinis eismas, bet ir būtų proga miestui atsinaujinti."
Jis patikino, kad tiek pirmasis, tiek vėlesni etapai bus įgyvendinami tik tuomet, jeigu bus rasti darnūs sprendimai.
„Suprantame miestiečių nerimą, todėl ir planuojame gatvę tiesti per dykras, aplenkdami gražias ar saugotinas teritorijas. Be to, noriu priminti, kad daug visuomenės dėmesio sulaukianti atkarpa būtų tiesiama tik antrajame etape, tad iki jo darbų pradžios dar ne kartą viskas bus aptariama ir tikslinama. Gali būti, kad nebeliks pradiniame plane buvusių 6 eismo juostų, gal bus ir kitų pakeitimų", - sakė M.Pakalnis.