Ar asmeniniai duomenys, patikėti padavėjoms ir barmenams, išliks saugūs? Ar kavinių, barų ir restoranų darbo laiko apribojimas iki vidurnakčio tikrai sumažins riziką užsikrėsti koronavirusu? Šie klausimai kyla nuo vakar visoje Lietuvoje įsigaliojus naujiems apribojimams.
Visoje Lietuvoje nuo pirmadienio barų, restoranų, naktinių klubų ir kitų pasilinksminimo vietų, taip pat kazino, lošimo automatų salonų, kitų lošimo organizavimo vietų, jeigu jose teikiamas viešasis maitinimas, darbo laikas apribotas nuo 7 val. iki vidurnakčio.
Viskas teisėta
UAB „SDG" konsultacijų kompanijos vyriausioji teisininkė, duomenų apsaugos pareigūnė Birutė Pėstininkė patvirtino, kad asmens duomenys maitinimo ir pasilinksminimo įstaigose šiuo metu renkami teisėtai.
„Tačiau neturėtų būti taip, kad klientai palieka savo asmens duomenis kiekvienai padavėjai. Įstaigos turi paskirti konkretų atsakingą asmenį ar kelis asmenis, kurie dalintų, pildytų anketas ir sunaikintų jas praėjus 21 dienai. Tokia yra duomenų valdytojo atsakomybė", - pažymėjo specialistė.
Barai, kavinės ir restoranai į naujas prievoles reaguoja prieštaringai. Nuolankiai priima nurodymą registruoti klientus, tačiau prieštarauja ir net graso teismais dėl darbo laiko apribojimų.
Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas" vadovas Mindaugas Gedvilas prisipažino, kad tik sekmadienį sužinojo apie įmonėms sukurtą nemokamą mobiliąją programėlę, kuri padeda kavinėms ir barams įgyvendinti naująją prievolę registruoti lankytojus, ir jau pirmadienį ja sėkmingai pasinaudojo.
„Klientai naujoves priima įvairiai. Vieni reaguoja normaliai, kiti pyksta, treti apsisuka ir išeina", - po pirmųjų darbo valandų registruojant lankytojus išmaniuoju būdu kalbėjo pašnekovas.
„Musangas" klientams registruoti pasitelkė programėlę „Covisit.lt". „Klientams pakanka nuskaityti savo mobiliojo telefono QR kodą ir jų duomenys savaime surenkami ir saugomi šioje programėlėje, o po 21 dienos ištrinami. Mums tai patogiausias būdas, nes nereikia naudoti popieriaus ir patiems rūpintis lankytojų duomenų rinkimu, saugojimu ir naikinimu. Vis dėlto ne visi klientai turi išmanius mobiliuosius ar nori naudoti šį būdą. Tokiais atvejais jie pildo popierinę anketą. Joje pateikia savo vardą, pavardę, telefono numerį", - pasakojo verslininkas ir pažymėjo, kad žmonės į šią prievolę reaguoja skirtingai.
Mažėja lankytojų
„Katpėdėlės" restorano, esančio Žvejų gatvėje, administratorė Vaida pažymėjo, jog pirmadienį pastebimai sumažėjo lankytojų srautas.
„Žmonių šiandien labai mažai. Tie, kuriuos šiandien teko aptarnauti, buvo supratingi ir be jokių ginčų pasakė savo asmens duomenis.
Klientus registruojame tradiciškai, pateikdami anketas. Lankytojų duomenys nustatytą laiką bus saugomi svečių registracijos žurnale", - tvirtino administratorė.