respublika.lt

Gatvėse daugės elektromobilių, didės ir jų įkrovimo kainosnuotraukos (14)

2020 spalio mėn. 01 d. 11:10:20
Vidmantas MISEVIČIUS

Pasauliui vis labiau elektrifikuojantis, vairuotojai raginami atsisakyti transporto su vidaus degimo varikliais ir persėsti prie elektromobilių. Tam buvo numatytos įvairios skatinimo programos - išskirtinės juostos, kompensacijos ar galimybė turimą elektromobilį įkrauti nemokamai. Visgi, bent jau pastaroji priemonė eina į pabaigą ir ekologiško transporto savininkams reikia nusiteikti krapštyti pinigines.

×
nuotr. 4 nuotr.
Nemokamus elektromobilių įkrovimus greitai teks pamiršti. Eimanto Chachlovo nuotr.

 

Kainos skirsis net to paties tinklo stotelėse

Kol elektromobiliai buvo labiau egzotika negu transporto priemonė ir sostinėje veikė vos kelios įkrovimo stotelės, visose jose „įsipilti" elektros buvo galima nemokamai. Deja, tie laikai - jau praeitis. Nors nemokamų stotelių dar yra, tačiau jų mažėja ir, sprendžiant iš augančio elektromobilių kiekio bei plečiamo stotelių tinklo, netrukus išvis turėtų nebelikti.

Pasak Luko Zadracko, įmonės „Ignitis grupės" atstovo, dauguma „Ignitis ON" tinkle esančių elektromobilių įkrovimo stotelių priklauso įmonei, tačiau prie jų tinklo gali prisijungti ir kiti.

Šiuo metu „Ignitis ON" Lietuvoje yra vienas didžiausių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklų, turintis 186 įkrovimo taškus 77 stotelėse. Planuojama, kad per 2020 m. tinklą papildys dar apie 30 naujų įkrovimo stotelių.

Iš viso Vilniuje planuojama įrengti 59 didelės galios „Ignitis ON" elektromobilių įkrovimo stoteles, kur bendros investicijos siekia 1,8 mln. eurų. Stotelių tinklas apims visą sostinės teritoriją, įskaitant ir toliau nuo miesto centro nutolusius rajonus.

Kalbėdamas apie kainas, „Ignitis" atstovas atkreipė dėmesį į tai, kad kai kuriose įmonės tinklo įkrovimo stotelėse taikoma nestandartinė kainodara.

„Įkrovimo kaina realiuoju laiku gali keistis kiekvienoje įkrovimo stotelėje. Kiekvienos mūsų įkrovimo stotelės įkainius ir jų užimtumą vartotojai realiuoju laiku gali stebėti „Ignitis ON" mobilioje programėlėje", - L.Zadrackas.

Viską lemia akumuliatorių dydis

Viena kilovatvalandė, priklausomai nuo įkrovimo greičio, kainuoja nuo 0,2 iki 0,35 euro.

Laurynas Jokužis iš įmonės „Elinta" patikslino, kad elektromobilio įkrovimo kainą lemia jame sumontuotų akumuliatorių dydis.

„Senesniuose elektromobiliuose buvo montuojami 30 kWh akumuliatoriai, naujuose jų talpa išaugo iki 40-60 kWh. Kitaip sakant, greitai pilnai įkrauti akumuliatorių kainuos nuo 10 iki 20 eurų. Aišku, galima juos krauti ir namuose. Tuomet viena kilovatvalandė kainuos 0,1-0,14 euro, o naudojantiems saulės elektrinę - iš viso tik 0,04 euro, tačiau krovimas iš namų tinklo gali užsitęsti iki 20 valandų", - konkrečius skaičius įvardino specialistas. Jis taip pat patikslino, kad 100 km atstumui šiltuoju metų laiku lengvasis elektromobilis sunaudos 16-22 kWh, žiemą sąnaudos gali išaugti iki 25 kWh.

Įvertinus, kad modernūs automobiliai su vidaus degimo varikliais 100 km kelio sunaudoja degalų už 5-7 eurus, elektromobilių ekonomiškumas nebeatrodo toks įspūdingas. Be to, yra ir kitų niuansų.

Kas nutylima

Pasak mokslininko, energetikos srities specialisto Jurgio Vilemo, daug kalbant apie elektromobilių privalumus, „pamirštami" kiti dalykai.

„Elektromobilių eksploatacija pigesnė negu transporto su vidaus degimo varikliais, tačiau pirmieji iš karto kainuoja brangiau, tad šioje vietoje jie kaip ir susilygina. Nepaisant to, benzinu ar dyzelinu varomi automobiliai tikrai išnyks. Tiesa, tam turi pasirengti ne tik vartotojai, bet ir gamintojai, tačiau šis procesas, kadangi tai - bendra valstybinė politika, nebesustabdomas", - sakė jis.

Kalbėdamas apie kainas mokslininkas priminė, kad didesnę benzino ir dyzelino kainą šiandien sudaro akcizai.

„Tai yra valstybės pajamų šaltinis. Atsisakius šių degalų, valdžiai reikės galvoti, kuo kompensuoti nebegaunamas pajamas ir subalansuoti biudžetą. Šiandien elektromobilių įkrovimui naudojama elektra nėra apmokestinama, tačiau niekas nežino, kaip bus ateityje", - svarbų niuansą įvardino specialistas.

Jo nuomone, labai tikėtina, kad augant elektromobilių skaičiui ir siekiant subalansuoti elektros tinklų apkrovas, vartotojai bus skatinami savo transporto priemones krauti naktimis, todėl dienos tarifas gali gerokai išaugti.

„Galbūt net ir po tokių pokyčių elektra smarkiai nebrangs, nes bus gaunama iš atsinaujinančių šaltinių ir, bent kol kas, nėra apmokestinama, tačiau to užtikrinti niekas negali. Dar daugiau, nors daug kalbama apie būtinybę pereiti prie ekologiško transporto, nėra nei aiškios perėjimo tvarkos, nei jos taikymą reglamentuojančių įstatymų. Šnekų gali būti įvairių, tačiau, kiek tiksliai kainuos elektromobilio eksploatacija 2030 m., šiandien galima tik spėlioti", - bręstančius pokyčius apibendrino J.Vilemas.

Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (14)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SKAIČIAI: Pasaulyje koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičius penktadienį viršijo 45 mln. Tai pranešė Johnso Hopkinso universitetas.
  • COVID-19: JAV užfiksuotas rekordinis per parą patvirtintų naujų COVID-19 atvejų skaičius – 90 tūkst.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar pritariate vyriausybės sprendimui riboti renginius ir susibūrimus viešose vietose?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar iš tikrųjų reikalinga nedarbo diena lapkričio 2-ąją?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+7 +8 C

+4 +7 C

 

+5 +7 C

 +9 +11 C

9 +11 C

 

 +9 +10 C

0-4 m/s

0-4 m/s

 

0-2 m/s

       

Nuorodos