respublika.lt

Eilių pasienyje mažinti negali ar nenori?

(0)
Publikuota: 2019 liepos 19 08:42:32, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 6 nuotr.
Eltos nuotr.

Pasienis su ne Europos Sąjungos valstybėmis ir tenai besiformuojančios spūstys visada buvo jautri, daug diskusijų kelianti tema. Vėl prie jos paskatino grįžti skaitytojo atsiųstas laiškas. Jame žmogus nusprendė pasidalinti savo neigiama patirtimi iš pasienio posto, priekaištų turėdamas ne kam kitam, o būtent mūsų šalies pareigūnams.

 

Vietoj valandos, sugaištos penkios

Pasak skaitytojo, ne paslaptis, kad pasienyje su Baltarusija ar Rusijos Federacija kartais tenka ilgokai palūkuriuoti. Oficialiai dažniausiai baksnojama į mūsų kaimynus, esą dėl jų darbo viskas užtrunka, nors skaitytojo Dariaus teigimu, viskas yra kiek kitaip. Vyrui teko apsilankyti Lavoriškių PKP ir įsitikinti „sunkiu“ pasieniečių darbu. Atsistojus į bendrą eilę netruko paaiškėti, kad greitai čia apsisukti nepavyks.

„Pagalvojau - naktis, pareigūnai pavargę. Klydau. Jie stebėtinai gerai įvaldę „didelį“ darbo tempą - pasienietis prieina, susirenka pasus iš trijų automobilių ir lengvu žingsneliu pėdina į būdelę, suvesti kažką į kompiuterį. Tada pasirodo muitinės pareigūnas, kuriam dar neprasižiojus automobilių savininkai puola atidarinėti dureles bei bagažinės dangčius, kad tik gerbiamas pareigūnas neužtruktų ilgiau nei jis pageidauja. Vėliau minėtas pareigūnas neskubėdamas grįžta iš kur pasirodęs. Nors eilėje dar stovi apie 15-20 lengvųjų automobilių, toliau nei pirmi trys jis nesiteikia nueiti. Ryte transporto kiekis pradeda didėti, tačiau darbo tempas, valdišką algą gaunančių pareigūnų, - ne“, - piktinasi skaitytojas.

Vyrą čia atginė detalės, kurias turėjo pasiimti. Jis įvažiavo pro postą į pasienio zoną ir planavo, pasiėmęs detales, iš karto grįžti.

„Jas atvežęs žmogus pasiūlo visas 3 detales persikrauti į savo transportą, bet pikta teta iš muitinės pradeda šaukti, kad to daryti negalima. Esą krautis reikia važiuoti į veterinarinės patikros vietą. Nors joks įstatymas perkrauti dalių nedraudžia ten, kur norėjome, bet jei teta sako, jos reikia klausyti, nes dėl kažkieno „malonės“ galima pasienyje ir užtrukti“, - bendravimo su pareigūnais niuansais dalinasi vyras.

Perkrovęs detales, Lietuvos Respublikos pilietybę turintis Darius tiesiog norėjo grįžti namo, bet jam vėl teko stovėti toje pačioje bendroje eilėje ir laukti, kol ateis pasienietis ir paims pasą. Kol muitinės pareigūnas patikrins transporto priemonę. Sutikdamas, kad kontrolė pasienyje reikalinga, vyras stebėjosi ten dirbančių asmenų darbo „greičiu“.

„Stebint darbo tempą, kyla mintis, kad eilės sudarinėjamos dirbtinai. Pakalbėjus su lietuviais, kurie dažnai per Lavoriškes juda, jie sako, čia visada - 3 valandos iš Lietuvos, 3 valandos atgal. Manau, kad pasienis tikrai galėtų pasitempti ir išspręsti eilių klausimą. Privačiame versle taip dirbanti įmonė seniai būtų bankrutavusi. Ir oficiali versija, kad eilės susidaro vien tik dėl to, jog kaimynai blogai dirba, yra tik pasakaitė prieš miegą“, - apsilankymą Lavoriškėse reziumavo Darius.

Problema - punkto pralaidumas


Komentuodamas situaciją Valstybės sienos apsaugos tarnybos Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis pagrindine eilių susidarymo priežastimi įvardino punkto pralaidumą.

„Pagal savo pajėgumus, Lavoriškių pasienio kontrolės punktas per dieną į abi puses turėtų praleisti po 1000 automobilių. Įprastomis dienomis jį kerta apie 1300 transporto priemonių, kurių skaičius per įvairias šventes šokteli ir iki 2000. Šiuo metu punkte dirba 10 pasieniečių, tad didinti jų skaičiaus, nepertvarkius paties punkto ir nepagerinus infrastruktūros, nėra prasmės - kol nebus daugiau juostų, tai nieko neduos. O tokiems pokyčiams būtinas Vyriausybės įsikišimas“, - „Vakaro žinioms“ sakė G.Mišutis.

Pareigūnas atkreipė dėmesį į tai, kad Lavoriškės yra ne tik Lietuvos, bet ir išorinė Europos Sąjungos siena, tad dokumentai tikrinami pagal Šengeno reikalavimus ir to pagreitinti negalima.

„Vyksta įprastas, normalus darbas, kurio tikslas - užtikrinti visos ES saugumą, nes nesužiūrėtas ir paskubomis praleistas asmuo vėliau netrukdomas galėtų ne tik išmaišyti visą Europą, bet ir nukakti iki pat Portugalijos. Būtent todėl patikros tiek Lavoriškėse, tiek kituose punktuose, kartais, užtrunka kiek ilgiau“, - teigė pašnekovas. G.Mišutis priminė, kad kiekvienas čia dirbantis pareigūnas turi savo identifikacinį numerį, tad jeigu žmonėms kyla abejonių ar klausimų, visada galima pastebėjimais pasidalinti su vyresnybe.

Taip pat jis atkreipė dėmesį ir į tai, jog kartais spūstys susiformuoja, kai lėčiau dirba ir visų automobilių nespėja aptarnauti kaimyninių šalių pasieniečiai.

ES pasieniui - papildomas dėmesys

Panašią poziciją išsakė ir Muitinės departamentas.

„Pasienyje su trečiosiomis šalimis kontrabandos, nesaugių ir pan. prekių gabenimo grėsmė yra didelė. Taip pat čia turi būti apskaičiuoti privalomi sumokėti mokesčiai, todėl Muitinės departamentas nelinkęs skatinti supaprastinti privalomų patikros procedūrų ar mažinti kontrolės“, - rašoma departamento atsakyme. Departamentas patikslina, kad konkrečią viename ar kitame punkte susidariusią situaciją gali įvertinti tik posto pareigūnas, kuris dėl jos ir priima sprendimą.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +4 C

-2 +4 C

+1 +5 C

+1 +8 C

+5 +12 C

+2 +8 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s