Valdžios įvedami draudimai bei ribojimai gerokai apsunkino ne tik paprastų žmonių, bet ir verslų gyvenimą. Tik jeigu vieni jų nusprendė atsižvelgti į klientų poreikius bei lūkesčius ir kylančius klausimus sprendė ieškodami kompromiso, kiti užėmė poziciją, jog jie visada teisūs. Prie pastarųjų galima priskirti ir su kliente draugiškai kilusių klausimų nepanorusį spręsti sporto klubą „VS Express".
Siūlė testuotis
Sportuoti nusiteikusi „Vakaro žinių" skaitytoja Milda dėl Vyriausybės viražų ir nedraugiškos sporto klubo pozicijos liko ne tik be sporto, bet ir be pinigų. Mergina papasakojo, kad po rugsėjo 13 dienos, kai įsigaliojo Galimybių pasas, sporto klubas užtrenkė jai duris.
„Iki balandžio mėnesio turiu vis dar galiojantį metinį sporto klubo „VS Express" abonementą (likusi vertė - virš 80 Eur). Jis buvo įsigytas šių metų balandį, tad jokie ateities QR kodai bei ribojimai sutartyje nebuvo nurodyti. Kadangi QR kodo neturiu ir pateikti savo privačius asmens duomenis apie sveikatą nesutinku, po rugsėjo 13-osios man sporto klubas užsidarė", - atviravo Milda.
Mergina sako, kad QR kodas yra sugeneruotas e-sveikatos duomenimis ir e-sveikatos nuostatose Vyriausybė yra nurodžiusi, kad šie duomenys gali būti naudojami tik asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tikslais.
Milda pabandė iškilusią problemą spręsti draugiškai, tačiau sporto klubas į diskusijas nebuvo linkęs.
„Man buvo pasakyta, kad narystės nesustabdys, pinigų negrąžins, perleisti narystės taip pat negalima, nes metinis abonementas buvo įsigytas akcijos metu. Labai užtikrintai patys pasiūlė kreiptis į vartotojų teises ir savo situaciją prilygino force majeure atvejui. Vienintelė pasiūlyta opcija buvo testuotis, kas buvo akivaizdus pasišaipymas.
Įprastai sportuoti eidavau kiekvieną dieną arba bent 3-4 kartus per savaitę, - atviravo skaitytoja. - Manau, ši įmonė nesąžiningai bando pasinaudoti esama situacija, savarankiškai atleidžia save nuo įsipareigojimų vykdymo. Atrodo, kad jiems galima neatsiskaityti su savo klientais bei nepasiūlyti jokios kitos išeities, nes taip elgtis yra labai patogu."
Siūlo nuspėti ateitį
Nepavykus rasti kompromisą, Milda kreipėsi į vartotojų teises turinčią ginti Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tačiau ir čia laukė nusivylimas.
„Vadovaudamiesi šiuo metu turima informacija, informuojame, kad sporto klubo narystės nebus stabdomos ir galios toliau pagal sporto klubo paslaugų sutarties sąlygas.
Ar vartotojas gali nutraukti sutartį dėl paslaugų, kurių suteikimui reikalingas Galimybių pasas? Tais atvejais, kai vartotojai paslaugą buvo iš anksto įsigiję, tačiau dėl to, kad neturi Galimybių paso, įsigyta paslauga negali pasinaudoti, tarnyba skatina vartotojus ir paslaugų teikėjus ieškoti kompromiso dėl paslaugų keitimo, atidėjimo ar kt. varianto, o sutarties nutraukimą naudoti tik kaip galutinę priemonę, neradus kitų bendrai priimtinų sprendimų. Tačiau jeigu vartotojai vis dėlto nori nutraukti paslaugų teikimo sutartį, turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis.
Sudarydami naujas paslaugų teikimo sutartis, vartotojai turėtų atsižvelgti į esamus bei galimus su COVID-19 pandemijos valdymu susijusius apribojimus bei įvertinti savo galimybes pasinaudoti paslaugomis neturint Galimybių paso. Verslininkai taip pat skatinami įvertinti paslaugų teikimo sąlygas bei, teikdami ikisutartinę informaciją, įspėti vartotojus apie galimus reikalavimus paslaugų teikimui", - atsakė tarnyba.
Klubas neatsako
Milda „pasidžiaugė", kad su ja susirašinėdamas „VS Express" „pilstė iš tuščio į kiaurą" ir jokio realaus, abiem šalims tinkamo sprendimo nepasiūlė. Dar daugiau, paskambinus telefonu, klubo vadovė, „akivaizdžiai negerbdama savo klientų, tiesiog padėjo ragelį".
„Vakaro žinios" sporto klubui išsiuntė elektroninę užklausą ir gavo automatinį atsakymą: laiškas gautas, atsakysime per 3-5 darbo dienas. Deja, atsakymo sulaukta nebuvo. Priminus apie tai klubui socialiniame tinkle, buvo pareikšta, kad jokios užklausos gauta nėra...