respublika.lt

Automobilių gražinimo aukso amžius praėjo

(0)
Publikuota: 2012 balandžio 09 21:30:21, Darius ČIUŽAUSKAS, „Respublikos“ žurnalistas
×
nuotr. 2 nuotr.
OBJEKTAS. Gražiai patobilintas automobilis visuomet atkreips smalsių praeivių dėmesį. Eltos nuotr.

Prasidėjęs pavasaris vis labiau vilioja į lauką. Tačiau savęs parodyti ir kitų pasižiūrėti į gatves išeinantys lietuviai kol kas dažniausiai iš pilkos minios bando išsiskirti apranga ar kūno formomis. Vairuojamo transporto gražinimas tradiciškai apsiriboja tik jo nuplovimu nuo per žiemą susikaupusio purvo.

Lietuvoje - štilis

Miesto gatvėmis pravažiuojantys naujesni, brangesni ar gražesni automobiliai traukia akį visų - nepriklausomai nuo lyties ar amžiaus. Ir ypač jei jie yra ne tokie, kokius vairuojame mes ar esame įpratę matyti.

Nenuostabu, kad daugiausiai dėmesio sulaukia išskirtiniai, specialiai patobulinti ar papuošti automobiliai.

Vis dėlto kone prieš dešimtmetį Lietuvoje prasidėjęs tobulinimo bumas jau kelerius metus yra gerokai prislopęs. Šiuo verslu užsiimantys lietuviai neabejoja, kad mūsų šalyje automobilių tobulinimas išgyvena ne pačius geriausius laikus.

„Negalima pasakyti, kad patobulinti automobiliai Lietuvoje išnyko. Bet ir negalima pasakyti, kad jų padaugėjo. Gal tokioje mažoje šalyje šis santykis paprasčiausiai nejaučiamas? Galiu pasakyti viena: tokių laikų, kokie buvo prieš dešimtmetį, kai daug kas norėjo turėti nestandartinį automobilį, nežinia, ar dar sulauksime“, - sakė „Respublikai“ bendrovės „Modernas“ vadovas Gediminas Urbaitis.

Klientai - užsieniečiai

Vienai seniausių šalyje automobilių tobulinimo bendrovių vadovaujantis G.Urbaitis neslepia, kad pagrindiniai jų klientai yra užsieniečiai.

„Daugiausiai užsakymų sulaukiame iš Rusijos ir Vakarų Europos. Lietuvių kreipiasi tik vienas kitas. Dažniausiai, kai norima įgyvendinti didesnį projektą ir visiškai perdaryti automobilį. Apskritai galima konstatuoti, kad klientų sumažėjo“, - teigė G.Urbaitis.

Pasak verslininko, ir šioje srityje aiškiai jaučiamas mūsų tautiečių noras išsiskirti iš kitų, tačiau minimaliomis išlaidomis.

„Lietuviai taupo, todėl jiems užtenka tik smulkmenų - pakeisti dienos šviesas, vėjo kreipiklius ar ratlankius“, - tikino G.Urbaitis.

Už automobilio išvaizdą galima pakloti nuo kelių iki keliasdešimt ar net per 100 tūkst. litų.

Žinoma, už porą tūkstančių litų mašina nėra kardinaliai perdaroma, tačiau kai kurių detalių pridėjimas ar pakeitimas suteikia jai individualumo. Toks automobilis tikrai skirsis nuo pagaminto gamykloje.

Mūsų šalyje dažniausiai tobulinami automobiliai. Motociklai sudaro tik iki 10-15 proc.

„Lietuvoje nedaugelis supranta, kad patobulintas automobilis reikalauja nuolatinės priežiūros. Čia ne tas pats, kaip nusipirkti naują mašiną ir penkerius metus ramiai ja važinėti. Kardinaliai perdarytam automobiliui, jo neprižiūrint, gana greitai gali kas nors atsitikti“, - sakė G.Urbaitis.

Specialistų reikia vyresniems


Stebima tendencija, kad į automobilių tobulinimu užsiimančius profesionalus dažniausiai kreipiasi kiek vyresni, per 35-40 metų, vyrai.

Tuo tarpu jaunimas stengiasi viską daryti savo rankomis ir savo mašinas tobulina patys, parduotuvėse ar per internetą įsigytomis apdailos detalėmis.

Viena pagrindinių puošmenų yra gražūs ir geri ratlankiai, todėl kalbant apie automobilio išvaizdą jiems teikiama pirmenybė.

Klientų sulaukia ir garažuose bei nedidelėse dirbtuvėlėse legaliai ar nelegaliai dirbantys meistrai.

„Net ir dirbantieji legaliai iškraipo rinką. Jie ilgai neegzistuoja, tad stengiasi pritraukti kuo daugiau klientų. O tai dažniausiai daroma mažinant kainas ir nekreipiant reikiamo dėmesio į kokybę. Be to, dabar patobulinti automobilį apsiima bet koks servisas. Šiais laikais niekas nesako „ne“, nes visi stengiasi išgyventi“, - sakė G.Urbaitis.

Pavasarį aktyvesni


Bendrovės „Transkona“ vadovo Pauliaus Pleskovo teigimu, kiekvieną pavasarį techninės priežiūros centrai junta šiokį tokį patobulintų automobilių pagausėjimą.

„Po žiemos automobilių tobulintojai suaktyvėja, bet tikrai negalėčiau pasakyti, kad jų būtų labai daug. Dažniausiai tai jaunimas, kuris mėgėjiškai bando gražinti savo mašinas perdarydami duslintuvus, žemindami pakabas, įspūdingesniais ratais ir panašiai. Dėl to mums didesnių problemų nekyla, nes tikrai perdarytų, brangių automobilių yra tik vienetai. O jei ir kyla nesklandumų, tai dažniausiai tik dėl išmetamųjų dujų sistemos ir stipriai perdarytų variklių“, - sakė P.Pleskovas.

Pats būdamas patyręs lenktynininkas (Europos autokroso čempionato prizininkas), P.Pleskovas įsitikinęs, kad lietuviai dažniausiai mašinas tobulina tik dėl estetikos ir išskirtinumo.

„Norint pagerinti automobilio aerodinamines savybes viskas turi būti labai gerai ir tiksliai apskaičiuota. Be to, greičiau, nei leidžia Kelių eismo taisyklės, bent miestų gatvėmis tikrai nevažiuosi. Nors aišku, kad patobulintų automobilių vairuotojai stengiasi važiuoti išskirtinai - juk tobulino, kad išsiskirtų iš kitų“, - teigė P.Pleskovas.

Policija patobulintus pastebi

Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Gintaro Aliksandravičiaus, kelių patrulis tikrai atkreips dėmesį į jauną vairuotoją, kurio mašina šviečia iš toli ar kaip nors kitaip išsiskiria.

„Jei toks automobilis atitinka visus techninius ir saugumo reikalavimus, kodėl ne. Patobulintų mašinų yra pačių įvairiausių, gražių ir spalvotų. Tačiau aš nevadinu tobulinimu, kai nupjaunamas vienas duslintuvo bakelis ir vietoj jo privirinamas vamzdis. Tokius mes baudėme ir bausime. Ne tik mes, bet ir aplinkosaugininkai“, - tvirtino Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas.

Informacija


Lietuvoje pagarsėjusio automobilio „AG Excalibur“, riedančio milžiniškais 30 colių ratais, savininkas ir gamintojas Kauno verslininkas Audronis Goštautas tikina, kad jo įspūdinga mašina nėra patobulinta, nes iš 2005 m. pagaminto „Mercedes-Benz CL 500“ liko tik variklis ir važiuoklė.

„Mano mašinos negalima vadinti patobulinta, nes automobilyje pakeisti visi elementai, o ne koks aptakas ar įdėtos kitaip šviečiančios lemputės. Kitados, kai buvau „pacukas“ ir neturėjau pinigų, dariau tą patį, ką daro dabartinis jaunimėlis. Kiekvienam savo. Kas, kiek ir kaip gali, tas taip ir daro. Jei neturi lėšų ir nori išsiskirti, pakeičia tik veidrodėlius ar ratus. O kas turi pinigų, daro kitaip, nes tam nėra galo - gali žaisti ir žaisti“, - sakė A.Goštautas, savo mašiną su pagalbininku tvarkęs devynis mėnesius.

 

Parengta pagal dienraščio "Respublika" priedą "Gyvenimas"

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar šią vasarą turite planų vykti į Lietuvos pajūrį poilsiauti?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Donaldas Trumpas padarys Ameriką vėl didžią?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+11 +20 C

+15 +25 C

+13 +18 C

+22 +29 C

+17 +35 C

+16 +23 C

0-4 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s