Klaipėda jau reklamuoja ateinančio šiltojo sezono naujovę - vandens autobusą, kuris reguliariai plaukios Dangės upe nuo senamiesčio iki Tauralaukio. Vandens autobusas pristatomas kaip viešojo transporto alternatyva su pramogos prieskoniu, tačiau apie patrauklias erdves ar paslaugas, dėl kurių būtų verta plaukti į šiaurinę miesto dalį ne tik jos gyventojams, bet ir svečiams, net nepagalvota.
Už naujo vandens autobuso paleidimą Klaipėdoje atsakomybę ir pareigas pasidalijo trys įstaigos. BĮ „Klaipėdos paplūdimiai" atsakinga už pontoninių prieplaukų ir lieptų įrengimą. Įrengti prieigas iki pontoninių prieplaukų įsipareigojo Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyrius. Na, o patį vandens autobuso maršrutą į bendrą uostamiesčio viešojo transporto sistemą integruos VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas".
„Atšilus orams bus atlikti pirmieji bandymai, tiksliai įvertintos plaukimo sąlygos, trukmė", - sakė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius A.Samuilovas.
Viešojo transporto alternatyva
Deklaruojama, jog pagrindinė vandens autobuso funkcija bus reguliarus susisiekimas. „Tai bus reguliari susisiekimo priemonė su pažintiniu pramoginiu prieskoniu. Startuoti ketiname gegužės 15 d. ir plaukioti iki spalio 15 d. Plano B nenumatome", - sakė A Samuilovas. Miesto Taryba apsisprendė, kad kelionė juo į vieną pusę kainuos 3 Eur. Lengvatos bus taikomos panašios kaip keltuose. Elektriniame vandens autobuse, anot pašnekovo, bus 11 vietų ir dar 1 vieta, skirta asmeniui su neįgaliojo arba kūdikio vežimėliu.
Takus įrengti - nesudėtingas darbas
Klaipėdos savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Inga Kubilienė „Vakarų ekspresui" sakė, kad konkursas parinkti rangovą, kuris įrengs prieigas prie penkių pontoninių prieplaukų Dangės upėje, jau įvyko. Sutartį su šios paslaugos teikėjais planuojama pasirašyti kovo pradžioje. Klaipėdos savivaldybė taip pat atsakinga dėl vandens autobuso įkrovimo elektra stotelių įrengimo. „Viena stotelė jau įrengta. Ji yra prie Pilies tilto. Kitas vandens autobusas turėtų būti įkraunamas Tauralaukio tilto stotelėje. Rangovas jau parinktas. Darbai bus atliekami tuo pat metu, kai bus tiesiamas pėsčiųjų takas. Tikimės, kad gegužės 15 d. viskas bus", - sakė I.Kubilienė.
Trūksta pramogų
Tarkime, kad pašnekovų optimizmas pasitvirtins ir vandens autobusas pradės plaukioti laiku. Kitas klausimas, kas juo naudosis?
„Atstumą iš Tauralaukio iki Senamiesčio automobiliu nuvažiuojame per 10-15 min., o viešuoju transportu ne ilgiau kaip per pusvalandį, tad plaukti tą patį atstumą valandą galima nebent dėl pramogos, geru oru pasigrožėti upės vaizdais. Na, vieną, du kartus gal praplauksime iki senamiesčio. Kitose stotelėse nėra ko lipti. O svečiai atplaukę iki Tauralaukio čia irgi neturės ką veikti, nebent Botanikos sodą aplankyti.
Tai žinodami Dalyvaujamojo biudžeto konkursui teikėme projektą, kad būtų bent minimaliai sutvarkytas, paženklintas priėjimas prie kuršių šventvietės - Tauralaukio akmens, kad būtų paženklinti upės prieigose augantys išskirtiniai ąžuolai senoliai, galimai seniausia šalyje trešnė, tačiau Savivaldybė pateikė formalų atsakymą, kad upės pakrantėje esantis miškas - ne jos žemė, o valstybinė", - sakė viena Tauralaukio gyventoja. Klaipėdos turizmo informacijos direktorė Romena Savickienė pasidžiaugė, kad Dangės upė pagaliau pradedama įveiklinti, kad atsiras inovatyvus vandens autobusas, ir pažymėjo, kad juo domisi ne tik miestiečiai, bet ir svečiai.
„Vandens autobuso maršrutas domina Klaipėdos svečius kaip pramoga, tačiau kol kas jis tam nepritaikytas. Vandens autobuso stotelėse kol kas nėra jokių erdvių ar pramogų, dėl kurių būtų verta plaukti. Dabar vienintelė įdomi lankytina vieta - Klaipėdos universiteto Botanikos sodas Tauralaukyje. Tikėkimės, kad, atsiradus vandens autobusui, jame bus pagaliau sudaryta galimybė patekti į vidų ir įsigyti bilietus nuo upės pusės", - vylėsi R.Savickienė.