respublika.lt

Aptarti SGDT įsigijimo variantai – išpirkti „Indepence“ ekonomiškai naudingiausia

(0)
Publikuota: 2021 spalio 20 16:31:00, Lukas Juozapaitis, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
pixabay nuotr.

Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos posėdyje trečiadienį svarstyta, ar pasibaigus suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGDT) „Independence“ nuomai reikėtų jį išpirkti, ar įsigyti naują dujų laivą-saugyklą. Komisijai išvadas pristatęs „Klaipėdos naftos“ atstovas Mindaugas Navikas pripažino, kad ekonomiškai naudingiausias pasirinkimas būtų laivą išpirkti.

 

Pasak energetikos viceministrės Ingos Žilienės, SGDT Lietuvai yra reikalingas šalies energetiniam saugumui ir prieigai pasaulinių rinkų. Taip pat, pažymi I. Žilienė, be terminalo gamtinių dujų kaina vartotojams būtų didesnė.

„SGDT nauda yra neabejotina. Vienas iš esminių dalykų – energetinio saugumo užtikrinimas. Priėjimas prie pasaulinių rinkų yra vienas iš esminių dalykų ir dabar jaučiamės kaip šalis komfortiškai, žinodami, kad galime gauti gamtines dujas tikrai iš viso pasaulio“, – komisijos posėdyje sakė viceministrė. Jos teigimu, gamtinių dujų poreikis ateityje nedings, kadangi gamtinės dujos, kaip tarpinė žaliava, bus vartojama pereinamuoju prie žaliosios energetikos laikotarpiu.

„Klaipėdos naftos“ komercijos direktorius M. Navikas komisijos nariams teigė, kad prognozuojamas gamtinių dujų suvartojimas iki 2030 metų nesikeis.

Bus išperkamas „Independence“

Pirmąsias naujo SGDT rinkos apžvalgas „Klaipėdos nafta“ atliko 2019 metų pradžioje. Tuomet buvo įvertintos galimybės įsigyti naują saugyklą, po metų atliktas rinkos tyrimas ir potencialių tiekėjų apklausa.

„Klaipėdos nafta“ atstovas nurodė, kad naudotas gamtinių dujų laivas-talpykla kainuotų apie 170–190 mln. eurų, nors konkretaus pasiūlymo sulaukta nebuvo. Naujas laivas, pasak M. Naviko, kainuotų daugiau nei 215 mln. eurų, o pasirinkus konvertuoti dujas gabenantį laivą kaina, nors ir mažesnė, vis vien viršytų 160 mln. eurų biudžetą. Tokio dydžio paskolą terminalo įsigijimui Lietuvai suteikė Šiaurės investicijų bankas. Be to, pabrėžia, M. Navikas, rinkoje nėra daug 170 tūkst. m3 talpos dujovežių, kokia yra „Independence“ talpa.

Visgi naujo naujo laivo-talpyklos viešojo pirkimo konkursas buvo paskelbtas liepą ir nutrauktas po mėnesio, negavus paraiškų, ir „Independence“ išpirkimas pripažintas ekonomiškai naudingiausiu variantu.

„Todėl, įvertinę visus technologinius, komercinius ir kitus aspektus bei aplinkybes, pripažinome, kad „Independence“, įrenginys, kuris šiuo metu dirba Klaipėdoje, yra geriausia opcija „Klaipėdos naftai“ išpirkti 2024 metų gruodžio mėnesį“, – sakė M. Navikas.

ELTA primena, kad 2014 metais Lietuva pasirašė suskystintų gamtinių dujų laivo-saugyklos „Independence“ išperkamosios nuomos sutartį su Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“. Pagal šią sutartį Lietuva įsipareigojo 10 metų kasdien sumokėti maždaug 116 tūkst. eurų. Bendra dešimties metų suma sieks apie 520 mln. eurų.

2018 metais priimtas Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymas numato, kad SGDT veikla turi būti vykdoma iki 2024 metų pabaigos. „Klaipėdos nafta“ susitarti su „Independence“ valdančia bendrove ir laivą išpirkti turi iki 2024 metų gruodžio.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +4 C

-2 +4 C

+1 +5 C

+1 +8 C

+5 +12 C

+2 +8 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s