respublika.lt

Aleksoto funikulierius Kaune tebelaukia remonto

(0)
Publikuota: 2010 rugpjūčio 31 15:59:49, Respublika.lt, Eltos inf.
×

Prieš rugsėjį Kaune pasigesta tarpukario transporto priemonės - senojo Aleksoto funikulieriaus, kuriuo iki liepos naudojosi nemažai keleivių. Ypač moksleivių, besimokančių Aleksote ant kalno esančiose muzikos ir dailės mokyklose ar iš Aleksoto kasdien keliaujančių mokytis į žemutinėje Kauno dalyje esančias bendrojo lavinimo mokyklas. Patogus funikulierius ir suaugusiems keleiviams, turintiems elektroninius viešojo transporto bilietus, nuo liepos nebeveikia.

Šį technikos, istorijos ir kultūros paveldo objektą eksploatuojanti "Autrolio" troleibusų bendrovė pati šių metų vasarą sustabdė funikulieriaus veiklą. Nors galėjo tai padaryti dar pernai.

Kaip Eltai antradienį aiškino bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Legas, funikulierius sustabdytas dėl to, kad kilo grėsmė jo keleivių saugumui dėl šios senovinės transporto priemonės prastos techninės būklės.

Ta būklė paaiškėjo pernai, kai funikulierių patikrino ekspertai iš firmos "Anticus". Jų išvadomis objektas dabar yra pripažintas ribotos saugos. O šių metų pavasarį, pasak M. Lego, polaidžio vandenys dar labiau pakenkė funikulieriaus keliui - sakoma, kad po bėgių atramomis teka požeminis šaltinis, ir vanduo paplauna gruntą, skyla betoninės plokštės, klaiposi bėgiai.

"Autrolio" bendrovė paprašė savivaldybės rasti lėšų funikulieriaus remontui - maždaug 1,5-2 mln. litų.

"Nemanau, kad tokių pinigų gali prireikti šiam funikulieriui atnaujinti, juo labiau kai jo būklė nėra visiškai bloga, o tik riboto saugumo. Lygiai tokį patį funikulierių eksploatuoja privati įmonė - "Kauno liftai". Kai šį turtą ji perėmė iš EBSW firmos, kapitaliai suremontavo maždaug už 300 tūkstančių litų, bet ne už 2 milijonus," - abejoja galimos remontui reikalingos sumos pagrįstumu Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Savivaldybės administracijos direktoriaus Vyganto Gudėno teigimu, tikslaus įvertinimo, kiek remontas galėtų kainuoti, dar nėra. Ir funikulierių eksploatuojanti savivaldybės įmonė "Autrolio" valdyba nuėjo gal lengviausiu keliu - sustabdė funikulierių ir uždarė, nes gresia saugumui. O paieškoti galimybių geriau pasirūpinti jai patikėtu turtu, neskuba.

Beje, minėtina tai, kad "Kauno liftai" iš savivaldybės funikulieriaus eksploatacijai neprašo nei subsidijų, nei kitokių lėšų. Savivaldybė tik yra atleidusi bendrovę nuo nekilnojamojo turto mokesčio (funikulieriaus atveju). "Kauno liftai" neprieštarautų perimti ir Aleksoto funikulieriaus eksploataciją, tačiau turto perdavimo procedūros užtruktų ne vieną mėnesį. Paskui dar būtų remontas, o keleiviai, tarp kurių būna daugybė turistų, ilgokai negalėtų funikulieriumi naudotis.

Kad kauniečiams nebūtų daug nepatogumų, savivaldybės Transporto skyrius pasistengs parūpinti autobusų, kurie nuo rugsėjo vežios žmones į Aleksoto kalną (apylanka) ir atgal.

"Mes tikrai nesirengiame to funikulieriaus privatizuoti, užtenka, klaida buvo padaryta EBSW koncernui parduodant Žaliakalnio funikulierių. Su Aleksoto funikulieriumi savivaldybė tokios klaidos nedarys. Manytume, kad dabartiniai "Autrolio" bendrovės reikalavimai tikrai panašūs į tam tikrą lengvą šantažą. Jei įmonei tokia nepakeliama to objekto eksploatacija, gali jo atsisakyti, bet nesitikėti iš miesto biudžeto papildomų milijonų", - sakė meras.

"Mes pernai ir šiemet kreipėmės į Kultūros vertybių departamentą, prašydami lėšų Aleksoto funikulieriaus sutvarkymui, kad jis būtų patikimas. Konstrukciniai jo pažeidimai dabar yra ypač dideli, o mums sakė, kad prašyti iš departamento pinigų pavėlavome. Reikėjo tai daryti iki 2006-ųjų. Dabar Lietuvoje esą dvarų atnaujinimo rėmimo programa vykdoma, bet ne techninio paveldo. Džiaugsimės, jei po taikomųjų mokslinių tyrimų paaiškės, kad remontui reikia mažesnės sumos, nei kol kas apytikriai ekspertų apskaičiuota". - sakė M. Legas.

"Autrolio" generalinio direktoriaus teigimu, Kauno miesto savivaldybė, nors sėkmingiau rinkdama biudžeto pajamas, pastaruoju metu sparčiau mažina įsiskolinimą troleibusų įmonei, tačiau šiuo metu vis tiek dar skolinga apie 13 mln. Lt subsidijų už keleivių pervežimą.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kaip manote, ar vidutines pajamas gaunantys žmonės dar galės įsigyti būstą Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Donaldas Trumpas padarys Ameriką vėl didžią?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+12 +18 C

+13 +19 C

+11 +17 C

+17 +24 C

+17 +23 C

+13 +17 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-8 m/s