Viešojoje erdvėje nuskambėjo informacija, kad tūkstančiai vaikų nepateko į ugdymo įstaigas. Tačiau švietimo, mokslo ir sporto ministrė Raminta Popovienė sako, kad tai - beveik tik Vilniaus problema.
Tokį klausimą Seime iškėlė parlamentarė Ligita Girskienė.
„Viešojoje erdvėje matėme antraštes, skaitėme publikacijas, kad tūkstančiai vaikų nepateko į ugdymo įstaigas. Mokslo metai baigėsi, bet jie vėl netrukus prasidės, po dviejų mėnesių, ką planuojate daryti, kaip spręsite problemą dėl į ugdymo įstaigas nepatekusių vaikų, tiek pradinių klasių, tiek gimnazistų, įvairaus amžiaus?" - pasiteiravo L.Girskienė.
„Tai daugiau liečia Vilniaus miestą, ką jūs dabar minėjote. Be jokios abejonės, priėmimas į ugdymo įstaigas yra savivaldybių atsakomybė, tai yra jų funkcija. Ir šiuo metu, jeigu kalbame apie tai, kas yra antraštėse, tai kalbame apie Vilniaus miestą.
Mes, žinoma, kalbamės, diskutuojame su jais, bet noriu pabrėžti, kad savivaldybės turi šį procesą koordinuoti, planuoti sistemingai, ir ne birželio mėnuo yra tinkamas laikas spręsti moksleivių priėmimą.
Sausio mėnesį, kai yra pateikiami prašymai, mes dabar taip kontaktuojame su savivaldybe ir kalbamės, kad reikia jau tada pradėti žiūrėti, skaičiuoti ir spręsti, ieškoti tam tikrų sprendimų, ar atidaryti naujas klases, ar nuomoti patalpas, ar statyti modulius, ar tiesiog planuoti infrastruktūrą.
Tai tą norėčiau akcentuoti, kad toks darbas turėtų būti prieš. Bet dar norėčiau akcentuoti, kad dauguma skundų, kuriuos gauname, vis dėlto yra dėl to, kad yra mažai komunikuojama, kad nėra atsakoma, nėra kalbamasi su tėvais, ir dėl to kyla labai daug problemų.
Ir trečias dalykas, kad tai yra pirmas ir antras priėmimo etapai pagal teritorinį paskirstymą. Rugpjūčio mėnesį dar bus galutiniai paskirstymai. Mes, diskutuodami su savivaldybe, matome, kad tie sprendimai turės išsispręsti.
Dabar yra tas pirmas, antras etapas, kur labai dėl teritorinio principo yra: vieni tėvai atsisako, kiti vėl kažkur kitur nori. Manau, kad viskas išsispręs, bet dar kartą noriu akcentuoti, kad yra savivaldybės kompetencija tvarkytis su mokinių priėmimu į ugdymo įstaigas", - atsakė R.Popovienė.