Iki šių dienų išliko genialaus lietuvių dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio atvirlaiškiai su ankstyvųjų tapybos darbų temų ir kompozicijų eskizais („Ramybė“, „Miško šlamesys“, „Pavojus“). Su šiais atvirlaiškiais plačioji publika galės susipažinti parodoje, kuri antradienio pavakarę atidaryta Druskininkuose, M.K.Čiurlionio memorialiniame muziejuje (Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus padalinyje).
Pastaraisiais metais ypač išgražėjusiame kurorte veiksianti paroda „M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai: broliška meilė ir kūrybos aidai“ skiriama M.K.Čiurlionio gimimo 141-osioms gimimo metinėms.
Anot organizatorių, Čiurlionių šeimos namai Druskininkuose - istoriškai aktyvuojanti vieta, į kurią iš tolimų kelionių, studijų Varšuvoje ar Leipcige atklysdavo M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai - nedidelės korespondencinės kortelės. Jų aversuose ir reversuose - lakoniški, bet iškalbingi autoriaus piešiniai, trumpi, tačiau neretai labai jausmingi plunksna, rašalu rašyti tekstai. Pagal juos šiandien galima atsekti dailininko M.K.Čiurlionio gyvenimo etapus, geografinius meridianus, įžvelgti dailininko lūkesčius, nuotaikas. Šių laikų grafologams ir mokslo tyrinėtojams ne mažiau įdomus ir dailininko braižas, atskleidžiantis asmenybės charakterio ypatumus, polinkius, fizinės sveikatos būklę. M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai - ypatingi praeities dokumentai, laiko ženklai, daugiasluoksnis kultūrinis ir istorinis palikimas, minimalistinio epistolinio žanro šedevrai. Jie yra ir dailininko polinkio į misticizmą, simbolizmą atspindys.
„Gyvendamas Europos didmiesčiuose, studijų metais ir po jų, keliaudamas ar kurdamas, savo įspūdžiais bei meninėmis idėjomis dažniausiai dalindavosi su šeimos nariais, bičiuliais, tačiau daugiausia dėmesio ir meilės sulaukė brolis Povilas, kuriam siunčiami atvirlaiškiai pasiekdavo net Ameriką.
M.K.Čiurlionio ranka rašyti nuoširdūs ir atviri laiškai broliui atveria neišsemiamus dailininko pasaulėžiūros klodus“, - rašoma muziejaus pranešime.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"