Šalies teatralai pagaliau sulaukė savo dienos - ketvirtadienį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įteikti „Auksiniai scenos kryžiai". Tiesa, jų įteikimo ceremoniją gerokai koregavo pandemijos režisūra - įprastai Tarptautinę teatro dieną (kovo 27-ąją) teikiamų prestižinių apdovanojimų ceremonija dėl karantino pavasarį buvo nukelta, o dabar prizai buvo teikiami renginyje be žiūrovų.
Svarbiausio teatralams renginio metu salėje buvo tik nominantai ir jų artimieji. Kaukes laureatai nusiimdavo tik lipdami į sceną.
Aktorė Nelė Savičenko ir Operos ir baleto teatro solistas Rafailas Karpis buvo ne tik iškilmingo apdovanojimų vakaro vedėjai, bet ir žmonės, įteikiantys „Auksinius scenos kryžius" laureatams. Išimtis buvo padaryta tik legendinei operos solistei Irenai Milkevičiūtei, kuriai Padėkos premiją ir „Auksinį scenos kryžių" už nuopelnus teatrui įteikė kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas.
Ypatingas apdovanojimas - režisieriaus Boriso Dauguviečio auskaras - už novatoriškus ir drąsius režisieriaus sprendimus šiemet skirtas Dariui Gumauskui. Šį apdovanojimą paprastai įteikdavo legendinio scenos meistro provaikaitis aktorius Darius Meškauskas, bet šįkart jo sveikinimas skambėjo tik iš įrašo, daryto Klaipėdos dramos teatre.
Geriausia režisiere už spektaklį „Vienos miško pasakos" paskelbta amerikietė Jana Ros (Yana Ross), atsiimdama apdovanojimą, lietuviškai sakė: „Labai malonu sugrįžti į Lietuvą. Ką tik baigiau sunkų darbą užsienyje, todėl grįžusi turėjau dvi savaites karantinuotis, bet spėjau pas jus. Noriu padėkoti teatro bendruomenei: Lietuva man labai svarbi šalis. Ir mano kūryboje, ir gyvenime. Vis galvojau, kodėl man taip svarbu grįžti kurti Lietuvoje? Man atrodo santykiai Lietuvos teatre yra ilgalaikiai. Mes kuriame, galvojame apie spektaklį, kūrinį, kad jis turės gana ilgą gyvenimą, turės ryšį su žiūrovais, ko man dažnai trūksta užsienyje, kur spektakliai kuriami vienam ar dviem sezonams. Norėčiau palinkėti tai išsaugoti Lietuvoje, nes tai yra labai svarbus kūrybos procesas."
Už geriausią moters vaidmenį spektaklyje „Vienos miško pasakos" apdovanota Paulina Taujanskaitė dėkojo savo mokytojams, tarp kurių - Darius Meškauskas, Yana Ross ir rašytojas Saulius Šaltenis, kuris „išmokė negrožyje matyti grožį".
„Labai malonu būti ne tik nominuotam, bet ir laimėti tokiais keistais laikais, tikiuosi, jie paskutiniai tokie keisti. Jei tiek tūkstančių metų reikėjo teatro, tikiuosi, dar tiek pat metų jo reikės", - sakė „Auksiniu scenos kryžiumi" už geriausią vyro vaidmenį spektaklyje „Liučė čiuožia" apdovanotas Lukas Malinauskas.
Geriausio šokėjo nominaciją pelnęs Marius Pinigis, tardamas padėkos žodį, juokavo, jog „lengviau būtų kažką sušokti nei dabar kažką pasakyti". O geriausiu solistu už vaidmenis operetėje „Kandidas" ir operoje „Turandot" pripažintas Rafailas Karpis pasakojo, jog su kitais šio apdovanojimo nominantais - Vaidu Vyšniausku ir Kostu Smoriginu jaunesniuoju - turi bendrą praeitį: jie visi savo kelią pradėjo „Ąžuoliuke". Laureatas prisiminė ir močiutę, kuri visą gyvenimą šiame Operos ir baleto teatre dirbo siuvėja.
Vakaras, kuriame, pasak žaviosios N.Savičenko, visi buvo šiek tiek kitokiomis aplinkybėmis, šiek tiek pakitusiame pasaulyje, šiek tiek pasikeitusiame, bet vis dar teatre, buvo transliuotas per televiziją, tad žiūrovai galėjo pasidžiaugti ir apdovanojimais, ir scenos meistrų pasirodymais. Skambėjo Kosto Smorigino, Kosto Smorigino jaunesniojo, Monikos Liu balsai, įstabus Edgaro Montvido ir Irenos Milkevičiūtės duetas, Petro Vyšniausko saksofonas, Petro Geniušo muzikos garsai.