respublika.lt

Netikėtas skambesys spektaklyje „Rusiškas sąsiuvinis“

(0)
Publikuota: 2015 sausio 26 11:53:38
×
nuotr. 4 nuotr.
Artiomas Tulčinskis. LRDT archyvo nuotrauka

„Mūsų darbas labai reikalingas ir svarbus ypač dabar, kai elektroninė žiniasklaida pilna prasto skambesio“, – sako spektaklio „Rusiškas sąsiuvinis“ muzikos vadovas Artiomas Tulčinskis. Kartu su dviejų „Auksinių scenos kryžių“ laureate režisiere Olga Lapina jiedu ruošiasi paskutinėmis sausio dienomis Lietuvos rusų dramos teatre įvyksiančiai premjerai. Ši muzikinė choreografinė fantazija išsiskirs dar negirdėtu skambesiu. Šiuolaikiškai į rusų folklorą pažvelgusio kompozitoriaus Valerijaus Gavrilino kūrinį čia atliks keturiolika dramos artisčių. Akompanuojant fortepijonui, jos įkūnys dainų tekstuose užkoduotus moters dvasinio pasaulio atspindžius.

 

Išsamiau apie spektaklio muziką – pokalbis su A.Tulčinskiu.

- Papasakokite plačiau apie spektaklio muzikinę koncepciją.

- Šis rimtas V.Gavrilino kūrinys mecosopranui ir fortepijonui tapo pagrindu mūsų fantazijai. Suteikėme jam ansamblinio skambesio ir skyrėme dramos aktorėms. Tiesa, profesionalioms dainininkėms šis vokalinis ciklas – aukštasis pilotažas. Jis toks sudėtingas dar ir todėl, kad neišsitenka vien vokalo ribose, o apima ir aktorinį meistriškumą. Pavyzdžiui, mano manymu, geriausiai šį kūrinį atliko armėnų mecosopranas Zara Doluchanova, kuri visas dainas išgyveno jausmais. Mes neturime tokių turtingų balso galimybių, bet vokalas šiuo atveju nėra pats svarbiausias dalykas. Mūsų užduotis – sukurti tam tikrą atmosferą, pasitelkiant artisčių balsus. Kiekviena aktorė – o jos labai skirtingos ne tik balsais, bet ir amžiumi, teatro mokyklomis bei psichologinėmis faktūromis – įneša savo charakterio. Viskas čia turi paklusti tam, ką sumanė V.Gavrilinas emocine ir idėjine prasme. Jo muzika skatina fantazijos polėkį.

- Kaip kilo mintis vienam balsui skirtą kūrinį padalyti keturiolikai aktorių?

- Toks sumanymas paklūsta pagrindinei spektaklio koncepcijai – režisierei įdomūs ne kokios nors vienos moters išgyvenimai, o bendražmogiškasis faktorius, apimantis visas moteris. Aštuonios dainos yra tarsi visa moteriškumo istorija. Kūrinys primena moteriškų pasisėdėjimų stilistiką – tai lyg naminė psichoterapija, kai, norėdamos išspręsti kokią nors problemą, moterys išsikalba ne daktarui kabinete, o vienos kitoms ir tokiu būdu tarsi išsigydo dvasines žaizdas. Čia yra visko, iš ko susideda gyvenimas: meilės, pavydo, skausmo dėl artimo žmogaus netekties, humoro, išdavysčių, susitaikymo su realybe. Kiekviena aktorė čia atlieka ir po solinį gabaliuką, bet pagrindinės herojės čia nėra. Pats V.Gavrilinas dainas sudėliojo labai dramaturgiškai – jų tekstuose ir muzikoje slypi daug to, ką mes dabar darome scenoje.

- Kiek sudėtinga tokį sumanymą įgyvendinti?

- Tai nepaprasta užduotis. Tiek nepaprasta, kad dažnas nesiryžta to imtis. Manau, kad profesionaliame teatre tai pirmas toks pastatymas. Žinau, jog buvo keletas studentiškų bandymų šiam kūriniui suteikti ansamblinį skambesį, bet teatre tą padaryti gerokai sunkiau. Aktorės sugeba dainuoti, yra neblogai pasirengusios, bet jos nėra dainininkės, todėl šiokių tokių problemų kyla. Bet į tai, kas parašyta natose, kartais žiūrime gana laisvai. Pavyzdžiui, jei aktorei nepatogu dainuoti tokiu aukštu balsu, mes ramiai pereiname į žemesnę oktavą. Kitas dalykas yra tai, kad mūsų scenoje – kelios aktorių kartos, o suvienyti skirtingų pasaulėžiūrų žmones į vieną organizmą nėra lengva. Skiriasi ir jų temperamentai, ir požiūris į profesiją. Bet dėl tos pačios priežasties dirbti yra kur kas įdomiau.

- Kaip, Jūsų manymu, kūrinį priims žiūrovai?

Tai didelė rizika, nes čia – ne Ray‘aus Cooney komedijos, ne tas atvejis, kai žinai, kad sulauksi šimtaprocentinės sėkmės. V.Gavrilino muzika sudėtinga ne tik atlikimo, bet ir suvokimo prasme. Ypač dabar, kai elektroninė žiniasklaida pilna prasto skambesio – juk kuo mažiau akordų, tuo lengviau muzika įsimena. Manau, dėl šios priežasties mūsų darbas labai reikalingas ir svarbus. Muzikos, kuri išmuša tave iš įprastų suvokimo ribų, klausymas priverčia palikti komforto zoną ir susimąstyti, įsigilinti. O melomanų, kurie mėgaujasi sudėtinga klasikine arba šiuolaikine muzika dažniausiai labai nedaug. V.Gavrilinas šiuo atveju ateina mums į pagalbą: jo muzika labai nepaprasta, bet pats jis manė, kad, norint suprasti sudėtingą akademinę muziką, specialaus pasiruošimo nereikia.

Spektaklį taip pat kuria ir scenografijos, kostiumų bei šviesų dailininkai, stilistė ir choreografė, todėl tikimės, kad, susijungus visiems šiems elementams, pamatysime labai gražų ir estetišką sceninį kūrinį.

Spektaklio „Rusiškas sąsiuvinis“ premjera įvyks Lietuvos rusų dramos teatre sausio 30 ir 31 d.


LRDT informacija

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar tikite, jog I.Šimonytė iki kandencijos galo paskirs naują švietimo, mokslo ir sporto ministrą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate savo ekonominę padėtį?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

0 +7 C

+3 +10 C

+6 +11 C

+10 +14 C

+13 +17 C

+18 +19 C

0-4 m/s

0-6 m/s

0-4 m/s