respublika.lt

Vilniaus vairuotojų skundai vis auga

(45)
Publikuota: 2023 gruodžio 04 14:49:28, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Eismas Vilniuje piko valandomis erzinantis, o jei dar gamtos sąlygos pasitaiko blogos... Eltos nuotr.

Vilniaus vairuotojai nenustoja skųstis miesto darkymo - nuo išdraskytų gatvių iki eismui trukdančių šulinių, nuo keistai veikiančių šviesoforų - iki nuolat branginamo parkavimo. Miesto atstovai atkerta - prioritetas skiriamas pėstiesiems!

 

Keisti šviesoforai

Su „Vakaro žiniomis" bendravęs sostinės Antakalnio gyventojas Antonas atkreipė dėmesį į tai, kad po įvairių reformų nebesuprantamas tapo šviesoforų veikimas.

„Tiek vietos, tiek respublikos valdžia daug kalba apie klimato kaitos stabdymą ir taršos mažinimą, tačiau tokios jų kalbos radikaliai kertasi su Vilniaus šviesoforų reguliavimu. Šiandien turime užtektinai priemonių ir sistemų ne tik apskaičiuoti automobilių miesto gatvėse skaičių, bet ir jų judėjimo greitį. Tik, kaip suprantu, kadangi sostinės savivaldybė dar prieš kelerius metus į vyriausiojo inžinieriaus pareigas be konkurso paskyrė tam reikiamo išsilavinimo ir kompetencijos neturintį buvusį administracijos patarėją Antoną Nikitiną, iš tik gatves siaurinti mokančio veikėjo adekvačių sprendimų būtų naivu tikėtis, - nusivylimo miesto valdžia neslėpė garbingo amžiaus vilnietis. - Juk tikras specialistas nesunkiai būtų paskaičiavęs, per kiek laiko 50 km/val. greičiu judantys automobiliai mieste įveikia tam tikrą atstumą ir, tarkim, Šeimyniškių g. - Kalvarijų g. šviesoforus sureguliavęs taip, kad minėtas gatves būtų galima įveikti nestojant. Deja, dabar tenka stoviniuoti kas keliasdešimt metrų ir teršti orą laukiant, kol galėsi judėti toliau."

Tas pats, pasak vyro, taikytina ir Konstitucijos prospektui ar sankryžai Šeškinės kalno papėdėje.

„Išlindus iš tunelio netrukus vairuotojus pasitinka šviesoforai, bet ar tikrai visi reikalingi? Juk nuo kalno važiuoti galima tik tiesiai, o šone eina apvažiavimas, tai gal būtų galima, pakoregavus ženklus, sumažinti šviesoforų skaičių? Judėtų automobiliai sparčiai, mažiau būtų stoviniavimo, nes dabar Vilniuje su šviesoforais, kaip su valdiškomis institucijomis - tik minutę pavėluok ir teks laukti mėnesį", - šaržavo vyras.

„Tykantys" šuliniai

Pasak Antonoo, problema yra ir su kanalizacijos šuliniais.

„Jų nemoka įrengti nei Vilniuje, nei Klaipėdoje. Sumontuoja važiuojamojoje kelio dalyje taip, kad jie arba yra žemiau asfalto, arba gerokai virš jo iškilę, todėl važiuojant būtina nuolat stebėti gatvę, kad kur neprakirstum padangos. O labiausiai stebina, kad net per visus gatvių remontus niekas į tai neatkreipia dėmesio, todėl ir patiesus naują asfaltą, senos problemos niekur nedingsta, - toliau rūpesčiais dalinosi vilnietis. - Spėčiau, kad taip yra todėl, jog visiems tiems remontininkams svarbiausia įsisavinti pinigus, o kad vairuotojams kažkas kliūna, nei jiems, nei valdžiai nerūpi.

Kiek teko matyti, užsienyje kanalizacijos šuliniai montuojami pakelėse - vanduo į juos suteka, eismui netrukdo.

Sakyčiau, pastarojo meto Vilnius puikiai atspindi jos besikeičiančių valdžių provincialumą. Taip sakant, žmogų iš kaimo gali ištraukti, bet kaimo iš žmogaus - ne."

Dėmesys pėstiesiems

Komentuodama vilniečio pastebėjimus įmonės „Judu" atstovė Greta Vasiliauskaitė patikslino, kad sostinės šviesoforai sureguliuoti atsižvelgiant į pėsčiųjų poreikius:„Nuo 2020 m. centrinėje miesto dalyje šviesoforais reguliuojamose sankryžose prioritetą pradėta taikyti pėstiesiems. Per pastaruosius keletą metų buvo atliekamos sankryžų programų korekcijos mažinant pėsčiųjų laukimo laiką. Pasiekus gerų rezultatų - pagerinus pėsčiųjų eismo valdymo kokybę, natūralu, kad transporto koordinavimo ir pralaidumo kokybė kiek nukentėjo."

Bendrauti nepanoro

Vilniaus Infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis į „Vakaro žinių" raštu pateiktą užklausą neatsakė. Telefonu valdininkas neatsiliepia.

O pasak opozicijai priklausančio sostinės tarybos nario Aleksandro Nemunaičio, I.Karužis dabar bando prastumti parkavimo branginimo Vilniuje idėją.

„Ekonomikos komitete Infrastruktūros grupės vadovo oficialus pasiūlymas dvigubinti parkavimo kainą Vilniuje nuskambėjo kaip akibrokštas. Džiaugiuosi, kad su kolegomis šiai nesąmonei nepritarėme. Tai dar nereiškia, kad I.Karužiui neužteks įžūlumo nunešti kitą savaitę tą patį projektą į tarybą.

Restoranams Senamiestyje gali ateiti sunkūs laikai. Per brangu bus važiuoti valgyti. Valgysime ne ten, kur skanu, o kur nemokamas parkingas", - prieš kelias dienas savo feisbuko paskyroje prognozavo politikas.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
65
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (45)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kur dažniausiai perkate maisto produktus?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar galvojate emigruoti iš Lietuvos?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-2 +4 C

-3 +1 C

-3 +2 C

+2 +8 C

+2 +6 C

+4 +6 C

0-5 m/s

0-5 m/s

0-8 m/s