respublika.lt

Realybė - važiavimas pagal Kelių eismo taisykles negarantuoja saugumo

(45)
Publikuota: 2024 gegužės 25 18:17:57, Edita SIAVRIS
×
nuotr. 2 nuotr.
Vilniaus gatvėse. Asociatyvi Eltos nuotr.

Vairavimo ekspertai akcentuoja, kad intensyvaus eismo keliuose tyko daugybė pavojų ir šiais laikais važiavimas pagal Kelių eismo taisykles dar negarantuos jūsų saugumo. Reikia įvertinti kontekstą ir mąstyti plačiau, - sako garsus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

 

Į „Vakaro žinių" redakciją paskambinęs vilnietis Rimas piktinosi, kad tiek kelininkų transportas, tiek kita sunkiasvorė technika mieste ne visada paiso saugumo reikalavimų ir kelia pavojų vairuotojams.

„Gegužės 16 dieną anksti ryte važiuoju Dūmų gatve, ir ten išdygsta didžiulis kranas, nei jokių geltonų švyturėlių, net dažytas neryškiai, saulė į akis spigina, dar tokioje vietoje, kur iš posūkio išvažiuoji... Tokia technika turi būti ryški, atkreipti eismo dalyvių dėmesį, o ne makaluotis vidury gatvės, - kalbėjo vyras. - Kitas dalykas, jau ne pirmą kartą mieste matau, kad ir kelininkai ne visada atsakingai dirba, ar ženklus tinkamai sustato ar pareguliuoja eismą, kur vairuotojams matomumas užstojamas. Būna, krapštosi kokioje mažoje gatvelėje, paskui pamatai, kad pravažiuot negali ir turi atbulas važiuoti. Tai nejau sunku toliau pastatyti ženklą, kad vyksta darbai ir išvažiavimas negalimas?"

Nesusitvarko darbo kultūros

Vairavimo instruktorius Artūras PAKĖNAS „Vakaro žinioms" teigė, kad tokiais atvejais, kiekvienas vairuotojas turi būti pakankamai dėmesingas, kad užtikrintų savo saugumą, bei turi įvertinti aplinkybes.

„Kita vertus, specialaus transporto veiksmai keliuose irgi turi būti organizuoti. Mes nemažai girdėję apie atvejus, kai kelininkai remontuodami kelius ne viską tiksliai pažymi. Ir tai nėra gerai. Dažnai darbuotojai, atliekantys vandentiekio, elektros įrangos remontą darbus nesusitvarko darbo kultūros. Žiūri, kaip jiems patogu dirbti, bet nepagalvoja, kad juos dirbančius matytų. Nes yra ir žuvusių kelininkų. Čia jau pasekmės", - kalbėjo A.Pakėnas. Pasak pašnekovo, priežastis gali būti skubėjimas, motyvacijos stoka ir per maža kontrolė. Jeigu nėra rimtos kontrolės, kaip atliekami specialūs darbai, kurie turi įtakos eismo saugumui, tai dirbantieji, matyt, galvoja, ai, kam čia rūpi...

Vairavimo instruktoriaus teigimu, kad ir kaip būtų, viskas turi ribas. „Pagrindinė funkcija žmogui, kuris yra kelyje, atlikti savo darbą. O kaip tą darbą atlikti saugiai, tarsi antrinė funkcija. Nes už tai pinigų nemoka. Su tokiu požiūriu toli nenueisi... Jeigu būtų baudos, kontrolė, tada būtų gerai", - įsitikinęs vairavimo meistras.

Liguista pozicija provokuoti kitus

Kitų vairuotojų provokacijos greičiau važiuoti - dažna problema keliuose. Tą sako dažnai pastebintis A.Pakėnas, pasak jo, tvirtesnį stuburą agresyvaus vairuotojo atžvilgiu turi turėti tie pasyvieji. Svarbi atsakinga pilietinė pozicija. Kiekvienas pilietis turi teisę ir pareigą važiuoti pagal taisykles ir niekas negali jo versti elgtis kitaip.

„Agresyvus vairuotojas įsivaizduoja, kad jam reikia lėkti, ir visi privalo lėkti, - tai liguista pozicija. Būtent tie agresyvieji ir trukdo daugumai vairuotojų važiuoti atsakingai ir saugiai. Ir aš girdžiu iš tų atsakingų vairuotojų: „na, aš noriu važiuoti saugiai, bet tada trukdau visiems, man čia pypina... Ir jam nesmagu kaip piliečiui. Reikia turėti tvirtą savo pilietinę poziciją, aš turiu teisę važiuoti pagal taisykles ir niekas neturi teisės manęs skubinti. Tą reikia įsiminti ir tiems agresyviesiems, kurie neturi savitvardos, kontrolės, bei turi iškreiptą suvokimą apie eismą. Nereikia kitų versti pažeidėjais, - kalbėjo vairavimo instruktorius. - Dažnai paskaitose sakau, kad mes ir patys skatiname tuos žmones taip elgtis. Kodėl? Įsivaizduokite, kur nors prie kavos žmonės diskutuoja: „oi, čia aš pavariau, man tik trukdė, aš kietai varau". Ir visi susižavėję: „o taip, koks tu „krūtas" vairuotojas". Užuot pasakę - ką tu čia darai, padorioje visuomenėje taip nekalbama, čia taip pat, kaip keiktis viešai. Tu prisipažįsti esantis taisyklių pažeidėjas. Apie ką tu kalbi?"

Vairavimas tapo visuotiniu

Kadangi vairavimas tapo visuotiniu reiškiniu, visiems reikia priimti faktą, kad keliuose važinėja ne tik aukšto lygio profesionalai. A.Pakėnas ironizuoja, jei šį faktą priimti sunku, kelkitės į negyvenamąją salą.

Bet jei norite gyventi sostinėje ar kitam intensyvaus eismo mieste, turite priimti realybę. Jeigu važiuojant pagrindiniu keliu šiek tiek teks pristabdyti, nes kitas vairuotojas išvažiavo iš šalutinio, nesipiktinkite, per kamščius išvažiuoti iš šalutinio būna problema.

„Vilniuje jeigu neįvažiuosi priversdamas truputį pristabdyti, tai tu neįvažiuosi visai artimiausias dvi valandas. Ir čia reikia priimti faktą ne tik esantiesiems šalutiniame, bet ir pagrindiniame kelyje. Suvokti bendrą problemą. Ne tik save, šaunųjį, važiuojantį pagrindiniu keliu. O kas sunkaus atleisti ekseleratorių ir pristabdyti? Miestas toks.

4 Kelių eismo taisyklių punkte sakoma, kad eismas šalyje pagrįstas tarpusavio pagarba ir atsargumu. Tai kur ta pagarba?" - retoriškai klausė vairavimo meistras.

 

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
32
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (45)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar eisite valgyti į „Michelin" įvertintus restoranus?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia oro temperatūra vasarą jums labiausiai komfortiška?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+15 +23 C

+12 +22 C

+13 +23 C

+20 +27 C

+20 +28 C

+16 +22 C

0-5 m/s

0-5 m/s

0-7 m/s