Įmonės „Renault" vadovas Lukas de Meo (Luca de Meo) skeptiškai įvertino Vokietijos siekį užkirsti kelią 2035 metais turinčiam įsigalioti moratoriumui vidaus degimo varikliams.
„Politico" organizuotame renginyje prancūzų koncerno vadovas pareiškė, kad visi automobilių gamintojai pinigus skiria su elektra ar vandeniliu susijusioms technologijoms ir niekas nebekuria visiškai naujų vidaus degimo variklių.
„Renault" vadovas ne tik patikino, kad Europos Sąjungoje niekas nebekuria naujų taršių variklių, bet ir pareiškė, kad gamintojai turėtų orientuotis į dešimtmečiais į priekį akumuliatorių technologijoje išsiveržusią Kiniją.
Nors L.de Meo atstovauja prancūzų gamintoją, jis pabrėžė, kad pasisako už „technologinį neutralitetą", t.y. Europos Sąjungos teisės aktai neturėtų nurodinėti automobilių gamintojams, kaip šie iki 2035 metų turėtų pasiekti nulinę emisiją. Šiuo metu galiojančios taisyklės numato, kad alternatyva benzininiams varikliams galėtų būti tik elektriniai ir vandeniliniai agregatai, tačiau net nesvarstomas ekologiškai švarių sintetinių degalų naudojimo variantas. „Renault" vadovas leido suprasti, kad jis tokiai traktuotei nepritaria.
Vieningos pozicijos vidaus degimo variklių klausimu ilgai neturėjo ir pati ES, todėl faktiškai blokas buvo pasidalinęs į dvi stovyklas. Vokietija ir dar šešios valstybės pasisakė prieš tai, kad nuo 2035 metų būtų stabdomas naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas. Prancūzija ir likusios šalys-narės norėjo laikytis pirminės strategijos.
Pirmadienį buvo patvirtintas Briuselio ir Vokietijos susitarimas, kuriuo atšaukiamas Berlyno nepritarimas minėtiems planams. ES pirmininkaujančios Švedijos atstovas sakė, kad ambasadoriai pritarė susitarimui. Energetikos ministrai antradienį Briuselyje turėtų galutinai jį patvirtinti.