respublika.lt

Pusę milijono eurų už „Mini“ teks mokėti lizingu (0)

2019 rugsėjo 20 17:55:17
Aistė LABINAITĖ

Vienintelis Lietuvoje „Mini John Cooper Works Rally“ modelis nuo šiol tarnaus Vaidotui Žalai. 32-ejų lenktynininkas su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu naujuoju automobiliu 2020 m. Saudo Arabijoje bandys įveikti penktąjį savo Dakaro ralį karjeroje. „Prieš penkis metus tikrai nebūčiau patikėjęs, kad progresuosime iki „Mini“. Gyvenimas tuo ir įdomus, kad planuoji vienaip, o išeina kitaip“, - sakė V.Žala.

×
nuotr. 3 nuotr.
2020 m. Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala Saudo Arabijos trasomis skries su „Mini“. „Agrorodeo“ komandos nuotr.

 

- Kaip pavyko nuo „SEAT Leon Dakar“ vadinamosios „Bitutės“ ir „Toyota Hilux Overdrive“ pereiti prie „Mini“? - „Vakaro žinios“ paklausė Vaidoto ŽALOS.

- Mažais žingsneliais ėjome ir priėjome prie „Mini“. Atrodo vis lipame į greitesnį automobilį. „Mini“ bus tikrai greičiausias automobilis, kokį tik esame turėję. Taigi vyksta progresas į priekį.

- Šių metų Dakare užimta 12-oji vieta, manote, jau buvo „Toyota Hilux Overdrive“ galimybių riba?

- Šis klausimas visada yra teorinis. Jautėme, kad vidutinis greitis, nedarant kažkokių didelių klaidų, jau yra mažesnis nei tų vairuotojų, kurie važiuoja su moderniais automobiliais. Tačiau, žinoma, faktas, kad Dakaras niekada nepraeina be nuotykių, be klaidų, net ir be smulkių gedimų. Todėl reikia daryti prielaidą, kad didžiausias laiko skirtumas atsiranda vis tiek važiuojant koviniu greičiu. O, kai tiek kilometrų, tas vidutinis greitis jau yra svarbu.

Pamatėme, kad su mašina, kurią turėjome, jau viskas, jau esame netoli potencialo ir teko rinktis - arba modernesnį automobilį, arba keisti kategoriją, arba visai pabaigti projektą. Smagu, kad su pagrindinių partnerių „Agrorodeo“ pagalba, paskatinimu pavyko pačiupti pirmąjį variantą.

- Buvo ir tokių momentų, kai svarstėte išvis nebevažiuoti į Dakarą?

- Iš tiesų svarstėme viską. Visada, prieš priimant sprendimus, atliekame analizę. Taigi nešėme pasiūlymą „Agrorodeo“ komandai ir tai turbūt buvo vienas tų atvejų, kai jų entuziazmas buvo didesnis, nei mano. Puikiai supratau, jog tai labai stambus kąsnis netgi europietiškais masteliais ir apžioti tokį kąsnį yra sudėtinga. Tačiau labai smagu, kad per tuos pusę metų, kol vyko derybos, galiausiai viskas pavyko ir toks automobilis yra pas mus. Tikrai vis dar keista, žiūrint į nuotraukas, matyti tokį automobilį ir mūsų krašte.

- Ir pats vis dar negalite patikėti, jog vairuosite „Mini“?

- Prieš penkerius metus tuo tikrai nebūčiau patikėjęs, kad progresuosime iki „Mini“. Gyvenimas tuo ir įdomus, kad planuoji vienaip, o išeina kitaip. Taigi kol kas tas kelias labai gražus. Viskas palaipsniui kyla. Tikimės, kad ir toliau taip ir išliks, sparnai bus išskleisti.

- Palyginimui, kiek kainuoja toks „Toyota Hilux Overdrive“, kurį pardavėte, ir toks „Mini“, kurį dabar įsigijote?

- „Toyota“ pardavėme už 180 tūkst. eurų. O „Mini“ įsigijome už pusę milijono eurų ir jis nėra naujas. Naujo kaina jau yra arti milijono eurų.

Mūsų įsigytas automobilis yra modernios klasifikacijos, po perrinkimo nuvažiavęs gana nedaug kilometrų. Pagal kilometražą su juo tikimės įveikti du Dakaro ralius be pagrindinių investicijų, tai yra be variklio keitimo. Žinoma, visa tai mes „įkandame“ tik dėl banko lizingo. Susidėliojome automobilio pirkimo išlaidas penkeriems metams. Tai vienintelis būdas mums pasvajoti apie tokius pirkinius. Nes, jeigu reikėtų tokią sumą iškart išleisti, investuoti, būtų be šansų.

- Ar jau turėjote progą išbandyti „Mini“ trasoje?

- Ne. Su šiuo automobiliu važiavau 30 m - nuo sunkvežimio į garažą ir atgal. Pirmi testai vyks tik rugsėjo pabaigoje. Atskris „X-Raid“ komandos inžinierius, kuris apmokys garaže, paruoš iki galo automobilį. Tuomet su juo važiuosime į pirmus testus. Tačiau pamenu savo pirmus testus su „Overdrive“. Kaip mano mechanikai sako, prie gero daikto priprasti nesunku. Apsukau kelis ratus ir viskas buvo aišku. Tiesiog automobilis valdomas geriau, turi daugiau galios, svorio balansas žemiau ir viskas tik lengviau turi pavykti. Taigi dėl to visiškai nesijaudinu, todėl neplanuojame daug kilometrų įveikti. Turbūt kelis šimtus kilometrų, daugiausiai 500 km, prieš Dakarą. Manau, to tikrai užteks.

- Kokie „Mini“ didžiausi pranašumai prieš „Toyota“?

- Radikaliai skiriasi automobilio technologinis progresas. Tai yra 2018 m. specifikacijos automobilis. Jis daug lengvesnis, daugiau nei 200 kg, turi daug didesnį sukimo momentą, 3 l darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų vietoje 560, kiek buvo ankstensniame automobilyje. Jo svorio balansas visas tarp ašių, labai žemai. Žinoma, mechanikams šiek tiek sudėtingiau dirbti, nes agregatai yra glaudžiai vienas prie kito sukomponuoti, kai kuriuos dalykus sunku pasiekti. Tačiau visa tai padaryta tam, kad svorio centras būtų kuo žemiau.

Taip pat reikia pažymėti ir tai, kad „Mini“ iš savo konkurentų išsiskiria patikimumu. Per pastaruosius aštuonerius metus 98 proc. startų baigėsi finišais. Pirmosios jų nesėkmės buvo tik projekto pradžioje. Taigi, jeigu „neišsiploji“, nedarai avarijų, turi didelę garantiją, kad atvažiuosi iki finišo. Tai turbūt buvo kertinis faktorius, kodėl rinkomės šį automobilį. Vokiška tvarka mums padarė įspūdį, nuvažiavus į komandos būstinę Frankfurte. Supratome, jog greitis yra tik pusė istorijos Dakare, kita pusė yra patikimumas.

- Tad dabar ir pačiam, ir mechanikų komandai reikės iš naujo mokytis ir priprasti prie automobilio.

- Du mano inžinieriai jau buvo nuvažiavę į komandos būstinę Frankfurte, praėjo savaitės mokymus. Taip, technika labai skiriasi, tačiau juk, kaip sakoma, „ne dievai puodus lipdo“. Tos savaitės praktiškai jiems pakako susipažinti su pagrindinių agregatų funkcionavimu. Aišku, tas mokymosi procesas tęsis. Tačiau „X-Raid“ komandos draugiškumas, palaikymas mums buvo didelė paskata. Jie mus konsultuoja, noriai atsako į visus klausimus. Net ir Dakaro metu mes būsime šalia jų. Ir, jeigu kils klausimų, tikėsimės atsakymų. Žinoma, mes nebūsime gamyklinės „X-Raid“ komandos dalis, nes tai yra brangu. Mes vešimės savo aptarnaujantį personalą. Tačiau moralinis ir techninių žinių palaikymas tikrai bus. Mums tai yra svarbus susipažįstant su nauju automobiliu.

- Papasakokite, kaip šis „Mini“ susijęs su Argentinos lenktynininku Orlandu Teranova (Orlando Terranova).

- Šių metų Dakare su šiuo automobiliu važiavo O.Teranova. Pirmuose keliuose ruožuose jis nesmagiai nukrito nuo kopos. Šturmanui suskaudo stuburą ir jie iki poilsio dienos nebevažiavo. Po to jie pailsėjo, atsigavo ir pabaigė likusią Dakaro pusę. Tai irgi yra gerai, nes žinome, jog tai greita specifikacija. Identišku automobiliu 2019 m. mūsų kaimynas lenkas Jakubas Pžygonskis (Jakub Przygonski) Dakare finišavo ketvirtas. Todėl tokiais paprastais paskaičiavimais, tai yra greičiausias automobilis, kurį šiuo metu privati komanda gali įsigyti.

Taip, dar yra „Mini“ bagiai. Tačiau jie yra tik nuomojami. O „Toyota“ specifikacijos nėra galimybių įsigyti. Labai racionaliai paskaičiavus, tai yra geriausias variantas, kurį galime įkasti.

- Ar naujasis automobilis pakoregavo, išplėtė planuoto biudžeto rėmus?

- Ne. Netgi sakyčiau, jog buvome priversti jį šiek tiek sumažinti. Pagrindinis skirtumas, kad gavome automobilį jau paruoštą važiuoti. Nereikia investuoti į jo perrinkimą. Šioje vietoje daug sutaupome, nes su „Toyota“ kiekvienais metais turėdavome investuoti krūvą pinigų į perrinkimą. Pats biudžetas kiekvienais metas nelabai skiriasi. Jis svyruoja tarp 300 ir 400 tūkst. eurų. Kitaip tariant, sąnaudų prasme labai nenutolsime nuo to, ką turėjome pernai.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • APSINUODIJO: valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, penktadienį gavusi informacijos iš Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos vadovybės apie sunegalavusius vaikus ir virtuvės darbuotoją, nedelsiant pradėjo tyrimą - blogai pasijuto 12 vaikų, kurie maitinosi šios mokyklos valgykloje ir keletas iš jų jau gydomi ligoninėje.
  • AR NEBAISU: ketvirtadienį Vilniuje, atliekų surinkimo bei rūšiavimo teritorijoje, rasta galimai žmogaus kaukolė - policijos departamento pranešime sakoma, kad ji aptikta apie 15 val. Liepkalnio gatvėje.
  • PAVOJINGA ZONA: Filipinams priklausančią Mindanao salą sudrebino 5,1 balo stiprumo žemės drebėjimas, ketvirtadienį pranešė šalies Vulkanologijos ir seismologijos institutas.
  • RADINYS: trečiadienį atliekant remonto darbus Bulgarijos sostinėje, Caro Boriso III gatvėje, buvo rasta XX amžiaus vidurio aviacinė bomba - radinio vieta atitverta, sprogmens neutralizuoti atvyko išminuotojai.
  • VĖL NEBUS: didžiausia šalyje mažmeninės prekybos akcija „Jamam“, sutraukdavusi šimtus tūkstančių pirkėjų, šią gegužę nebus organizuojama - tai jau trečias kartas iš eilės, kai dėl pandemijos ir karantino ribojimų „Akropolis Group“ nusprendė atšaukti didžiųjų nuolaidų dienas.
  • STEBUKLAS: moteris iš Malio antradienį pagimdė devynetuką – dviem kūdikiais daugiau nei medikai matė motinos įsčiose per tyrimus ultragarsu - 25 metų Halima Cissė dėl geresnės medicininės priežiūros atvyko į Maroką, kur jai po cezario pjūvio operacijos gimė penkios mergytės ir keturi berniukai.
  • NEDRAUGIŠKI: sulaukusi kelių vartotojų skundų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad statybinių medžiagų ir apdailos prekių prekybos tinklas „Ermitažas” nevykdė pareigos atsakyti į rašytines vartotojų pretenzijas ir todėl įmonei skirta 400 eurų bauda.
  • KELIAUKIME: Dzūkijos nacionaliniame parke lankytojų laukia atsinaujinęs Merkinės piliakalnis - populiarus ir gilią istoriją menantis piliakalnis buvo tvarkomas pagal Valstybinės saugomų teritorijų tarybos vykdomą projektą „Kraštovaizdžio vertybių apsauga ir pritaikymas pažinti“.

  • PAGALIAU: Vilniuje šildymo sezonas bus baigiamas trečiadienį, gegužės 5 dieną, pranešė Vilniaus miesto savivaldybė.
  • IRAKE: į oro pajėgų bazę Irako Bagdado oro uoste, kur dislokuoti JAV vadovaujamos koalicijos kariai, sekmadienį buvo paleistos dvi raketos, viena iš jų buvo perimta, tačiau už ataką niekas atsakomybės neprisiėmė, o aukų rasta nebuvo.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip vertintumėte lyties pasirinkimo galimybę pase?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritartumėte skiepų paso idėjai, jei jį turėdami galėtumėte laisvai gyventi?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Bažnyčia stos mūru už šeimą
7. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
8. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
9. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
10. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
11. DIDŽIOJI IŠPAŽINTIS
12. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
13. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
14. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
15. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
16. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
17. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
18. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
19. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +7 C

+1 +6 C

 

+1 +7 C

+5 +11 C

+5 +10 C

 

+10 +14 C

0-7 m/s

0-6 m/s

 

0-7 m/s

       

Nuorodos