respublika.lt
 
VZ LOGO 3

Pusę milijono eurų už „Mini“ teks mokėti lizingunuotraukos

2019 rugsėjo mėn. 20 d. 17:55:17
Aistė LABINAITĖ

Vienintelis Lietuvoje „Mini John Cooper Works Rally“ modelis nuo šiol tarnaus Vaidotui Žalai. 32-ejų lenktynininkas su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu naujuoju automobiliu 2020 m. Saudo Arabijoje bandys įveikti penktąjį savo Dakaro ralį karjeroje. „Prieš penkis metus tikrai nebūčiau patikėjęs, kad progresuosime iki „Mini“. Gyvenimas tuo ir įdomus, kad planuoji vienaip, o išeina kitaip“, - sakė V.Žala.

×
nuotr. 3 nuotr.
2020 m. Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala Saudo Arabijos trasomis skries su „Mini“. „Agrorodeo“ komandos nuotr.

 

- Kaip pavyko nuo „SEAT Leon Dakar“ vadinamosios „Bitutės“ ir „Toyota Hilux Overdrive“ pereiti prie „Mini“? - „Vakaro žinios“ paklausė Vaidoto ŽALOS.

- Mažais žingsneliais ėjome ir priėjome prie „Mini“. Atrodo vis lipame į greitesnį automobilį. „Mini“ bus tikrai greičiausias automobilis, kokį tik esame turėję. Taigi vyksta progresas į priekį.

- Šių metų Dakare užimta 12-oji vieta, manote, jau buvo „Toyota Hilux Overdrive“ galimybių riba?

- Šis klausimas visada yra teorinis. Jautėme, kad vidutinis greitis, nedarant kažkokių didelių klaidų, jau yra mažesnis nei tų vairuotojų, kurie važiuoja su moderniais automobiliais. Tačiau, žinoma, faktas, kad Dakaras niekada nepraeina be nuotykių, be klaidų, net ir be smulkių gedimų. Todėl reikia daryti prielaidą, kad didžiausias laiko skirtumas atsiranda vis tiek važiuojant koviniu greičiu. O, kai tiek kilometrų, tas vidutinis greitis jau yra svarbu.

Pamatėme, kad su mašina, kurią turėjome, jau viskas, jau esame netoli potencialo ir teko rinktis - arba modernesnį automobilį, arba keisti kategoriją, arba visai pabaigti projektą. Smagu, kad su pagrindinių partnerių „Agrorodeo“ pagalba, paskatinimu pavyko pačiupti pirmąjį variantą.

- Buvo ir tokių momentų, kai svarstėte išvis nebevažiuoti į Dakarą?

- Iš tiesų svarstėme viską. Visada, prieš priimant sprendimus, atliekame analizę. Taigi nešėme pasiūlymą „Agrorodeo“ komandai ir tai turbūt buvo vienas tų atvejų, kai jų entuziazmas buvo didesnis, nei mano. Puikiai supratau, jog tai labai stambus kąsnis netgi europietiškais masteliais ir apžioti tokį kąsnį yra sudėtinga. Tačiau labai smagu, kad per tuos pusę metų, kol vyko derybos, galiausiai viskas pavyko ir toks automobilis yra pas mus. Tikrai vis dar keista, žiūrint į nuotraukas, matyti tokį automobilį ir mūsų krašte.

- Ir pats vis dar negalite patikėti, jog vairuosite „Mini“?

- Prieš penkerius metus tuo tikrai nebūčiau patikėjęs, kad progresuosime iki „Mini“. Gyvenimas tuo ir įdomus, kad planuoji vienaip, o išeina kitaip. Taigi kol kas tas kelias labai gražus. Viskas palaipsniui kyla. Tikimės, kad ir toliau taip ir išliks, sparnai bus išskleisti.

- Palyginimui, kiek kainuoja toks „Toyota Hilux Overdrive“, kurį pardavėte, ir toks „Mini“, kurį dabar įsigijote?

- „Toyota“ pardavėme už 180 tūkst. eurų. O „Mini“ įsigijome už pusę milijono eurų ir jis nėra naujas. Naujo kaina jau yra arti milijono eurų.

Mūsų įsigytas automobilis yra modernios klasifikacijos, po perrinkimo nuvažiavęs gana nedaug kilometrų. Pagal kilometražą su juo tikimės įveikti du Dakaro ralius be pagrindinių investicijų, tai yra be variklio keitimo. Žinoma, visa tai mes „įkandame“ tik dėl banko lizingo. Susidėliojome automobilio pirkimo išlaidas penkeriems metams. Tai vienintelis būdas mums pasvajoti apie tokius pirkinius. Nes, jeigu reikėtų tokią sumą iškart išleisti, investuoti, būtų be šansų.

- Ar jau turėjote progą išbandyti „Mini“ trasoje?

- Ne. Su šiuo automobiliu važiavau 30 m - nuo sunkvežimio į garažą ir atgal. Pirmi testai vyks tik rugsėjo pabaigoje. Atskris „X-Raid“ komandos inžinierius, kuris apmokys garaže, paruoš iki galo automobilį. Tuomet su juo važiuosime į pirmus testus. Tačiau pamenu savo pirmus testus su „Overdrive“. Kaip mano mechanikai sako, prie gero daikto priprasti nesunku. Apsukau kelis ratus ir viskas buvo aišku. Tiesiog automobilis valdomas geriau, turi daugiau galios, svorio balansas žemiau ir viskas tik lengviau turi pavykti. Taigi dėl to visiškai nesijaudinu, todėl neplanuojame daug kilometrų įveikti. Turbūt kelis šimtus kilometrų, daugiausiai 500 km, prieš Dakarą. Manau, to tikrai užteks.

- Kokie „Mini“ didžiausi pranašumai prieš „Toyota“?

- Radikaliai skiriasi automobilio technologinis progresas. Tai yra 2018 m. specifikacijos automobilis. Jis daug lengvesnis, daugiau nei 200 kg, turi daug didesnį sukimo momentą, 3 l darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų vietoje 560, kiek buvo ankstensniame automobilyje. Jo svorio balansas visas tarp ašių, labai žemai. Žinoma, mechanikams šiek tiek sudėtingiau dirbti, nes agregatai yra glaudžiai vienas prie kito sukomponuoti, kai kuriuos dalykus sunku pasiekti. Tačiau visa tai padaryta tam, kad svorio centras būtų kuo žemiau.

Taip pat reikia pažymėti ir tai, kad „Mini“ iš savo konkurentų išsiskiria patikimumu. Per pastaruosius aštuonerius metus 98 proc. startų baigėsi finišais. Pirmosios jų nesėkmės buvo tik projekto pradžioje. Taigi, jeigu „neišsiploji“, nedarai avarijų, turi didelę garantiją, kad atvažiuosi iki finišo. Tai turbūt buvo kertinis faktorius, kodėl rinkomės šį automobilį. Vokiška tvarka mums padarė įspūdį, nuvažiavus į komandos būstinę Frankfurte. Supratome, jog greitis yra tik pusė istorijos Dakare, kita pusė yra patikimumas.

- Tad dabar ir pačiam, ir mechanikų komandai reikės iš naujo mokytis ir priprasti prie automobilio.

- Du mano inžinieriai jau buvo nuvažiavę į komandos būstinę Frankfurte, praėjo savaitės mokymus. Taip, technika labai skiriasi, tačiau juk, kaip sakoma, „ne dievai puodus lipdo“. Tos savaitės praktiškai jiems pakako susipažinti su pagrindinių agregatų funkcionavimu. Aišku, tas mokymosi procesas tęsis. Tačiau „X-Raid“ komandos draugiškumas, palaikymas mums buvo didelė paskata. Jie mus konsultuoja, noriai atsako į visus klausimus. Net ir Dakaro metu mes būsime šalia jų. Ir, jeigu kils klausimų, tikėsimės atsakymų. Žinoma, mes nebūsime gamyklinės „X-Raid“ komandos dalis, nes tai yra brangu. Mes vešimės savo aptarnaujantį personalą. Tačiau moralinis ir techninių žinių palaikymas tikrai bus. Mums tai yra svarbus susipažįstant su nauju automobiliu.

- Papasakokite, kaip šis „Mini“ susijęs su Argentinos lenktynininku Orlandu Teranova (Orlando Terranova).

- Šių metų Dakare su šiuo automobiliu važiavo O.Teranova. Pirmuose keliuose ruožuose jis nesmagiai nukrito nuo kopos. Šturmanui suskaudo stuburą ir jie iki poilsio dienos nebevažiavo. Po to jie pailsėjo, atsigavo ir pabaigė likusią Dakaro pusę. Tai irgi yra gerai, nes žinome, jog tai greita specifikacija. Identišku automobiliu 2019 m. mūsų kaimynas lenkas Jakubas Pžygonskis (Jakub Przygonski) Dakare finišavo ketvirtas. Todėl tokiais paprastais paskaičiavimais, tai yra greičiausias automobilis, kurį šiuo metu privati komanda gali įsigyti.

Taip, dar yra „Mini“ bagiai. Tačiau jie yra tik nuomojami. O „Toyota“ specifikacijos nėra galimybių įsigyti. Labai racionaliai paskaičiavus, tai yra geriausias variantas, kurį galime įkasti.

- Ar naujasis automobilis pakoregavo, išplėtė planuoto biudžeto rėmus?

- Ne. Netgi sakyčiau, jog buvome priversti jį šiek tiek sumažinti. Pagrindinis skirtumas, kad gavome automobilį jau paruoštą važiuoti. Nereikia investuoti į jo perrinkimą. Šioje vietoje daug sutaupome, nes su „Toyota“ kiekvienais metais turėdavome investuoti krūvą pinigų į perrinkimą. Pats biudžetas kiekvienais metas nelabai skiriasi. Jis svyruoja tarp 300 ir 400 tūkst. eurų. Kitaip tariant, sąnaudų prasme labai nenutolsime nuo to, ką turėjome pernai.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASISKOLINO: Vyriausybė vidaus rinkoje pasiskolino 20 mln. eurų už vidutines 0,259 proc. palūkanas; suma skolinamasi beveik 10 metų.
  • GAMYBA: pramonės gamyba rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu praeitų metų mėnesiu, Lietuvoje sumažėjo 0,4 proc., skelbia Eurostatas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar teisinga, kad prekybos centrai savo mokesčius permeta ant vartotojų?

balsuoti rezultatai

Ar mėgstate atostogauti vėsiuoju sezonu?

balsuoti rezultatai
reklama
VZ LOGO 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+9 +12 C

 +8 +10 C

 

+10 +13 C

+16 +18 C

+13 +15 C

 

 +17 +19 C

0-5 m/s

0-4 m/s

 

0-5 m/s

 

USD - 1.1043 PLN - 4.3057
RUB - 70.8034 CHF - 1.1025
GBP - 0.8752 NOK - 10.0375