respublika.lt

Pardavė „avilį“ dėl naujo „žirgo“

(0)
Publikuota: 2019 rugpjūčio 14 12:55:42, Aistė LABINAITĖ
×
nuotr. 4 nuotr.
Vaidotas Žala dar negalėjo atskleisti, kokiu automobiliu skros 2020 m. Dakaro dulkes. EPA-Eltos nuotr.

Iki Dakaro ralio starto liko 4,5 mėnesiai. „Pasiruošimo procesas „verda“, po kelių savaičių jau sudėsime visus taškus ant „i“, - „Vakaro žinioms“ sakė Vaidotas Žala. 31-erių lenktynininko garažą jau paliko ankstesniuose Dakaruose naudoti visureigiai - „Bitutė“ bei „Kamanė“. Išparduoti turimą automobilių parką buvo nuspręsta rengiant planą Saudo Arabijos iššūkiui. „Tai reikalauja tam tikros finansinės mobilizacijos. Ruošiamės mūšiui“, - šypsodamasis pridūrė V.Žala.

 

Dviejų Dakaro ralių finišus pasiekęs „Overdrive“ bolidas, vadintas „Kamane“, buvo parduotas vėlyvą pavasarį. O Lietuvoje sukonstruota ir du kartus sunkiausiose pasaulyje lenktynėse startavusi bei abu kartus dėl variklio problemų finišo nepasiekusi „SEAT Leon Dakar“  - „Bitutė“ pas naują savininką išvyko rugpjūčio pradžioje. Be to, „Agrorodeo“ komandos techninės pagalbos sunkvežimis vasarai išnuomotas „Kamanę“ įsigijusiam Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno ekipažui.

„Viską išpardavę be nieko neliksime. Tikrai būsime 2020 m. Dakare. Manau, po kelių savaičių mūsų planai pasieks finišą, tuomet bus viskas aišku“, - teigė V.Žala.

Vadinasi, jau yra numatytas potencialus „plieninis žirgas“, vesiantis jo ekipažą per Saudo Arabijos trasas? „Rizikinga kalbėti apie planą, kol jis neįvykdytas. Taigi, geriau pirma įvykdysime planą, tada galėsime papasakoti, - sakė lenktynininkas. - Kalbant apie Dakaro automobilių rinką, viskas priklauso nuo finansinių galimybių. Jei jos didelės, automobilį gali turėti jau rytoj. O kas neturi ekstremalių galimybių, tada reikia planuotis, dėliotis, rinktis.“

Iki sezono pabaigos V.Žalos komanda tikisi parduoti ir klasikinio ralio varžybose naudojamą „R5“ modelį. Tačiau tai nereiškia, kad šiuo metu Lietuvos ralio čempionate pirmaujantis lietuvio ir latvio Andrio Malnieko duetas nebekovos paskutiniame etape Druskininkuose. Pastarosios varžybos vyks spalio 4-5 d., jei iki to laiko pavyktų automobilį parduoti, į startą ekipažas vyktų su nuomotu.

Praėjusį savaitgalį lenktynininkas triumfavo Rokiškio ralyje. Penktajame šalies ralio čempionato etape V.Žala, kaip jau rašėme, „susidūrė“ su krūmais. Tačiau, pasak lenktynininko, automobilis nukentėjo minimaliai, prireikė tik kosmetinio remonto.

„Kai mechanikai mus paleido atgal į trasą, automobilis vėl atrodė šviežias ir tvarkingas, - pasakojo V.Žala. - Siekiant parduoti „R5“, šie „kosmetiniai“ patvarkymai tikrai nepakenks. Šiame sporte tol, kol kėbulas sveikas, visa kita yra keičiama ir tvarkoma. Tad tikimės parduoti. Tačiau matysime, kaip reaguos rinka ir kaip seksis tai padaryti. Juk tai specifinė technika, kuri, turi sulaukti savo pirkėjo. Taigi nėra taip, kad idėjai skelbimą ir viskas greitai realizuojama.“

Paklaustas apie būsimojo Dakaro biudžetą, V.Žala sakė, jog jis tikrai nebus didesnis nei 2019 m. iššūkio. „Rinkos galimybės ir partnerių palaikymas leidžia tam tikrą biudžetą, bet visi turime savo ribas. Šią akimirką panašu, jog jis nebus didesnis. Galbūt net mažesnis. Kasmet mūsų Dakaro biudžetas svyruoja tarp 300 ir 400 tūkst. eurų. Ir su tokiu galima pasiekti finišą bei užimti gana aukštą vietą. Jeigu lydi sėkmė, viskas gali pavykti“, - įsitikinęs lenktynininkas.

Žinoma, pagrindinis klaustukas komandai dabar yra automobilis, tačiau vyksta ir daug kitų pasiruošimo darbų. Organizuojami bilietai, viešbučiai, formuojama komanda: „Aišku, dar laukiame iš organizatorių daugiau informacijos apie trasą. Dabar žinome tik starto ir finišo miestus. Tai šiek tiek apsunkina procesą, tačiau sąlygos visiems vienodos.“

2020 m. Dakaro ralyje dalyvių laukia net 6000 km greičio ruožų. Tai dvigubai daugiau nei 2019 m. Pervažiavimai sudarys 2000 km, taigi iš viso dalyviai turės įveikti 8000 km. Įprastai, iš Prancūzijos šiaurėje esančio Le Havro uosto dalyvių technika išvykdavo priešpaskutinę lapkričio savaitę, dabar ji bus atiduodama gruodžio 5-6 d. Prancūzijos pietuose, Marselio uoste.

„Taip ir mes turėsime daugiau laiko pasiruošimui, ir technika trumpiau bus „įšaldyta“. Tai didelis privalumas visiems. Tačiau tai, kad pirmą kartą ralis bus Saudo Arabijoje, nežinomoje lokacijoje, tik santykinai suvienodina sąlygas ir naujokams, ir senbuviams. Juk visada būna vietinių dalyvių. Manau, šį kartą irgi padaugės dalyvių ir iš Saudo Arabijos, ir iš kaimyninių Jungtinių Arabų Emyratų. Ten apskritai automobilių sportas užima svarbią vietą. Pastarojo Dakaro nugalėtojas Naseras Al Atija (Nasser Al-Attiyah) yra iš Kataro. Taigi jam taip pat tos platumos bus gana pažįstamos“, - teigė V.Žala.

Lietuvos lenktynininko manymu, bus nedaug kitų valstybių dalyvių, kurie jau kažkada startavę Saudo Arabijoje. Juk dar neseniai ji buvo uždara.

„Tačiau JAE, manau, praktiškai visi Dakaro lietuviai yra startavę ir ne po vieną kartą. Tas kraštas yra panašus. Taigi bent smėlynų specifiką įsivaizduojame. Žinoma, šiame Dakare bus labai nemažai ir grunto, išdžiūvusių upių vagų. Temperatūra bus gana palanki, gruntas - sausas, kritulių nedaug. Taigi mūsų sportui sąlygos bus idealios“, - sakė V.Žala.

42-asis Dakaro ralis Saudo Arabijoje vyks 2020 m. sausio 5-17 d.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s