respublika.lt

Pasivažinėjimas senamiestyje senu dyzeliniu universalu gali labai brangiai kainuoti

(0)
2021 lapkričio 23 11:52:39
„Velocita Media" info

Laikai, kai su bet kokiu automobiliu, turinčiu veikiantį variklį ir keturis prisuktus ratus, būdavo galima važiuoti, kur tik akys veda, pamažu baigiasi. Europos didmiesčiams griežtai kontroliuojant vietinę taršą, populiarios tampa mažos CO₂ emisijos zonos, į kurias be papildomų mokesčių arba baudų įleidžiami tik ekologiški keturračiai. Užtvarai kol kas dar nestatomi, tačiau pasivažinėjimas senamiestyje senu dyzeliniu universalu gali labai brangiai atsieiti.

×
nuotr. 1 nuotr.
Peugeot 3008 Hybrid. „Velocita Media" nuotr.



Įvažiavai senu dyzeliu - mokėk

Apie tai jau įspėja ir tarp vairuotojų itin populiari „Google Maps" programėlė. Saugant miestų centrus, į mažos CO₂ emisijos zoną įvažiuojantiems taršių automobilių vairuotojams gali būti taikomi papildomi mokesčiai ir netgi skiriamos baudos.

Problema, su kuria vis dažniau susiduria ne tik turistai, bet ir vietiniai vairuotojai, - ne visuomet aiškiai pažymėtos tokių žaliųjų erdvių ribos. Būtent tuomet gelbėja navigacijos programėlės pranešimai: kol kas jie veikia Amsterdame, Barselonoje, Berlyne, Londone ir Paryžiuje.

Vairuotojui tai itin patogu naudojantis su „Android Auto" arba „Apple CarPlay" programomis suderinamais įrenginiais. Tokia funkcija siūloma, pavyzdžiui, visuose naujuose „Peugeot" modeliuose, o įkraunamuosiuose hibriduose ir elektromobiliuose tai - standartinės komplektacijos įranga. „Google Maps" programos vaizdas ir pranešimai tuomet pateikiami pagrindiniame automobilio multimedijos ekrane, todėl vairuotojui nereikia nuleisti akių nuo kelio.

Gauti šią informaciją - itin naudinga, nes, įvažiavus į vieną iš žaliųjų Londono zonų taršos normų neatitinkančiu automobiliu, tektų mokėti 12,5 svaro (14,6 euro) mokestį. Paryžiuje tokiose erdvėse būtinas ant priekinio stiklo klijuojamas transporto priemonės emisijos lipdukas. Jo neturintiems lengvųjų automobilių vairuotojams skiriama 68, o sunkvežimių - 135 eurų bauda.

Veja automobilius iš senamiesčių

Žurnalo „Auto Bild Lietuva" redaktorius, žinomas keliautojas Vitoldas Milius pastebi, kad dabar Vokietijoje ant visų CO₂ emisijos normas atitinkančių naujų automobilių priekinių stiklų klijuojami tai žymintys žali lipdukai. Labiau aplinką teršiančioms transporto priemonėms jie - kitokios spalvos, tačiau tokių gatvėse V. Miliui regėti neteko.

„Nauju automobiliu tu vis tiek įvažiuosi visur, kur reikia. Aišku, klausimas, kaip tai pavyktų su kokia seniena. Tai turbūt aktualiau ne keliaujant, o kasdien naudojantis automobiliu viename ar kitame mieste. Tuomet tikrai galima susidurti su eismo ribojimais ir, jei tai trukdo, - tenka rinktis ekologiškesnę transporto priemonę", - kalba pašnekovas.

V. Milius pripažįsta, kad miestuose iš tiesų yra problemiškų vietų, kuriose dėl reljefo ir užstatymo tarša sunkiau išsisklaido. Dažniausiai tai siauros senamiesčių gatvės, todėl pastarosiose vis daugiau Europos didmiesčių riboja taršaus transporto, o atskirais atvejais - ir visų automobilių, turinčių vidaus degimo variklius, eismą.

Anot žurnalisto, šiais laikais vairuotojus apskritai stengiamasi atgrasyti nuo važiavimo į miesto centrą. Didinamos rinkliavos už stovėjimą, siaurinamos gatvės ir įvedami papildomi mokesčiai galiausiai priverčia rimtai pagalvoti, ar verta traukti į miestą automobiliu.

„Visi tie ribojimai - neišvengiami. Kiek teko dalyvauti konferencijose, kuriose aptariamos ekologijos temos, skirtingų didžiųjų Europos miestų savivaldybių vadovai, pristatydami savo programas, kalba maždaug tą patį. Dauguma jų numato naujus draudimus ir apribojimus. Skirtumai tik tokie, kad vieni labiau taikomi sunkiajam, o kiti - ir asmeniniam transportui", - komentuoja specialistas.

Apvažiuoti nebūtina

Pagal „Google Maps" žemėlapių informaciją vairuotojai dabar gali koreguoti pradinį maršrutą arba pasirinkti alternatyvų susisiekimo būdą, pavyzdžiui, viešąjį transportą. Tuo pat metu daugumoje miestų papildomų mokesčių ir eismo apribojimų galima išvengti vairuojant elektros pavarą turintį modelį.

Vilniaus centre jau prieš kurį laiką įvestas judėjimas kilpomis, tačiau savivaldybės atstovai neslepia, kad ateityje ribojimai tik griežtės. Apie ketinimus apmokestinti įvažiavimą į senamiestį jau prabilo ir Kauno savivaldybė.

Dažniausiai kalbama apie ekologiškas zonas, į kurias bus galima įvažiuoti tik su netaršiais automobiliais. Kol kas tai tik planai, tačiau jie turėtų būti įgyvendinti per artimiausius dvejus metus.

Vairuotojams, kurių vis dar netenkina elektromobilių nuvažiuojamas atstumas, kol kas patraukliausia alternatyva - įkraunamieji hibridai. Tarkime, „Peugeot 3008 Hybrid4" turi keturių varančiųjų ratų sistemą ir elektros režimu gali įveikti beveik 60 km atstumą. To visiškai užtenka tam, kad, planuojant pažintinį maršrutą, būtų galima užsukti į bet kurio Europos didmiesčio senamiestį.

Kelionių planavimą palengvina ir „Peugeot" įkraunamuosiuose hibriduose diegiama „eSave" funkcija, leidžianti rezervuoti aukštos įtampos baterijoje sukauptą energiją ir vėliau panaudoti ją įveikiant mažos emisijos zoną.

Svarbu ir tai, kad įkraunamųjų hibridų pasiūla pastaraisiais metais gerokai išaugo. Pavyzdžiui, minėtas kompaktinis SUV „Peugeot 3008 Hybrid" gali atlikti visas šeimos automobilio funkcijas, o kitoje gamos spektro pusėje - tokie aštrias emocijas suteikiantys modeliai kaip 360 AG galios hibridinę jėgainę turinti sportiškiausia 508 sedano ar universalo versija „Peugeot Sport Engineered".

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ALGA: Didžiausią vidutinį darbo užmokestį – 27,4 tūkst. eurų (iki mokesčių) – Lietuvoje birželį mokėjo laboratorijų įrangos tiekimo ir diegimo bendrovė „Linea Libera“, kurioje dirba 33 darbuotojai, rodo atviri „Sodros“ duomenys.
  • KALBA: Darbą nuo rugpjūčio pradžios atnaujino Sitkūnų radijo stotis Kauno rajone, ji vidurinėmis bangomis transliuos radijo programą rusų kalba „Radio Pravda“, skirtą Europos ir Azijos rusakalbiams, įskaitant Rusiją, Baltarusiją ir Ukrainą.
  • VARDAI: Lietuvoje galiojantis reikalavimas viešiesiems asmenims nurodyti artimųjų, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas, vardus, yra perteklinis, nusprendė Europos Sąjungos Teisingumo Teismas, pateikęs prejudicinį sprendimą Lietuvos teismo prašymu.
  • REMONTAS: Vilniuje pradedamas kapitalinis Saulėtekio alėjos remontas, dėl jo bus ribojamas eismas, pranešė Vilniaus savivaldybė.
  • NUŠALINO: Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos vadovas Danas Bakša nušalino nuo pareigų savo pavaduotoją Rositą Mariją Balčienę, motyvuodamas darbuotojos skundu.
  • NEPRITARIA: Beveik pusė Lietuvos gyventojų nepritaria, kad šalies vadovai turėtų gyventi valstybinėse rezidencijose, rodo atliktos „Baltijos tyrimų“ apklausos duomenys.
  • KONTROLĖ: Ilgąjį Žolinės savaitgalį policija žada stiprinti patruliavimą šalies keliuose ir pajūryje: keliuose bus sustiprinta greičio kontrolė, bus tikrinamas vairuotojų blaivumas ir ar jie neapsvaigę nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.
  • RUONIAI: Nors pirmieji šiemet Lietuvos jūrų muziejaus darbuotojų išgelbėti ruonių jaunikliai į Baltijos jūrą paleisti dar birželio pabaigoje, tačiau paskutinieji ruoniukai į bangas ners tik rudens pradžioje - mažylių paleidimą pavėlino tiek prižiūrėtojų noras, kad šie labiau sustiprėtų, tiek ir ypač laukiama siųstuvų ruoniams siunta.
  • MOKĖJIMAI: Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų prekių tranzitą į Kaliningradą per Lietuvą, Europos Komisijos atstovė spaudai Arianna Podesta sako, kad Bendrijos sankcijos Rusijai ir Baltarusijai nedraudžia bankams aptarnauti mokėjimų už geležinkelių paslaugas – Lietuvos institucijos turi dėl to patikinti bankus.
  • MARŠRUTAS: Nuo rugpjūčio 12-osios darbą pradeda 50 vietų keltas „Ventragis“, kuris keleivius plukdins maršrutu Ventės ragas–Nida.
Daugiau

Dienos klausimas

Kokį elektros tiekėją pasirinkote?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar gerai atidirbo Seimas šią pavasario sesiją?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+12 +19 C

+13 +20 C

 

+11 +20 C

+20 +25 C

+22 +25 C

 

+24 +27 C

0-4 m/s

0-5 m/s

 

0-4 m/s