respublika.lt

Komforto ir saugumo įranga: vieni prašo susimokėti papildomai, kiti diegia visuose automobiliuose

2021 spalio 28 11:45:03
Velocita Media

Net ir renkantis tokį brangų pirkinį kaip naujas automobilis, anaiptol ne visuomet žiūrima vien į kainos ir kokybės santykį, kuris, nustatant daikto vertę, turėtų būti vienas svarbiausių veiksnių. Perkant naują automobilį būtų racionalu nemokėti už įrangą, kurią galima gauti standartinėje komplektacijoje, tačiau gamintojai taiko skirtingą praktiką ir tai, ką vieni siūlo beveik visuose automobiliuose, kiti įkainoja papildomai.

×
nuotr. 1 nuotr.
Automobilių gamyba. Shutterstock nuotr.

 

Strategijos skirtumus galima iliustruoti „Kia" bendrovės pavyzdžiu. Remiantis kasmetiniais vartotojų vertinimais, Pietų Korėjos gamintoja jau ilgą laiką išsiskiria dideliu patikimumu ir suteikiama 7 metų garantija, o bazine įranga jau pasivijo ir neretai lenkia prabangius automobilius, į kuriuos anksčiau lygiavosi.

Todėl tokia markės strategija lemia, kad liaudiškai „plikais" vadinamų modelių pardavimo salonuose jau nebeišvysime, o bėgant metams ir tobulėjant technologijoms į standartines komplektacijas įtraukiama vis daugiau įrangos. „Audi", BMW ar netgi „Volvo" prekių ženklai vilioja prabanga, bet pragmatiškam pirkėjui visuomet verta atkreipti dėmesį į skirtingos komplektavimo strategijos pavyzdžius.

Komforto įrangos skirtumai

Apie pirkėjų poreikius galvojantys automobilių importuotojai skirtingose rinkose stengiasi pasiūlyti tai, ko vartotojams reikia labiausiai. Galbūt šildomas vairas ir priekinės sėdynės nėra trokštama įranga saulėtoje Ispanijoje, tačiau sužvarbusiais pirštais šaltą žiemos rytą dažniausiai į nepašildytus automobilius lipantys lietuviai tai labai vertina. Būtent todėl ši įranga standartiškai montuojama visuose „Kia" modeliuose.

Šildomas vairas ir sėdynės užtikrina komfortą įveikiant neilgus kasdienius maršrutus. Šiais privalumais leidžia lepintis kiek daugiau nei 15 tūkst. eurų kainuojantis „Kia Ceed". Palyginimui, vienas pigiausių „Audi" gamoje „A3 Sportback" hečbekas atsieina daugiau nei 27 tūkst. eurų, tačiau už šildomas priekines sėdynes papildomai teks pakloti dar 380 eurų.

Vokietijos gamintojas šildomų sėdynių standartiškai nesiūlo ir didesniuose savo modeliams. Pavyzdžiui, jos įtrauktos į A6 sedano papildomą įrangą.

Nuostatos, kad prašmatnų automobilį besirenkantys pirkėjai mažiau save varžo komplektuodami būsimą pirkinį, linkusios laikytis ne tik didžiojo Vokietijos trejeto įmonės, bet ir švedų bendrovė „Volvo". Beveik 65 tūkst. eurų kainuojantis bazinės komplektacijos „Volvo XC90" yra brangus miesto visureigis, tačiau, neinvestavus į jį papildomai, viduje netgi nebus elektra valdomų priekinių sėdynių. Galimos dvi išeitys - rinktis aukštesnį įrangos lygį arba siūlomą sėdynių paketą, kurio kaina viršija 1 300 eurų.

Vis dažniau su „Volvo XC90" lyginamas didžiausias Europoje parduodamas „Kia" miesto visureigis „Sorento" kainuoja mažiau nei 54 tūkst. eurų, o standartinėje automobilio įrangoje, kaip ir pridera, montuojamos elektra valdomos vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės. Abi sėdynės taip pat yra vėdinamos, o vairuotojo - turi ir atminties funkciją.

Galinio vaizdo kameros - net ir mažiausiuose modeliuose

Eismo saugumas turėtų būti pagrindinis visų automobilių gamintojų prioritetas, o viena paprasčiausių sistemų, užtikrinančių gerą matomumą vairuotojui ir saugančių nuo akinimo kitus eismo dalyvius, - automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema. Ji įtraukta į daugumos naujos kartos „Kia" modelių standartinę įrangą, todėl dabar už tai papildomai nereikėtų atverti piniginės kad ir renkantis miesto visureigį „Niro", kurio kaina prekybos salonuose prasideda nuo 22 tūkst. 490 eurų.

Tuo metu mažiausiai 35 tūkst. eurų atsieinančiame sportiškų sedanų etalonu iki šiol laikomame naujos kartos 3-ios serijos BMW automatiškai perjungiamos tolimosios šviesos siūlomos už papildomus 200 eurų.

Kol galinio vaizdo kameros automobiliuose taps privalomos, renkantis kai kurių gamintojų modelius už jas dar kurį laiką reikės mokėti papildomai. Dalis įmonių šią kasdienį manevravimą automobiliu palengvinančią įrangą jau montuoja ir pačiuose mažiausiuose miesto modeliuose. Pavyzdžiui, „Kia" gamoje kokybišką galinio vaizdo kamerą su judėjimo trajektorijos projekcijomis turi visi modeliai, įskaitant ir kompaktiškąjį „Picanto".

Kita vertus, galinio vaizdo kamera neįtraukta į ištaigingo „Audi A6" sedano standartinę komplektaciją. Pigiausias bazinės įrangos modelis kainuoja mažiausiai 39 tūkst. eurų, tačiau už galimybę centriniame ekrane matyti už automobilio esančias kliūtis teks primokėti dar mažiausiai 530 eurų.

Siūlomi ir paketai su apšvietimo įranga bei garso sistemomis, tačiau tuomet bendra kaina išsipučia kone keturis kartus.

Panaši situacija ir su salono šildymo bei vėdinimo įrangos komplektavimu. Daugeliui vartotojų tapo įprasta tiesiog sėsti į automobilį, nustatyti norimą temperatūrą ir daugiau niekuo nesirūpinti. Atrodo, kad šią svarbią komforto įrangą į standartinę komplektaciją turėtų įtraukti daugumą gamintojų, tačiau kol kas taip anaiptol nėra.

Gera žinia ta, jog automatinė dviejų zonų klimato kontrolės sistema įdiegta daugumoje naujų „Kia" modelių, įskaitant ir „Kia Niro" bei 25 tūkst. eurų vertės kupė stiliaus universalą „Proceed".

Už tokį minimalų komforto lygį mažiausiai su 620 eurų tektų atsisveikinti išsirinkus kone 34 tūkst. eurų kainuojantį bazinės komplektacijos „BMW X1" visureigį. Tuomet pirkėjas gauna automatinį kondicionierių su papildomomis funkcijomis, tačiau tam reikia atidžiai peržvelgti papildomos įrangos sąrašą.

Laikraščių prenumerata internetu

  • VIZOS: Baltarusijai iki šių metų pabaigos pratęsus bevizį režimą Lietuvos piliečiams, politikai svarsto imtis socialinės kampanijos ir įspėti vykstančiuosius apie grėsmes.
  • VERDIKTAS: Vilniaus miesto apylinkės teisme pirmadienį aktorius Ramūnas Rudokas sulaukė gerų žinių – dėl avarijos, kurios metu buvo sunkiai sužalota moteris, teistas žinomas vyras buvo atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės, jam pavyko netgi išsaugoti teises.
  • KONKURSAS: Inicijuodama naujų spektaklių pagal klasikinę ir šiuolaikinę lietuvių literatūrą sukūrimą, Kultūros ministerija paskelbė kasmetinį Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių konkursą.
  • SEZONAS: Palangoje per metus poilsiautojai nuperka per milijoną nakvynių, o šiemet jų turėtų atvykti dar daugiau, tikisi vietos valdžia artėjant sezonui.
  • PRIEVOLĖ: Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pirmadienį pranešė, kad Vyriausybė teiks įstatymo pataisas, kuriose bus numatyta prievolė statant naujus visuomeninės paskirties pastatus ar didelius daugiabučius įrengti civilinės saugos priedangas.
  • VEIKLA: Su Rusija visus verslo santykius jau karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir traukiasi iš šios šalies prekybos tinklo OMA akcininkų.
  • CENTRAS: Lietuvos bankas įkūrė Finansų rinkos plėtros centrą - naujas padalinys ieškos būdų, kaip stiprinti finansų rinkos dalyvius ir pritraukti naujų, skatins finansinių technologijų (fintech) bei kapitalo rinkų plėtrą.
  • NUOMONĖ: Po ketvirtadienį vykusių diskusijų dėl Kuršių nerijoje, Alksnynėje, esančio sovietinio memorialo, Neringos valdžia planuoja paklausti gyventojų nuomonės.
  • STATYBOS: Šių metų I ketv. Lietuvoje išduoti 2.168 statybos leidimai – 31,6% mažiau nei tuo pačiu metu pernai.
  • DIVIDENDAI: Daliai valstybės valdomų įmonių per artimiausius trejus metus teks uždirbti didesnę grąžą bei valstybei mokėti daugiau dividendų.
Daugiau

Dienos klausimas

Kiek per mėnesį išleidžiate degalams?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritariate lyčių požiūriu jautraus žiniasklaidos turinio rodymui nepilnamečiams?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +9 C

+1 +9 C

 

+4 +12 C

+10 +13 C

+10 +19 C

 

+15 +21 C

0-8 m/s

0-5 m/s

 

0-5 m/s