Kaip mūsų namuose per 30 metų pasikeitė Kalėdosnuotraukos (2)

2019 lapkričio mėn. 29 d. 14:21:07 Perskaitė 2681

Prisiminus 90-uosius, kokios būdavo žmonių Kalėdos, ir dabar, matome milžinišką skirtumą. Šiandien mūsų stalai per šventes nukraunami įvairiausiais, skaniausiais valgiais, kuriuos galite įsigyti tiesiai iš parduotuvės, nesukdami galvos dėl ilgo laiko prie puodų.

 

Tačiau prieš 30 metų lietuviai turėjo labai pasukti galvas, ką gi padėti ant stalo. O bananai būdavo lyg koks stebuklas. Keliautojas, knygų „Pasaulio puodai“ autorius, Vytaras Radzevičius teigė savo vaikams pasakodavęs, kad jo vaikystėje bananų nebuvo. „Mano vaikai netiki, kad taip buvo. Sako, tu juokauji, - šypsosi V.Radzevičius. - Bananai atsirado su Lietuvos nepriklausomybe. Devyniasdešimtieji buvo perėjimas iš sovietmečio į laisvą rinką. Ir į laisvą gyvenimą. Kalėdos sovietmečiu Lietuvoje buvo labai prislopintos. Perkamoji galia irgi buvo smarkiai prislopinta. O žirneliai ar majonezas buvo tik švenčių produktai. Šeimose būdavo posakis, kad tokie produktai tik svečiams arba šventėms. Bet kai žirnelius atidarydavo, vaikams būdavo didžiausias džiaugsmas bent jau tą skystį išgerti.“

Šiandien tokie dalykai jaunajai kartais iš tiesų atrodo neįtikėtini. Laimei, dabar galime švęsti, kaip mums patinka ir nesukti galvos, ar nuėję į parduotuvę rasime reikiamų produktų.

Prieš 30 metų buvo įkurtas „Maxima“ prekybos tinklas. „Nukeliavome ilgą kelią, sukaupėme daug patirties ir žinių, kad suprastume, ko reikia klientams. Kad Kalėdos nutiktų ne tik centrinėje miesto aikštėje, bet ir kiekvieno žmogaus namuose“, - sakė „Maximos“ komercijos direktorė Vilma Drulienė.

Pasak V.Drulienės, vis daugiau žmonių, atėję į „Maximą“, ieško jau paruoštų produktų. Žmonės tikisi ir produktų, kuriuos atrado kelionėse užsienyje. Pernai kitoms šalims būdingų patiekalų pardavimai „Maximoje“ augo šimtais procentų. Auga ir ekologiškų produktų pardavimai, vien pernai gruodį „Maxima“ tokių produktų pardavė 20 proc. daugiau. „Maximos“ apklausoje daugiau nei pusė dalyvavusių respondentų sakė, kad per šventes ant stalo norėtų matyti kuo daugiau sveikesnių produktų.

„Likus 5 savaitėms iki švenčių mūsų klientai atskuba į parduotuves ieškodami šventinio dekoro, išauga saldumynų, dovanų paklausa, aktyviai perkami mandarinai, nes tada būna mandarinų sezono metas. Likus dviem savaitėms iki švenčių pradedami pirkti ilgesnio galiojimo produktai, tokie kaip aliejus, miltai, konservuotos daržovės ir pan. Likus kelioms dienoms iki švenčių įsigyjami papildomi priedai prie dovanų - kava, arbata, gėrimai ir t.t. O visai prieš šventes perkami gatavi patiekalai“, - pasakojo V.Drulienė.

Šiais metais „Maxima“ pirkėjams paruošė net 41 patiekalų naujieną. Nuo šiol „Meistro kokybės“ asortimente bus sveikesni patiekalai, su mažiau majonezo, kai kur jį pakeis sveiki aliejai, mažiau druskos, cukraus, daugiau natūralių žaliavų, pavyzdžiui, vaisių, uogų tyrės. Tortai veganams, su grikių, speltų, viso grūdo miltais. Yra patiekalų kiekvieno poreikiui ir skoniui.

Įdomu

60 proc. „Maximos“ klientų šįmet žada pirkti valgomas dovanas.

80 proc. klientų namus puoš tomis pačiomis dekoracijomis, kokias turi, bet dar nusipirks keletą naujų.

44 proc. klientų Kalėdų stalui planuoja išleisti nuo 51 iki 100 eurų.

31 proc. planuoja išleisti 101 eurą ir daugiau.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net