respublika.lt

Kiek galima tyčiotis iš mokytojų?

(0)
Publikuota: 2017 spalio 14 08:56:18
×
nuotr. 1 nuotr.
Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Eltos nuotr.

Viena valdančioji partija, prieš metus gavusi valdžią, tarp savo 5D (penkių darnų) politikos įvardijo ir darnų švietimą. Ir, anot tos pačios žaismingosios partijos, švietimą netgi pavadino pamatiniu gėriu. Suprask - švietimas tarsi statula. Stovinti ant pamato. Tiesa, tik rinkimų programėlėje. Nes, sprendžiant iš dabarties, švietimas taip ir likęs be pamato.

 

Koks gėris, kokia, atsiprašant, darna, jei mokytojai ruošiasi streikuoti? Švietimo ir mokslo ministerija žadėtosios kolektyvinės sutarties su švietimo profsąjungomis dar nepasirašė. Nors tokios sutartys turėtų būti pasirašomos prieš naujų mokslo metų pradžią. Sutarties punktai taip iškraipyti, kad faktiškai nėra ką pasirašyti. Pedagogai lieka apkvailinti ir su tokiomis pačiomis pustuštėmis piniginėmis. O žodis „reforma“ jau tapęs visuotiniu keiksmažodžiu.

Švietimas reformuojamas nuo 1990 metų. Tad jau užaugo karta, kurią išmokė pedagogai, kasmet gąsdinami mokyklų uždarymais, pseudoprogramomis ir nevykėliais ministrais. Pedagogai atlaikė tiek reformavimo bangų, kad, be abejo, atlaikys ir dabartinę. Būta reformų įdomesnių, banalesnių, bet pastaroji - tik lozungas. Nes telpa į du pagrindinius žodžius - MAŽINIMAS ir ILGINIMAS. Mažas pedagogo atlyginimas ir ilgesni mokslo metai. Mažesnis mokyklų, įskaitant ir aukštąsias, skaičius ir ilgesnis mokinuko kelias iki mokyklos. Bet vengiama pagrindinės švietimo problemos. Jei valstybė nori, kad jaunąją kartą ugdytų geri specialistai, turi tiems specialistams atitinkamai ir užmokėti. Jei pedagogas į rankas gauna 400-600 eurų, valstybė pati įrodo, kad švietimas Lietuvoje nėra strateginė sritis. Pedagogas traktuojamas kaip jokios kvalifikacijos neturintis svetimų vaikų prižiūrėtojas. Kad vaikai būtų pastate, vardu mokykla, ir neslankiotų gatvėmis. Sprendžiant iš varganų algų, būtent toks valstybės užsakymas mokytojui. Būk vaiko sargas. Nes tau mokama lygiai tiek pat kiek sargui, saugančiam UAB teritoriją ar automobilių aikštelę.

Ar verta žmogui mokytis, kelti kvalifikaciją, jei galutinis tikslas - tik 500 eurų? Tokį tikslą galima pasiekti ir ne tokioje psichinę sveikatą žalojančioje aplinkoje. Kai kasmet kaitaliojami vadovėliai, programos, o mokytoją tikrina, kas tik netingi. Aišku, galima dar kelis dešimtmečius virkauti, kad valstybė neturtinga. Neturi pinigų užmokėti už pedagogo darbą. Bet ar tai tiesa? Dar visai neseniai turėjome pinigų naujai elektrinei statyti. Pakako pinigų auksiniams tualetams, auksiniams kariuomenės samčiams ir kelininkų limuzinams. Tik pedagogams chroniškai trūksta. Amoralu, kai valstybė, gyvenanti rinkos sąlygomis, ypač reikalauja iš žmonių, kurie iš savo vieno atlyginimo neįpirktų net kompiuterio. Kokią teisę turime reikalauti aukštos kvalifikacijos iš pedagogo, kai valstybė į jo aukštą kvalifikaciją nusispjovusi. Ir aukštesnę, ir žemesnę įvertina tais pačiais ubago grašiais. Atrodo, kad politikai keršija pedagogams už kadaise parašytus dvejetus. Už vaikystėje patirtą dvejeto traumą. Kitokio valstybinio ar bent logiško paaiškinimo nėra.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s