respublika.lt

Heraldikos specialistas Arvydas Každailis: Pasirodo, smėliukas turi detonuojančių savybių - straipsnio komentarai:

  • <Gedimino nuomonei 2020 rugpjūčio mėn. 05 d. 22:10:46

    Ar ne per daug Lietuvos herbą nuvertinate? Iš jūsų pasisakymo galima suprasti, kad Vyties galėtų ir iš vis nebūti...

    2 1
  • Gedimino nuomonė 2020 rugpjūčio mėn. 05 d. 16:18:56

    Jei teisingai supratau, tai sakralinė Lukiškių aikštė, kaip tokia išlikdama, turėjo tapti dar ir reprezentacine. Taip ir turėjo būti pastačius patriortų pastatytą Memorialą, kuriame matytųsi visa Lietuvos istorija atsispindinti statinio turinyje: tai kovos dėl išlikimo, laisvės ir nepriklausomybės. O Vytis memoriale, tai tik nedidelis akcentas, simbolis visų per Lietuvos istoriją kovose dalyvavusių karių, be kurių laisvę matytume kaip savo ausis. Vytis nekeičia Memorialo temos, o ją tik papildo. Jis nėra jokia konkreti istorinė asmenybė. Ir herbas čia nei prie ko, nes jis- tai jau kita tema ir Vytis jame yra tik herbo dalis. Nežinau ką ten šio straipsnelio autoriui pasakė Kasparas Genzbigelis ir Jonas Zolubas, bet bent iš dalies rašinio , bent man taip atrodo, jog jie buvo teisūs.

    1 2
  • Patiko 2020 rugpjūčio mėn. 05 d. 12:34:54

    Labiausiai man patiko komentatorių "Rimas" ir "Nebuvo" komentarai. Labai taikliai parašyta - pataikyta į dešimtuką... Šaunuoliai.

    2 2
  • Simasiai 2020 rugpjūčio mėn. 04 d. 15:28:02

    tautybes seniai atsisake pagal bolsevizmo principus.Ir valstybe jiems nereikalingas kliuvinys.

    5 0
  • Kažkas smalsavo 2020 rugpjūčio mėn. 04 d. 13:57:35

    kokios tautybės yra Šīmašius? Pažiūrėjus į jo piktybinius darbus Lietuvos sostinei, jiŗ yra LITVAKAS.

    2 0
  • Tikra 2020 rugpjūčio mėn. 04 d. 11:37:27

    nelaimė miestui toks meras,kuris daro rai kas jam šauna į galvą,mieste kaip savo kieme,o Vilnius tai ne šiaip koks rajono centras,o šalies sostinė,baisesnio mero nebuvo ir tikiuosi nebus Vilniuje

    7 0
  • aleksandras 2020 rugpjūčio mėn. 04 d. 10:33:53

    straipsnio autoriaus mintys-pataikyta i dešimtuka,,,kaip tikras heraldikos specas jiS iišmano kas yra simbolis.kas yra herbas ir kas yra skulptūra su raiteliu ant žirgo,visus tuos bunkerius-tualetus ir šimašiaus išsidirbinėjimus dailininkas aiškiai motyvuodamas parodo ju nesiorentavime nei laike ,nei erdvėje ir pateikia gana rimta ir vykusi projekta,kurį. imanau su skulptorium KARALIUM SĖKMINGAI GALĖTŲ irIGYVENDINT...ir aikštė butų sutvarkyta...bet dabar yra -kaip yra - BARDAKAS

    5 0
  • Pagaliau 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 21:15:14

    Pagaliau išsakytos mintys, išvedė į teisingą kelią. Visada reikia remtis profesionalų rekomendacijomis, o ne visokio plauko labašauskiniais. Tik tiek, kad dabar aikštė yra sudarkyta, atrodo baisiai.

    11 0
  • Šimašiaus smieliukas 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 18:51:08

    Atveštas iš Šauliu kvapelis smieliuke aikštieja panašus i aikšties kuriejo Prosenelis.

    1 0
  • Kai kas neišlaiko įtampos 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 18:09:31

    Pranciškus Šliužas nusišovė , nesuvaldė pats savęs , pasitraukė iš valdiškų pareigų , ėmėsi ūkininkauti , nieko neišėjo , nors turėjo nujausti megėjiško ūkininkavimo pasekmes , buvo veterinarijos gydydytojas pagal diplomą.

    1 1
  • senis 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 17:44:48

    anksti statyti Vyti Muravjovo aiksteje. Pirmiausia reiketu pastatyti kartuves. Galima meniskas, simbolines. Leisti Lietuvos zmonems karti visus buvusius paskutinius 30 metu prie Lietuvos vairo veikejus. Karti reiketu simboliskai. Pav.veikejo pavarde, pareigos ir mygtukas. Paspaudei, pakorei. Lansbergis, Adamkus, Grybauskaite, Nauseda, Kubilius, Simonyte, Ausrevicius, visi masiuliai, ir tt, ir pan. Taip isreikstumepagarba to nusipelniusiems.

    8 3
  • V. Ladas 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 16:12:52

    Na, gali būti ir ne Vytis, bet tik ne lūzerių buveinė - bunkeris, į kurį protingesnės tautos net nesileido...

    7 2
  • To VGA 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 14:51:45

    Su šiuo simboliu buvo nebent Džečkospolita pastatyta. Ar tu žmogau istorijos kažkiek žinai? Kaip tas simbolis Pasaulį išvydo? Butent šitas simbolis, herbas. Jau vien tas faktas, kad jis buvo Krokovoj palaimintas ir iškeptas, Lenkijos karalystės vasalu tapo Lietuva ir Vytautas, atsiklaupė Vytautas pabučiavo Lenkijos karaliuj batus, gavo dviguba herbą raiteli su krikšto kryžiais, kai prieš tai Lietuvos herbas buvo Liūtas. Liūtas ir erelis heraldikoje yra aukščiausiai ir nurodo karališkumą, o raitelis yra niekinis. Kadangi Lenkai turėjo Erelio herbą tai Lietuviams pakišo raitelį ir taip gražiai prasidėjo pirmi žingsniai Džečkospolitos link.

    2 4
  • Kodėl kodėl-ui: juodas humoras 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 11:18:53

    Tata tyli, nes didysis kregždutė ir krikščionis- anūkas su komuniagomis ir čmoliberastais Seime balsavo prieš Lukiškių aikštės įstatymą. Tad jei varna varnai, tai tuo labiau senelis anūkui akies nekirs.

    13 1
  • 0 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 11:07:15

    Kuprys sau vieta saugo .

    5 2
  • KODĖL...KODĖL... 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 10:58:33

    TYLI pagrindinis Lietuvos "patriotas" PATRIARCHAS? Jis yra S.Tamkevičiaus ir N. Sadūnaitės numylėtinis. Visur pirmas, neva už Lietuvos saugumą ir gerovę, o kas liečia Lietuvos simbolį VYTĮ, kažkodėl, iš jo pusės, mirtina tyla. Gal, sakau, jis yra tas pagrindinis Vyties vetuotojas? Gal jam svarbu, kad valstybė būtų be savo simbolių? Kodėl iš jo pusės tokia slegianti tyla?? Kame reikalas?

    11 2
  • Raimundas 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 10:33:29

    Ideje tureti Vyti skamba graziai, bet logiskai galvojant ir apsidairius aplinkui ka mes su Lietua padareme jos esame neverti, jei musu proteviai kurie Lietuva sukure dabar prabustu ir pamatytu ka mes su ja padarem, be jokios abejones mus kaip kokius pasiutusius sunis isskeretu. Kaune paminklas pastatytas su Vyciu nieko bendro neturi, ten jis daugiau panasus i girta Don Kichota ant pabaidyto arklio. Na o VilniujeLukiskiu aiksteje pats logiskiausiais paminklas butu tai Pranciskui Sliuzui karevdziui suburusius paskutiniai kovai savo Tevyne isgelbeti. Gaila bet ja pralaimejom, bet tokios pagarbos jis 100%nusipelne.

    0 2
  • VGA 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 08:39:21

    Simboliai turi didelę reikšmę. Ne veltui visos Lietuvai priešiškos jėgos 30 metų neleidžia pastatyti Vyčio. Tai didžiulę jėgą turintis simbolis. Su šiuo simboliu buvo sukurta Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė. Lietuviai vienykitės už paminklą Vyčiui ant aukšto postamento.

    20 3
  • Nebejuokinga 2020 rugpjūčio mėn. 03 d. 06:57:26

    Jei tokie šimašiai gali būti merais... tai rinkėjai kosmonautai. O tvarkos, higienos, sveikatos saugotojai kam reikalingi, jei vieno kluikos psodint į vietą negali?

    24 0
  • Sutinku 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 23:00:13

    su A.Každailio mintimis ir visokiems labašauskams labai toli iki jo.

    24 0
  • Pričkus 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 21:44:01

    Matai, kaip pagal heraldikos specialistus išeina, kad vytis su lapu tiri būti. Tik paklauskit kito, ,,tikro" pirties specialisto uspaskicho ir jis tikrai atsakys, kad lapas visuomet prie š...nos prilimpa.

    2 10
  • Pričkus 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 21:29:14

    Tik nors nepaveskite šiam heraldikos specialistui skulptūros aikštėje kurti, užtenka Lietuvos herbą sudirbo. Buvo juk specų, kurie trispalvę bandė sudirbti ir himną, taip pat. Laimė nepavyko. Užžteks subjauroto, ant kiaušijų patupdyto Vyčio. Ateis laikas pataisysim, o šio vyruko paminklą mėlynai nudažysim, pagal heraldikos dėsnius.

    4 11
  • to geriausias 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 20:22:41

    Sutinku, kad ąžuolo lapas butu geriau už kryžius. Bet vargei kada nors taip bus. Kitas svarbus dalykas, jog valstybinei simboliai kaip ir turetų būti neutralūs, vengti religinių temų, nes nėra Lietuvoj niekada nebuvo ir nebus vienos religijos ir kuo tolyn tuo multireligiška taps Lietuva ir visos valstybės Pasaulio ir tai yra gerai, nėra nieko baisiau už mono religine valstybę. Valstybė yra visiems piliečiams, dėl to simboliai turi būti visiems o ne kažkioms tai kastoms susireikšminusioms ir save keliančioms virš visų.

    6 5
  • Ar sulauksime 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 19:06:47

    kada nors,kad Gaures Vepelis is Taurages,atsisedes i Vilniaus mero kede,pridares kruvas nuostoliu valstybei,isdarinejes viska kas tik tam durniui saus i galva,veikes su liberalu ir priesiskai nusiteikusiu, nekompetetingu komisiju pagalba,priiminejo sprendimus del Vilniaus miesto Lukiskiu aikstes skulpturinio paveldo iamzinimo,elgesi kaip Lietuvos priesai.Tad ar sulauksime to momento,kad Simasius su visa klika neispruseliu butu teisiami ir atsakytu uz savo nedorus darbus ir uz valdisku pinigu svaistyma. Seimas,zmoniu isrinktas,leidzia istatymus,kuriu privalu laikytis,dekui Dievui,sis Seimas savo uzduoti atliko atliko,Prezidentas tam pritare,tad salin rankas nuo Vilniaus miesto aiksciu ir te ivyksta tai,kas jau turejo buti atlikta 30 metu laikotarpyje.Surudyjusio vamzdzio ir kalvu kurejai,tai ne skulptoriai,tai sarlatanai,nemokantys kurti,nes ju makaulese sedi socialistinis kaktusas,atseit siuolaikiskas modernizmas,kurio musu visuomenei tikrai nereikia ir mes to nedaleisime.

    30 0
  • Nebuvo 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 18:28:54

    Ant Lietuvos tiek misku, kiek dabar priskaiciuojama miskiniu.

    9 13
  • Rimai 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 18:18:41

    Labai tiksliai parašei!

    12 6
  • Rimas 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 18:05:21

    Žinome mes tuos politinius kalinius ir visą šušarą su jais.... Kuo tolyn tuo visokių "kalinių" daugiau kaip ir sausio 13 dalyvių....

    25 11
  • Geriiausias ir realiausias 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 17:38:37

    paminnklas būtų katinas š...antis į smėlį ir Šimašius užkasinėjantis š...elius

    25 3
  • Geriausias simbolis būtų 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 17:31:04

    pastatyti žemaičiams paminklą, kurie paskutiniai pasidavė invazijai iš vakarų, ar aš meluoju gal? tai tikrų tikriausia istorija ir jokių kryžių ant skydo nereikia.Reikiaant skydo iškalto ąžuolo lapą kaip tikrą Lietuvos tikėjimo simbolį.Kas už tai, komentuokite

    19 8
  • Jei ne Šimašius 2020 rugpjūčio mėn. 02 d. 17:21:50

    rusai nebūtų išviję lenkus ir Vilnių atidavę Lietuvai? Gal, sakyčiau, ruso kareivį pavaizduotume.Gal tai būtų nors istorinė teisybė, nors rusofobai jį ,tikriausiai,sunaikintų, nes nacionalybės tvaikas, ypač nuo nepriklausomybė "atgavimo" laikų" ypač gajus pasidarė."politologų" pastangų dėka{ kas moka gerai, tam ir dirbama}

    4 12
Parašykite savo komentarą:
  Grįžti į straipsnį
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • TYRIMAS: Šalčininkų rajono policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl neteisėto naminių stiprių alkoholinių gėrimų, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) ir aparatų jiems gaminti gaminimo, laikymo, gabenimo ar realizavimo).
  • KELIUOSE: per savaitę, liepos 31–rugpjūčio 6 dienomis, šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 90 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Kaip manote, ar reikėtų ilginti atostogas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar buvote grybauti, uogauti?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+13 +15 C

+15 +17 C

 

+16 +18 C

 +27 +29 C

+28+30 C

 

+24 +26 C

1-2 m/s

1-2 m/s

 

1-2 m/s

       

Valiutų kursai

USD - 1.1843 PLN - 4.4073
RUB - 86.9321 CHF - 1.0759
GBP - 0.9003 NOK - 10.6538

Nuorodos