respublika.lt

Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“ sumušė pasaulio rekordą: nuvažiavo ilgiausią atstumą su vienu baku (5)

2021 birželio 01 16:50:39
Velocita

Gegužės 26-ąją 5.43 val. ryto prie „Hysetco" vandenilio degalinės Orli, Prancūzijoje, prasidėjusi naujojo „Toyota Mirai" kelionė baigėsi nuvažiavus 1 003 km. Šį rekordinį atstumą automobilis nuriedėjo su vienu vandenilio pripildytu baku.

×
nuotr. 1 nuotr.
Toyota Mirai pasiekė pasaulio rekordą. Pranešimo autorių nuotr.

 

1 003 km, per kuriuos į aplinką nepateko nė vieno gramo anglies dioksido, buvo įveikti viešuosiuose keliuose, Paryžiaus pietinėje dalyje, Luaro ir Šero (Loir-et-Cher) ir Endro ir Luaros (Indre-et-Loire) zonose. Nuvažiuotą atstumą ir sąnaudas patvirtino nepriklausomi ekspertai.

Siekiant pasaulio rekordo, buvo naudojamas ekologiškas vandenilis. Vidutinės degalų sąnaudos siekė 0,55 kg/100 km, o „Toyota Mirai" bake telpa 5,6 kg vandenilio.

Pademonstravo efektyvumą ir vairavimo paprastumą

Naujasis „Toyota Mirai" yra antros kartos vandenilio kuro celes turintis elektrinis „Toyota" automobilis. Modelis pasižymi aptakesniu dizainu, yra galingesnis ir leidžia važiuoti dinamiškiau nei pirmosios kartos „Mirai".

Be to, naujasis „Mirai" turi efektyvesnę kuro celių sistemą ir talpesnį degalų baką. Kartu su pagerėjusiu aerodinaminiu koeficientu šios dvi naujovės leido išplėsti modelio nuvažiuojamą atstumą iki 650 km, esant normalioms sąlygoms. O automobilio vandenilio bakas užpildomas mažiau nei per 5 minutes, vandenilį pilant užpildymo stotelėje 700 barų slėgiu.

Tam, kad pavyktų užpildytu baku įveikti 1 003 km, vairuotojai privalėjo vadovautis ekonominio vairavimo taisyklėmis, tačiau nesiimta nieko, kuo paprasti vairuotojai negalėtų naudoti savo kasdieniame gyvenime.

„Toyota Mirai" ir vandenilis - kampanijos „Mažiau už nulį" šerdis

„Mažiau už nulį" pabrėžia, kad nulinė anglies dioksido emisija nėra „Toyota" tikslas.

Tai - paprastas žingsnis „Toyota" elektrifikacijos kelionėje, siekiant peržengti ribas ir sukurti geresnę ateitį visiems: be CO₂ emisijos, be apribojimų, be kompromisų ir be kliūčių.

„Mirai" demonstruoja, ką reiškia „be CO₂ emisijos", mat šiuo modeliu „Toyota" pabrėžia nulinės emisijos elektromobilumo privalumus, o tuo pat metu užtikrina saugumą, komfortą, didesnį nuvažiuojamą atstumą ir sudaro sąlygas lengvai užpildyti degalų baką.

Be to, vandenilis suteikia puikią galimybę sukurti geresnę visuomenę, mat yra patikimas transportavimo ir energijos saugojimo šaltinis. Vandenilis gali užtikrinti nulinės emisijos mobilumą ne tik kelių transportui, bet ir traukiniams, laivams, lėktuvams, sraigtasparniams, be to, energija gali būti gaminama ir pramonei, verslui bei namų ūkiams.

Remdamasi šiuo požiūriu, įmonė „Toyota" remia daugybę iniciatyvų, kurios demokratizuoja ir diversifikuoja kuro celių panaudojimą: elektros generatorius („EODev"), laivus („Hynova"), taksi ir autobusus („Hype" bei RATP), vilkikus („Hino"), vandenilio miestą („Woven City") ir kt.

Rekordą pasiekė keturi vairuotojai

Minėtą rekordą - ilgiausią vienu vandenilio pripildytu baku nuvažiuotą atstumą - pasiekė keturi vairuotojai, tarp jų buvo ir Victorienas Erussard'as, „Energy Observer" asociacijos bei vandeniliu varomo laivo įkūrėjas bei kapitonas.

„Esu labai laimingas tapęs šio iššūkio - 1 000 km prie vairo naujajame „Mirai" - dalimi. „Toyota" visuomet buvo vandenilio naujovių priešakyje ir mūsų bendradarbiavimas kasmet tik stiprėja. Kaip buvęs atvirojo vandenyno lenktynių dalyvis, aš pasiilgstu iššūkių, todėl nuoširdžiai noriu padėkoti Frankui Marotte ir jo komandai, kad pasikvietė mane į šį nulinės CO₂ emisijos nuotykį ir parodė, kad nieko nėra neįmanoma, - vandenilinis kuras naudojamas čia ir dabar", - tikino V. Erussad'as.

„Energy Observer" yra pirmasis laivas, kuriame pritaikyta „Toyota" vandenilio kuro celių technologija. Šis energetiškai nepriklausomas laivas yra nulinės taršos, be to, jis tarnauja ir kaip komunikacijos priemonė, ir kaip energetinio virsmo tyrimų laboratorija. „Energy Observer" dabar evoliucionavo ir į tvarios energijos technologijų žvalgybos bei tyrimų įmonę. Visiškai neseniai Paryžiuje ji pristatė naują parodų miestelį, skirtą atsinaujinančiai energetikai ir vandeniliui.

Šio renginio metu Paryžiaus simbolis, Eifelio bokštas, buvo pirmą kartą apšviestas naudojant tvariai išgautą vandenilį. Energiją bokšto apšvietimui tiekė GEH vandenilio generatoriai, sukurti startuolio „EODev", kurio akcininkė yra „Toyota".

Kiti trys vairuotojai buvo Jamesas Oldenas, „Toyota Motor Europe" inžinierius, Maxime'as le Hiras, „Mirai" produkto vadovas, ir Marie Gadd, „Toyota France" viešųjų ryšių vadovė.

„Iššūkis, kurį įgyvendinome su naujuoju „Mirai", buvo nuostabus. Mintyse nuolat sau kartojame: „Pradėk daryti tai, kas atrodo neįmanoma, perženk savo ribas." Tai padeda ir šiandien. Tą dar kartą įrodėme. Norėčiau padėkoti visai „Toyota France" ir „Toyota Europe" komandai, taip pat Victorienui iš „Energy Observer", su kuriuo dalijamės tomis pačiomis vizijomis ir ambicijomis. Tvirta partnerystė mums leis sukurti geresnę ir aplinkai draugiškesnę visuomenę. Tad drauge su „Toyota" priimkite „Mažiau už nulį" iššūkį ir užsiimkite savo vietą ateityje", - džiaugėsi Frankas Marotte, „Toyota France" vadovas.

Faktai ir skaičiai

Atstumas, nuvažiuotas su vienu vandeniliu užpildytu baku - 1 003 km
Vidutinės vandenilio sąnaudos - 0,55 kg/100 km
Atstumas, likęs nuvažiuoti užfiksavus rekordą (nurodytas automobilio kompiuterio), - 9 km.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DARBAS: prastovoje dėl karantino esantiems darbuotojams nutarus nutraukti darbo santykius, siūloma nemokėti išeitinės išmokos: tai numatančias Darbo kodekso pataisas parlamentui ketina pateikti Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Kazys Starkevičius.
  • SANTUOKA: trečiadienį popiežius Pranciškus, grįžęs į Vatikaną po kelių dienų viešnagės Slovakijoje, komentaruose žurnalistams dar kartą atmetė galimybę tos pačios lyties asmenims tuoktis Katalikų Bažnyčioje.
  • PARAGINO: kalinamas Rusijos opozicionierius Aleksejus Navalnas trečiadienį paragino rinkėjus paremti Komunistų partijos kandidatus per ateinantį savaitgalį vyksiančius parlamento rinkimus, siekiant susilpninti Kremliui palankius kandidatus.
  • RENGINYS: Mokytoja Astra Astrauskaitė Rugsėjo 18 d. 14:00 val. Rotušės aikštėje organizuoja Lietuvos piliečių „Protestų debatų akciją dėl vyriausybės Žmogaus teisių varžymo Lietuvoje“ (savivaldybės leidimas gautas).
  • POŽIŪRIS: Vilniaus viešojo trasporto darbuotojų piketą Remigijus Šimašius įvardino kaip politikavimą.
  • KRITO: prekybos tinklas „Maxima“ skelbia, kad parduotuvėse, kur reikia rodyti „Galimybių pasą,“ pirkėjų srautas krito apie 30%, o apyvarta - 25%.
  • NEVAISINGUMAS: pagal naujausius statistinius duomenis, kas trečia pora Lietuvoje negali susilaukti vaikų be medicininės pagalbos.
  • PROTESTAI: Vokietijoje jau šešias dienas iš eilės protestuoja medicinos darbuotojų profsąjunga, reikalaujanti didesnių algų bei geresnių darbo sąlygų.
  • TECHNOLOGIJOS: JAV bendrovės „SpaceX“ raketa „Falcon 9“ iškėlė į orbitą 51 palydovą, papildysiantį pasaulinio interneto tinklo „Starlink“ sistemą, paskelbė kompanija.
  • VERSLAS: Sporto klubų savininkai teigia, jog dėl galimybių pasų gali sulaukti 30-40% mažiau lankytojų ir skaičiuoja būsimus nuostolius.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar teisinga dėl valdžios sprendimų boikotuoti didžiuosius prekybos tinklus?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate rugsėjo 10d. mitingą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +13 C

+10 +13 C

 

+6 +10 C

+10 +16 C

+9 +11 C

 

+7 +13 C

0-5 m/s

0-6 m/s

 

0-7 m/s

       

Nuorodos