respublika.lt

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus? (5)

2021 gegužės 04 12:10:09
Velocita

Kiekvienas pirkėjas nori jo skonį ir poreikius atitinkančio automobilio. Gamintojai ir pardavėjai kaip įmanydami stengiasi sukurti gerą pirmąjį įspūdį ir nustebinti potencialius klientus, tačiau ne mažiau svarbu, kaip klostysis išvažiavus nauju automobiliu iš prekybos salono.

×
nuotr. 1 nuotr.
Sugedęs automobilis. Pranešimo autorių nuotr.

 

 

Ilgiau pavažinėjus pagal markę ir modelį anksčiau ar vėliau vis tiek kažkas nutinka. Automobilio detalės dėvisi, kaip ir kitų mašinų mazgai. Dėl to kiekvienais metais plačiai žinomo britų leidinio „Carbuyer" redakcija atlieka išsamų tyrimą, kurio metu apklausia automobilių savininkus ir pagal atsiliepimus išrenka geriausiai įvertintus modelius.

Dėl šių kasmečių tyrimų nuolat kyla daug diskusijų apie automobilių pasaulio pokyčius ir naujas, stereotipus laužančias tendencijas, kurios sunkiai užčiuopiamos vertinant pavienius atvejus, tačiau atsiskleidžia analizuojant daugiau duomenų.

Pavyzdžiui, dar prieš ketverius metus „Peugeot" šiame reitinge užėmė 17 vietą, o 2020 metų tyrime pakilo į aštuntąją poziciją ir aplenkė gamintojų kaip „Audi", BMW ar „Volkswagen" modelius.

Vyraujančią nuomonę pakeisti sunku

Automobilio eksploatacija neapsiriboja lankymusi degalinėse. Vartotojo pasitenkinimą transporto priemone lemia daugybė įvairių faktorių, kurių dalis dažnai pastebima tik ilgiau pavažinėjus.

Estijos automobilių apžvalgininkė ir rinkos ekspertė Paula Johanna Adamson stebisi, kad mitai apie skirtingas markes plinta net ir tarp automobilių entuziastų, nors dauguma vyraujančių nuostatų 2021 metais jau neturi jokio pagrindo.

„Žmonės apie viską susidaro išankstinę nuomonę. Pavyzdžiui, man tenka dažnai susidurti su bendra prielaida, kad visi prancūziški automobiliai nuolat genda ir tik Vokietijos kompanijos gamina patikimas transporto priemones. Jei tai būtų tiesa, visi vairuotų tik vokiškus automobilius", - stebisi ji.

Tokį požiūrį nesunku suprasti atsižvelgus į žmogaus psichologiją. Vienas asmuo, susidūręs su automobilio gedimais, greičiausiai apie tai prasitars savo pažįstamiems. Jie gali pamanyti, kad jei vienas automobilis buvo problematiškas, visi to gamintojo modeliai - nepatikimi.

Taip mąstant ignoruojamas faktas, kad įprastai pagaminama šimtai tūkstančių to paties modelio automobilių, todėl pavieniai atvejai nesuteikia realaus vaizdo. Be to, dažniausi gedimai įprastai pačių gamintojų išsprendžiami pristatant naujus arba atnaujintus modelius.

Kompanijos „CarVertical" komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad automobilių patikimumo stereotipus lemia inertiškas žmonių mąstymas. Į visus seniai galima nekreipti dėmesio, kadangi visų kompanijų gamybos technologijos - labai panašios.

„Elementarus pavyzdys: į automobilius „Renault" ir „Volkswagen" montuojamos tos pačios automatinės pavarų dėžės. Detalės gaunamos iš to paties tiekėjo, skiriasi tik valdymo programos ir panašūs dalykai. Atitinkamai šiais laikais patikimumo problemų sprendimai tapo gerokai paprastesni", - komentavo rinkos ekspertas.

Rinkoje silpnų žaidėjų nebeliko

Visi atlikėjai trokšta, kad nauja daina ar albumas būtų įvertinti geriau nei ankstesnė kūryba. Panašiai ir transporto priemonių gamintojai nesiliauja tobulinti naujus modelius, todėl jie tampa vis patikimesni, komfortiškesni ir technologiškai pažangesni.

„Kiekvienas naujas modelis perima klientų pamėgtas gerąsias pirmtako savybes. Kartu išsprendžiamos ankstesnio gamybos ciklo problemos. Inžinieriai ir dizaineriai nuolat ieško sprendimų, kaip naują modelį padaryti visais atžvilgiais geresnį. Nebūna taip, kad tik sumontuojami dailesni žibintai", - pabrėžė P. J. Adamson.

M. Buzelio teigimu, šiais laikais pirkėjai gali būti drąsesni ir nebelaukti, kol gamintojai atnaujins modelius ir ištaisys smulkius trūkumus. Geras pavyzdys, anot rinkos eksperto, buvo pirmieji naujos kartos „Peugeot" modeliai su išraiškingo stiliaus iltis primenančiomis dienos šviesomis.

„Jie pastebimai pakeitė savo prekės ženklo identitetą ir vartotojams netgi nebuvo prasmės laukti atnaujintų modelių. Debiutavę automobiliai buvo patrauklūs ir geidžiami, o atnaujinimai dažniausiai - skonio reikalas: vieniems gali patikti, kitiems nelabai", - kalbėjo kompanijos atstovas.

Skirtingų prekės ženklų inžineriniai sprendimai, anot M. Buzelio, labai supanašėjo. Globalizacija ir unifikacijos tendencijos pastebimai paveikė transporto industriją, todėl įvairių gamintojų platformos ir konstrukcijos vis mažiau skiriasi.

„Reikia įvertinti kiekvienos srities pokyčius. Prisiminkite, kokie buvo korėjietiški arba prancūziški automobiliai prieš 10-15 metų ir kaip jie atrodo dabar. Progresas milžiniškas, tuo negali pasigirti nei vokiečiai, nei japonai. Kompanijos, kurios vaidino besivejančių vaidmenį, dabar yra lygiavertės rinkos dalyvės", - konstatavo specialistas.

Automobiliai nuolat tobulėja

Tobulinant naują modelį atliekami įvairūs kiekvienos detalės testai. Siekiama užtikrinti, kad jos ir transporto priemonė realiomis sąlygomis atlaikytų numatytą eksploatacijos laikotarpį. Inžinierių komandos daug laiko testuoja automobilius skirtingose šalyse.

Įprastai įtraukiami bandymai ekstremaliai karšto ir itin šalto klimato sąlygomis. Dėl tokių nuodugnių testų nauji modeliai yra patikimesni.

Gamintojai puikiai žino, kad susiformavusią žmonių nuomonę pakeisti nebus lengva. Geras pavyzdys yra 2016 metais rinkoje debiutavęs dabartinis „Peugeot 3008" SUV: 2019 metais „Carbuyer" patikimiausių automobilių reitinge jis užėmė septintąją vietą, o pernai pagal klientų įvertinimus jau pakilo į antrąją poziciją. Tai rodo, kad pokyčiams reikia laiko, tačiau nuolatinės pastangos užtikrinti aukštą kokybę ir komfortą galiausiai atneša norimų rezultatų.

Panašiais pasiekimais gali pasigirti ir daugiau automobilių gamintojų. Pavyzdžiui, šalia „Peugeot" patikimumo reitinge atsidūrusios kompanijos „Toyota" ir „Honda" pastaraisiais metais taip pat pristatė ne vieną naują modelį.

„Tęsiant to paties modelio gamybą vaikiškos ligos anksčiau ar vėliau išgydomos. Kuo populiaresnis prekės ženklas, tuo didesnė tikimybė, kad potencialios patikimumo problemos bus išspręstos itin greitai. Galiausiai tai lemia dar didesnę to gamintojo automobilių paklausą", - paaiškino P. J. Adamson.

M. Buzelio vertinimu, automobilių patikimumą šiais laikais labiausiai lemia kruopšti kokybės kontrolė, būtent skirtumai atliekant šią svarbią procedūrą turės didžiausios įtakos galutinei vartotojo patirčiai.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NELAIMĖ: per viename Somalio sostinės Mogadišo rajone kilusius staigius potvynius žuvo vienuolika vaikų.
  • RADINIAI: Dievogalos kaime, kluone, moteris (g. 1968 m.) rado šautuvą, 146 vnt. įvairaus kalibro šovinius, granatą, du detonatorius, vieną sprogdiklį, galimai tris trotilo briketus, rankinę granatą ir pirotechninį užtaisą, kuriuos pasiėmė policijos pareigūnai.
  • APSINUODIJO: valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, penktadienį gavusi informacijos iš Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos vadovybės apie sunegalavusius vaikus ir virtuvės darbuotoją, nedelsiant pradėjo tyrimą - blogai pasijuto 12 vaikų, kurie maitinosi šios mokyklos valgykloje ir keletas iš jų jau gydomi ligoninėje.
  • AR NEBAISU: ketvirtadienį Vilniuje, atliekų surinkimo bei rūšiavimo teritorijoje, rasta galimai žmogaus kaukolė - policijos departamento pranešime sakoma, kad ji aptikta apie 15 val. Liepkalnio gatvėje.
  • PAVOJINGA ZONA: Filipinams priklausančią Mindanao salą sudrebino 5,1 balo stiprumo žemės drebėjimas, ketvirtadienį pranešė šalies Vulkanologijos ir seismologijos institutas.
  • RADINYS: trečiadienį atliekant remonto darbus Bulgarijos sostinėje, Caro Boriso III gatvėje, buvo rasta XX amžiaus vidurio aviacinė bomba - radinio vieta atitverta, sprogmens neutralizuoti atvyko išminuotojai.
  • VĖL NEBUS: didžiausia šalyje mažmeninės prekybos akcija „Jamam“, sutraukdavusi šimtus tūkstančių pirkėjų, šią gegužę nebus organizuojama - tai jau trečias kartas iš eilės, kai dėl pandemijos ir karantino ribojimų „Akropolis Group“ nusprendė atšaukti didžiųjų nuolaidų dienas.
  • STEBUKLAS: moteris iš Malio antradienį pagimdė devynetuką – dviem kūdikiais daugiau nei medikai matė motinos įsčiose per tyrimus ultragarsu - 25 metų Halima Cissė dėl geresnės medicininės priežiūros atvyko į Maroką, kur jai po cezario pjūvio operacijos gimė penkios mergytės ir keturi berniukai.
  • NEDRAUGIŠKI: sulaukusi kelių vartotojų skundų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad statybinių medžiagų ir apdailos prekių prekybos tinklas „Ermitažas” nevykdė pareigos atsakyti į rašytines vartotojų pretenzijas ir todėl įmonei skirta 400 eurų bauda.
  • KELIAUKIME: Dzūkijos nacionaliniame parke lankytojų laukia atsinaujinęs Merkinės piliakalnis - populiarus ir gilią istoriją menantis piliakalnis buvo tvarkomas pagal Valstybinės saugomų teritorijų tarybos vykdomą projektą „Kraštovaizdžio vertybių apsauga ir pritaikymas pažinti“.

Daugiau

Dienos klausimas

Ar išdrįstate išreikšti savo nuomonę?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritartumėte skiepų paso idėjai, jei jį turėdami galėtumėte laisvai gyventi?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Bažnyčia stos mūru už šeimą
7. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
8. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
9. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
10. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
11. DIDŽIOJI IŠPAŽINTIS
12. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
13. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
14. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
15. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
16. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
17. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
18. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
19. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +6 C

0 +6 C

 

+7 +13 C

+5 +10 C

+10 +14 C

 

+18 +20 C

0-5 m/s

0-7 m/s

 

0-7 m/s

       

Nuorodos