respublika.lt

Šanchajaus automobilių parodoje – pasaulinė „Toyota bZ4X“ koncepcinio modelio premjera (0)

2021 balandžio 19 15:00:33
Velocita

Kinijoje, Šanchajaus automobilių parodoje, „Toyota" pristatė koncepcinį „Toyota bZ4X" modelį - pirmąjį iš būsimos nulinės taršos elektra varomų automobilių serijos.

×
nuotr. 4 nuotr.
„Toyota bZ4X“ konceptinis modelis. Pranešimo autorių nuotr.

 

 

„Toyota bZ4X" yra koncepcinis vidutinio dydžio miesto visureigis, turintis visus varančiuosius ratus. Drauge šis modelis yra „Toyota" virsmo iš automobilius gaminančios bendrovės į verslą, kurio užduotis užtikrinti geresnį mobilumą visiems, simbolis.

„bZ" yra angliškos frazės „beyond Zero" akronimas (liet. Mažiau už nulį), reiškiantis ne tik „Toyota" įsipareigojimą siekti nulinės anglies dvideginio emisijos ir neutralizuoti anglies dvideginio išmetimą gamyboje, bet drauge ir pristatyti naujus privalumus tiek aplinkai, tiek kiekvienam individui, tiek visuomenei.

Naujasis „Toyota bZ4X" koncepcinis automobilis buvo sukurtas „Toyota Motor Corporation" bendradarbiaujant su „Subaru Corporation". Bendram darbui susivieniję automobilių gamintojai pasistengė, kad koncepcinis modelis atspindėtų kiekvieno specifines galimybes, žinias ir patirtį. Tikimasi, kad serijinio automobilio pardavimai prasidės 2022 m. viduryje.

Kas yra „Toyota bZ4X"

„Toyota bZ4X" koncepcinis modelis yra daugiau nei tiesiog transporto priemonė. Drauge tai yra komfortiška ir su visu pasauliu susieta erdvė, kur žmonės gali pasidžiaugti leisdami laiką drauge kol keliauja į savo tikslą.

Vyriausiasis inžinerius Koji Toyoshima teigė, kad kuriant šį koncepcinį automobilį omenyje buvo turimi žmonės, kuriems laikas, praleistas drauge su šeima ir draugais yra labai svarbus.

„Kai jie nori tokiu laiku pasimėgauti, „Toyota bZ4X" taps tam puikia erdve", - tikino jis.

Dera ir dinamiškumas, ir praktiškumas

„Toyota bZ4X" koncepcinio modelio eksterjero dizainas be jokių kompromisų atspindi žmonių lūkesčius, susijusius su elektromobilio vairavimo patirtimis. Išorėje susijungia dinamiškumas ir praktiškumas: automobilyje vairuotojas sėdi aukščiau, kaip būdinga SUV, bet tuo pačiu elektromobilis yra puikiai valdomas. Kėbulo išorėje emocingos paviršių linijos derinamos su precizišku aukštųjų technologijų stiliumi.

Elektromobilio priekis - esminė dalis, leidžianti atpažinti bet kurį automobilį - be gerai atpažįstamų radiatoriaus grotelių. Čia į „kūjo formą" priekiniame buferyje išdėstyti įvairūs jutikliai, žibintai, aerodinaminiai elementai, atskleidžiantys naują požiūrį į buvimą kelyje.

Erdvaus salono pojūtis

Koncepcinis „ Toyota bZ4X" sukurtas panaudojus e-TNGA modulinę platformą, sukurtą specialiai elektra varomiems automobiliams. Ilga ratų bazė ir trumpa priekinė bei galinė dalis leido sukurti ypač erdvų ir atvirą saloną. Skaičiuojama, kad erdvė kojoms, tenkanti gale sėdintiems keleiviams, prilygsta erdvių D segmento modelių charakteristikoms.

Priekinė salono dalis sukurta taip, kad vairuotojui suteiktų ne tik jausmą, jog jis tiesiogiai susietas su keliu, bet ir patogiai pateiktų visą reikalingiausią informaciją. Žemai įtaisytas prietaisų skydelis atveria platų vaizdą prieš akis ir pabrėžia erdvės automobilyje pojūtį. Visi valdikliai sugrupuoti ir išdėlioti aplink centrinę konsolę taip, kad juos būtų lengva atpažinti, surasti ir naudoti. Skaitmeninis prietaisų skydelis, esantis prieš vairuotojo akis, sumontuotas aukščiau nei vairas, tad pakanka minimalaus akies judesio, kad vairuotojas pamatytų tai, kas jame rodoma.

Raktas į optimalų nuvažiuojamą atstumą

Kuriant koncepcinį elektromobilį pasinaudota ilgiau nei 20 metų trunkančia „Toyota" lyderyste elektrifikuojant automobilius ir kompanijos ženklą apibrėžiančiais kokybės, patvarumo ir patikimumo pranašumais. Tai užtikrino, kad elektros pavara - variklis, valdiklis ir baterijos valdymo sistema - užtikrins puikų efektyvumą ir konkurencingą nuvažiuojamą atstumą.

Automobilio aplinkosauginį motyvą sustiprina ir sumontuota sistema, leidžianti įkrauti bateriją naudojant saulės energiją, ir taip dar padidinti nuvažiuojamą atstumą. Dėl „Toyota" patirties plėtojant baterijų, skirtų hibridiniams ir iš tinklo įkraunamiems hibridiniams modeliams, technologijas, didesnė ir galingesnė baterija, reikalinga koncepciniam „Toyota bZ4X" modeliui, sukurta taip, kad būtų patikima, ilgai veiktų ir išlaikytų užtektiną važiavimo atstumą net šalto klimato šalyse.

Autentiškas SUV su visais varančiaisiais ratais

Visų varančiųjų ratų sistema, kurią užtikrina elektros varikliai ant priekinės ir galinės ašies, sukurta drauge su „Subaru". Turtinga istorija ir tiek „Toyota", tiek „Subaru" gamintojų žinios čia buvo sujungtos, kad būtų užtikrintos didelės visų varančiųjų ratų galimybės, išskiriančios koncepcinį „Toyota bZ4X" savo segmente. Ši sistema suteikia „Toyota bZ4X" visureigio savybių, kurios vairuotojams garantuoja papildomą saugumą ir užtikrintumą, nesvarbu, kokios eismo sąlygos.

Pažangi vairavimo sistema

„Toyota bZ4X" koncepcinis automobilis bus su pirmąja pasaulyje sistema, apjungiančia vairo kryžmę su visiškai elektriniu vairo pasukimo valdymu (angl. Steer-by-wire). Ši technologija vairuotojui suteikia geresnį automobilio valdymą, kadangi pašalina trukdžius, kylančius dėl nelygaus kelio paviršiaus ir stabdymo, o taip pat užtikriną tikslesnį atsaką, atsižvelgdama į automobilio greitį ir vairo pasukimo kampą.

Dėl visiškai elektrinio vairo pasukimo valdymo buvo galima atsisakyti ir tradicinio, apskrito vairo. Šis pakeistas unikalios formos valdikliu. Ši technologija taip pat leidžia atsisakyti poreikio vairuotojui perimti rankomis vairą tada, kai automobilis suka, tad šis elementas suteikia smagumo vairuojant.

„Toyota bZ": gilesnė prasmė už naujos „Toyota" elektrinių automobilių serijos

„Toyota bZ4X" koncepcinis modelis yra pirmasis, pristatantis naują „Toyota bZ" - mažiau už nulį (angl. Beyond Zero) - seriją. Iki 2025 m. „Toyota" užsibrėžusi pristatyti 15 elektra varomų automobilių, iš kurių 7 bus „Toyota bZ" modeliai.

Ši nauja automobilių serija leis žmonėms persėsti iš savo įprastų transporto priemonių į elektrines be jokio nepatogumo, tuo pačiu įvertinant visus privalumus, kuriuos garantuoja visiškai elektrinis automobilis. To pasiekta per į žmonės orientuotą automobilio plėtrą ir užtikrinant mobilumą, kuris pritaikytas realiam žmonių gyvenimui ir patirtims. Vyriausiasis inžinierius Toyoshima aiškino, kad „tai ne tik indėlis į aplinką, kadangi automobilis neišmeta nė gramo teršalų, bet ir papildomos vertės suteikimas paverčiant vairavimą lengvesniu ir smagesniu".

„Toyota bZ" modeliai taip pat padės sumažinti anglies dvideginio poveikį. Šis tikslas reiškia metodus ir iniciatyvas, kurios padeda sumažinti CO2 emisiją per visą transporto priemonės gyvavimo ciklą - įskaitant gamybą, platinimą, naudojimą, perdirbimą ir galutinį sunaikinimą.

„Toyota" apibrėžia keturis „mažiau už nulį" programos aspektus, iš kurių pirmasis ir svarbiausias yra „tu ir aplinka", apibrėžiantis ne tik energiją, reikalingą automobiliui judėti, bet ir tai, kaip jis gali naudoti regeneruojamą arba iš atsinaujinančių išteklių, pavyzdžiui, saulės, gaunamą energiją.

Antrasis aspektas yra „tu ir tavo automobilis", kuriuo remiantis elektromobilis, sukurtas ant specialiai jam skirtos platformos, naudojant naujausias technologijas ir suteikiant puikų junglumą, užtikrina saugumą, ramybę ir džiaugsmingą vairavimo patirtį.

Trečiasis - „Tu ir kiti" - apibrėžia elektromobilio kūrimą taip, kad šis užtikrintų erdvią ir ramią aplinką, kuri įkvėptų žmones bendrauti ir dalintis patirtimis kartu.

Galiausiai „Tu ir bendruomenė" apibrėžia platesnį poveikį visuomenei - siekiama daryti pasaulį geresne vieta gyventi visiems.

„Toyota" lyderystė elektrifikacijos srityje

Naujasis „Toyota bZ4X" koncepcinis automobilis yra naujausias „Toyota" kelionės, siekiant nulinės emisijos, etapas. Ši kelionė prasidėjo prieš daugiau nei 20 metų drauge su „Prius", pirmojo masinės gamybos hibridinio automobilio, pristatymu. Nuo tų laikų „Toyota" nuolatos plėtė automobilių elektrifikacijos ribas, pasiekdama vis didesnį hibridinės technologijos našumą ir atskleisdama naujas galimybes su iš tinklo įkraunamų hibridų bei vandenilio kuro elementus turinčių automobilių plėtra.

Iki šios dienos „Toyota" pardavė daugiau nei 17 mln. elektrifikuotų automobilių, taip sumažindama CO2 taršą 140 mln. tonų. Nuo 2010 iki 2019 m. elektrifikacijos technologijos padėjo įmonei sumažinti pasaulinę transporto anglies dvideginio emisiją apytiksliai 22 proc.

„Toyota bZ" taip pat signalizuoja apie tai, kad įmonės tikslas - nulinė emisija, kai kalbama apie ateities mobilumą. Užsibrėžus norą suteikti „Geriausią mobilumą visiems", nulinės emisijos tikslas apima ir „Toyota" norą kurti produktus ir paslaugas, kurios siūlo vairavimo malonumą, išplečia junglumo patirtis ir užtikrina, kad visi eismo dalyviai būtų saugūs kelyje. Galiausiai - kuria geresnę visuomenę visame pasaulyje.

Kad to pasiektų ir atitiktų skirtingų rinkų ir tipų transporto priemonių poreikį, „Toyota" siūlo platų elektrifikacijos technologijų pasirinkimą - hibridinius, iš tinklo įkraunamus hibridinius, vandenilio kuro elementais ir elektra varomus automobilius. Be to, vandenilio, kaip švarios energijos šaltinio, technologijų plėtra atveria platesnius akiračius, kadangi vandenilio kuro elementų technologija pritaikoma skirtingų formų transportui - ne tik lengviesiems automobiliams, bet ir sunkvežimiams, traukiniams ir laivams, o taip pat ir stacionariems bei mobiliems elektros generatoriams.

Elektrifikuoto transporto gamos plėtra

2025-aisiais „Toyota" globalioje gamoje bus daugiau nei 70 elektrifikuotų automobilių. Tarp jų bus mažiausiai 15 elektromobilių.

Europos rinkoje 2025-aisiais tokia gama užtikrins, kad iš visų parduodamų automobilių 70 proc. bus hibridiniai, daugiau nei 10 proc. - iš tinklo įkraunami hibridai ir daugiau nei 10 proc. - nulinės emisijos modeliai: tiek elektromobiliai, tiek varomi vandenilio kuro elementų.

„Toyota" pasaulinis indėlis siekiant darnaus vystymosi tikslų ir pasiryžimas neutralizuoti anglies dvideginio poveikį

2018-aisiais „Toyota" paskelbė intenciją transformuotis iš automobilių gamybos bendrovės į mobilumo sprendimų kompaniją. Remdamasi tuo, kad visi gyvena toje pačioje planetoje, „Toyota" imasi veiklos iš „namų planetos" perspektyvos, kuri aprėpia „gimtojo miesto" ir „gimtojo krašto" idėjas, kuriomis „Toyota", dirbdama automobilių pramonėje, remiasi jau seniai.

Dabartinė dirbančiųjų karta atsakinga už tai, kad ši graži planeta būtų išsaugota ateities kartoms kaip vieta, kurioje galima ramiai gyventi. Žvelgdama iš šios perspektyvos, „Toyota" vadovaujasi „orientacijos į žmogų" filosofija ir teigia, jog technologijos turi turėti teigiamą įtaką žmonių laimei ir sveikatai.

Panaudodama stiprybę, kurią išsiugdė per „monozukuri" (kūrybą arba gamybą), ir įtraukdama tolesnes technologines inovacijas, kurios išplečia mobilumo galimybes, „Toyota" siekia siūlyti paslaugas, kurios užtikrina mobilumo laisvę, pasiekiamą visiems žmonėms.

Per savo veiklą „Toyota" siekia užtikrinti ir darnios plėtros tikslų įgyvendinimą. Iš 17 darnaus vystymosi tikslų, CO2 emisijų sumažinimas yra globali problema, ir siekiant ją išspręsti elektrifikacija yra būtina globaliu mastu.

Šiandien visos pasaulio šalys skelbia savo planus, kaip neutralizuoti anglies dvideginio poveikį. Pavyzdžiui, Europos Sąjunga siekia tą padaryti 2050-aisiais.

Kad būtų neutralizuotas anglies dvideginio poveikis automobilių pramonėje, reikalinga integruota veikla, susijusi su energetikos politika, skatinant atsinaujinančios energijos naudojimą ir įkrovos infrastruktūros plėtrą, taip pat plečiant tokias iniciatyvas, kaip subsidijos, paskatos tiekėjams ir baterijų perdirbimo sistemoms. Pramonė taip pat turi bendradarbiauti su įvairiomis suinteresuotomis šalimis, tokiomis kaip vyriausybės ir verslo organizacijos.

Plėsdama savo verslą visame pasaulyje ir konsultuodamasi su įvairių šalių vyriausybėmis, „Toyota" sukurs elektrifikacijos strategiją, kuri sumažins CO2 emisiją viso transporto priemonės gyvavimo ciklo metu.

Naujausios žinios

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar šiandien bijote „koronos" taip pat, kaip pandemijos pradžioje?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritartumėte skiepų paso idėjai, jei jį turėdami galėtumėte laisvai gyventi?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
7. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
8. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
9. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
10. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
11. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
12. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
13. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
14. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
15. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
16. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
17. Algimantas RUSTEIKA: Atsiskleidimo metas
18. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
19. Algimantas RUSTEIKA: Seimo rinkimų reforma (Idėja Lietuvai Nr.3)
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +8 C

+2 +7 C

 

+2 +7 C

+4 +10 C

+6 +11 C

 

+7 +10 C

0-10 m/s

0-6 m/s

 

0-10 m/s

       

Nuorodos