respublika.lt

Lietuvių inžinieriai sukūrė autonominio kelto prototipą (2)

2019 gruodžio mėn. 20 d. 19:30:39
Vida Danilevičiūtė, Elta

Uostamiesčio inžinieriai pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą. Klaipėdai norėtų turėti aplinkai draugišką laivą, reguliariai kursuojantį Kuršių mariose. Inovacija taip pat atveria galimybes uostamiesčiui kurti autonominio vandens transporto vystymo ir testavimo hubą, pranešė Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Lietuvių inžinieriai sukūrė autonominio kelto prototipą. „Western Baltic Engineering“ vizualizacija

 

Kaip sakoma pranešime, klaipėdiečių pristatytas autonominio kelto prototipas numato galimybę gabenti apie 600 žmonių ir 40 lengvųjų automobilių arba 1 000 keleivių vienu metu. Tokiam laivui uoste reikėtų specialios infrastruktūros, užtikrinančios greitą pakrovimą, kol šis būtų prišvartuotas ir išleistų arba priimtų keleivius bei automobilius. Laivo judėjimo greitis siektų iki 12 mazgų (apie 21 km/h).

Prototipo autoriai yra numatę ir saulės energijos panaudojimą laivo viršutinėje dalyje įrengiant specialius kolektorius – pagaminta energija būtų nukreipiama kelto vidaus apšvietimui, kitoms reikmėms.

Autonominio kelto prototipą kūrusi UAB „Western Baltic Engineering“ priklauso didžiausiai šalyje jūrinės inžinerinės pramonės įmonių grupei „Vakarų laivų gamykla“.

Pasiūlytos inovatyvios technologijos reikalautų nemažų investicijų pastatant tokį keltą bei sukuriant visą reikiamą infrastruktūrą, tačiau sujungus autonomiškumo ir švarios energijos panaudojimo aspektus, ilgainiui būtų galima kalbėti tiek apie kaštų sutaupymą, tiek apie ženklų ekologinį poveikį.

Pirminę autonominio kelto idėją kūrėjų komanda drauge su bendraminčiais ėmėsi vystyti lapkritį Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) organizuoto hakatono "Portathon Baltic" metu.

Anot bendrovės vadovo Mariaus Arkušausko, skaitmenizacija ir automatizacija jūriniam sektoriui turi labai didelės įtakos, autonominis vandens transportas pateiktų sprendimus, galinčius padėti įveikti ne vieną iššūkį, kuris aktualus jūrinės industrijos atstovams. Tarptautiniai teisės aktai kol kas neįjungia „žalios šviesos" tokio tipo laivų naudojimui.

Šiuo metu autonominės laivybos sektoriuje savo kryptingumu plėtojant technologijas išsiskiria Norvegija, Suomija, JAV.

Kol kas verslui nėra itin plačių galimybių autonominių sprendimų integravimui ir testavimui realiomis sąlygomis.

Pasak pranešimo, laivo prototipo plėtojimas Klaipėdai suteiktų postūmį pasitelkiant mokslininkus, atliekant bei inicijuojant įvairius tyrimus autonominės laivybos srityje, tapti autonominio vandens transporto technologijų vystymo centru Baltijos jūros regione ir už jo ribų.

Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (2)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar reikėtų anksčiau pabaigti mokslo metus?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokios šiuo metu apribotos veiklos jums labiausiai trūksta?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3  -5 C

-1 -2 C

 

+1 +2 C

 +2 +4 C

+1 +2 C

 

+4 +6 C

1-2 m/s

4-6 m/s

 

6 m/s

Valiutų kursai

USD - 1.1034 PLN - 4.5509
RUB - 88.1385 CHF - 1.0571
GBP - 0.8890 NOK - 11.6888

Nuorodos