respublika.lt

Kodėl automobilis už mažesnę kainą ne visada yra pigesnis? (1)

2021 balandžio 21 13:40:36
Velocita

Renkantis naują automobilį daugeliui vairuotojų svarbiu kriterijumi tampa kaina. Visgi automobilių ekspertai pastebi, kad norint įsigyti patinkantį modelį, tačiau už jį nepermokėti, svarbu atkreipti dėmesį ne tik į bazinę kainą, bet ir jo komplektaciją.

×
nuotr. 2 nuotr.
Skaičiavimai. Pranešimo autorių nuotr.

 

Dalis skirtingų segmentų gamintojų, kaip, pavyzdžiui, „Mazda" ar „Volvo", dažnu atveju jau standartinėje komplektacijoje gali siūlyti kur kas daugiau nei galima rasti atitinkamuose kitų prekės ženklų modeliuose.

Kaina - ne svarbiausias kriterijus

Automobilių žurnalistas Vitoldas Milius teigia, kad renkantis transporto priemonę pirmiausia svarbu nusistatyti aiškius jai keliamus kriterijus ir tik tuomet pradėti skirtingų modelių lyginimą. Specialistas aiškina, kad sudarant kriterijų sąrašą reikia išsiaiškinti, koks turėtų būti kėbulo ir degalų tipas, varančiųjų ratų pasirinkimas, kokia yra priimtiniausia transmisija ir pan. Jis teigia, kad išsiaiškinus konkretaus žmogaus ar šeimos poreikius, reikia numatyti iš kokios klasės modelių bus renkamasi.

„Nereikėtų lyginti „premium" automobilių gamintojų siūlomų modelių su priklausančiais ekonominei klasei. Faktas, kad aukštesnės klasės automobilių gamintojų modeliai bus brangesni, todėl tokiomis aplinkybėmis surasti geriausią kainos ir kokybės santykį gali būti sudėtinga. Visgi jei lyginami keli tos pačios, pavyzdžiui, ekonominės klasės modeliai, tuomet galima nesunkiai išsiaiškinti, ar iš tiesų automobilis už mažesnę kainą yra pigesnis", - sako žurnalistas.

V. Milius pastebi, kad neretai gamintojai siūlydami savo modelius laikosi skirtingų nuostatų. Kol vieni siūlo mažesnę kainą, tačiau kartu ir skurdesnę komplektaciją, kiti siūlo brangesnius, tačiau kartu ir daugiau įrangos turinčius modelius. Būtent dėl to pirmas įspūdis gali apgauti.

Mažesnė kaina ne visada reiškia pigiau?

Daug automobilių išbandęs žurnalistas aiškina, kad itin dažnai gamintojų akcentuojama pradinė modelio kaina ne visada yra atspirties taškas, nuo kurio reikėtų pradėti palyginimą. Anot jo, tikrąjį modelių kainų skirtumą pavyks išsiaiškinti tik tuomet, kai bus lyginami tos pačios klasės, tokią pat komplektaciją turintys automobiliai.

„Tai, jog vienas automobilis kainuoja nuo 15 tūkst. eurų, o kitas nuo 18 tūkst. eurų, dar nereiškia, kad pirmasis iš tiesų yra pigesnis. Jei pirmąjį aprūpinsite tokia pačia įranga, kuri jau standartinėje komplektacijoje yra antrajame, gali būti, kad pirmu atveju už tą patį teks sumokėti net ne 18 tūkst., o 20 tūkst. eurų. Būtent dėl to svarbu įvertinti ne pradinę kainą, o kas už tą kainą yra įsigyjama", - įžvalgomis dalijasi specialistas.

Štai, pavyzdžiui, Japonijos gamintojos „Mazda" siūlomą kompaktišką visureigį CX-5 palyginus su čekiškus automobilius siūlančios „Škoda" modeliu „Karoq", gali susidaryti įspūdis, kad pirmojo modelio kaina - sąlyginai didelė, mat ji prasideda nuo 27 400 eurų, kai „Karoq" - nuo 20 988 eurų. Vis dėlto, panagrinėjus atidžiau, galima pastebėti, kad japoniškų automobilių gamintoja savo modelius jau bazinėje komplektacijoje aprūpina gausesne saugos, komforto bei kita įranga nei galima rasti palyginamajame modelyje.

Realybę parodo palyginimai

Ir nors čekiškų automobilių gamintoja iš tiesų pateikia nemažai įrangos galimybių, įsigydamas bazinį modelį vairuotojas tokias sistemas, kaip kruizo kontrolė su greičio ribotuvu, įsilaužimo signalizacija ar beraktė užvedimo sistema, turėtų užsisakyti papildomai. Dar didesnis skirtumas tarp minėtų modelių atsiranda paaiškėjus, kad to, ką „Mazda" siūlo bazinėje CX-5 įrangoje, pavyzdžiui, įspėjimo apie judėjimą automobilio gale sistemą ar automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, įsigyjantys „Karoq" bazinį modelį negali užsakyti net papildomai.

Panašių pavyzdžių galima rasti ir daugiau. Štai, pavyzdžiui, taip pat japoniškų automobilių gamintojas „Nissan" besirenkantiems „Qashqai" modelį nė vienoje jo versijoje nesiūlo įspėjimo apie judėjimą automobilio gale sistemos ar jau minėto galinio vaizdo veidrodėlio su pritemdymo funkcija.

Gausesnė įranga ne tik palaiko vertę

V. Milius atkreipia dėmesį, kad gausesnės įrangos suteikiamos galimybės yra naudingos ne tik kasdienių kelionių metu, tačiau ir nusprendus automobilį parduoti. Automobilių žurnalistas teigia, kad geresnę komplektaciją turintys modeliai išlaiko didesnę likutinę vertę, o ir pirkėjams būna patrauklesni.

„Automobilyje įmontuota įranga kartais turi tikrai gana didelę reikšmę jo vertei ir likvidumui. Tai reiškia, kad jei rinkoje tuo pat metu yra siūlomi du panašios eksploatacinės istorijos automobiliai, gausesnę įrangą turintį modelį pavyks parduoti greičiau nei tą, kuriame siūlomų galimybių yra mažiau. Žinoma, „pilnesnį" modelį parduoti galima brangiau", - aiškina V. Milius.

Jis taip pat pastebi, kad į modelyje siūlomą įrangą nereikėtų numoti ranka vien dėl to, kad ankstesniame automobilyje tokių galimybių nebuvo. Specialistas pripažįsta, kad įvairios vairuotojo pagalbos ar komforto sistemos gerokai praskaidrina kasdienybę, todėl apie jų pasirinkimą, pirmiausia, vertėtų pagalvoti dėl kasdienių kelionių patirties.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Dienos klausimas

Kokiu būdu naudositės Galimybių pasu?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Didysis šeimų maršas jau šeštadienį. Ar dalyvausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Bažnyčia stos mūru už šeimą
7. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
8. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
9. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
10. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
11. DIDŽIOJI IŠPAŽINTIS
12. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
13. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
14. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
15. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
16. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
17. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
18. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
19. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+6 +15 C

+10 +15 C

 

+7 +15 C

+12 +22 C

+16 +20 C

 

+14 +19 C

0-5 m/s

0-5 m/s

 

0-4 m/s

       

Nuorodos