respublika.lt

Kelionė elektromobiliu po Europą: kas naudinga važiuojant per Lenkiją ir kas padės sutaupyti

(0)
2021 rugpjūčio 05 11:01:18
Velocita

Tolimos kelionės elektromobiliais jau seniai nėra vien tik technikos entuziastų svajonė ar sunkiai įgyvendinamas žygdarbis. Nors leidžiantis į tolimesnę išvyką elektrine transporto priemone šiek tiek daugiau laiko tenka skirti planavimui, rezultatas daugeliu atvejų atperka pastangas, tikina tokią patirtį jau turintys vairuotojai.

×
nuotr. 2 nuotr.
Elektromobilio įkrovimas. Pranešimo autorių nuotr.

 

Kaip pastebi automobilių apžvalgininkai, vienintelis barjeras, sulaikantis žmones nuo kelionių elektromobiliais, - psichologinis. Verta suprasti, kad automobilis nesustos viduryje kelio išsikrovus baterijai, nes tam skirtos įkrovimo stotelės įrengtos šalia kiekvieno intensyvesnio eismo ruožo.

Jei vis tiek neramu dėl elektromobilio galimybių arba kyla abejonių dėl realiomis sąlygomis nuvažiuojamo atstumo, visuomet galima atlikti paprastus skaičiavimus. Pavyzdžiui, „Peugeot e-208" montuojamos 50 kWh baterijos efektyvioji talpa siekia 45 kWh, taigi, norint įveikti 300 km, kelyje tereikia palaikyti 15 kWh/100 km vidutines energijos sąnaudas.

Dažnesni sustojimai - tik privalumas

Elektromobilių žinovas, tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas, savo pavyzdžiu įrodė, kad elektrine transporto priemone įmanomos netgi tokios kelionės, į kurias ne kiekvienas ryžtųsi leistis ir vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Neseniai jis įveikė 3 000 kilometrų atstumą nuo Lietuvos iki Ispanijos ir grįžo atgal.

„Prieš Naujuosius metus, kai Lietuvoje buvo planuojama griežtinti karantiną, kilo mintis išsprukti porai savaičių kažkur paatostogauti. Su šeima mėgstame lankytis Ispanijoje, tačiau tuo metu skrydžių nebuvo, taigi sėdome į automobilį ir išdūmėme Prancūzijos link. Sklandė kalbos, kad į Ispaniją nepavyks patekti, todėl iš pradžių to ir neplanavome, bet galiausiai viskas pavyko", - pasakoja entuziastas.

Anot D. Jako, elektromobilių savininkai, kuriems yra tekę iš sostinės važiuoti iki Palangos ar Šiaulių, žino, kaip tai vyksta. Įprastai galima nukakti apie 200 km, o tuomet tenka stoti įkrauti bateriją.

Per tą laiką galima išgerti kavos, sukrimsti sumuštinį ir tęsti kelionę. Tokius sustojimus pašnekovas įvardija kaip elektromobilių privalumą - mažiau pavargsta ne tik vairuotojas, bet ir jo ekipažas.

„Kuo dažnesni sustojimai įkrauti bateriją, tuo ramesnė kelionė ir mažiau triukšmo salone, nes šiaip keliaujant su vaikais ir visiems ilgai sėdint vienoje vietoje, įsižiebia konfliktų. Kiekvieną kartą sustojus tas pusvalandis išnaudojamas labai veiksmingai. Mano šeima greitai įprato prie ilgesnių sustojimų ir jau nebenori niekur skubėti", - komentuoja ekspertas.

Kokios programėlės praverčia labiausiai?

Tolimesnėje išvykoje elektromobiliu gelbėja išmaniojo įrenginio programėlės. D. Jakas jų savo telefone turi įsidiegęs apie 40, mat kiekvienoje šalyje prireikia vis kitokios. Vis dėlto jis išskiria keletą programėlių, be kurių neapsieina nė vienoje kelionėje.

„PlugShare" programėlė naudojama kaip stotelių žemėlapis, kuriame vartotojai gali pažymėti sėkmingą įkrovimą. Taip kiti keliautojai gali sužinoti, ar konkreti stotelė tikrai veikia.

Kelionėms planuoti siūloma „A Better Route Planner" programėlė arba tinklalapis. Čia įvedamos ne tik kelionės starto ir finišo koordinatės bei tarpiniai punktai, bet ir vairuojamo elektromobilio modelis, esamos energijos atsargos, pageidaujamas jų likutis kiekvienoje stotelėje, eismo sąlygos ir greitis.

Norintiems nesirūpinti dėl mokėjimo už įkrovimą skirtingose šalyse taip pat pravers „Virta" ir „Plugsurfing" keliaujančio abonento paslaugos. Tuomet nereikia turėti specialių kortelių kiekvienam stotelių tinklui, tačiau minėtos bendrovės ima tarpininkavimo mokestį, todėl įkrovimas mažumėlę pabrangsta.

D. Jakas atkreipia dėmesį, kad įkrovimas atsieis pigiau turint kiekvieno tinklo programėlę arba mokėjimo kortelę. Pavyzdžiui, traukiant per Lenkiją patariama naudotis „Greenway" programėle, Vokietijoje - turėti E.ON arba IONITY paskyras, o Ispanijoje bus naudingos „Iberola" operatoriaus paslaugos.

Anot elektromobilių entuziasto, pasigilinus į paslaugų teikimo subtilybes, galima išlošti dar daugiau. Tarkime, vienas iš didžiausių elektros tiekėjų Vokietijoje - bendrovė „Maingau" - siūlo savo klientams pigesnį įkrovimą E.ON tinklo stotelėse.

„Kiekvienoje šalyje pasitaiko tokių išskirtinių variantų, kuriuos atradę įkrauti elektromobilį galite netgi pigiau, nei naudodamiesi standartinėmis to tinklo operatoriaus siūlomomis paslaugomis", - pažymi D. Jakas.

„Peugeot" elektromobilių savininkams taip pat siūloma „Free2Move" paslaugų prenumerata, suteikianti prieigą prie plataus viešųjų įkrovimo stotelių tinklo Europoje. Į paslaugų paketą įtrauktas „Charge My Car" pasiūlymas leis naudotis daugiau nei 150 tūkst. įkrovimo stotelių.

Nemokamos kelionės - vis dar įmanomos

Įprastai kelionė elektromobiliu naudojantis lengviausiai prieinamomis paslaugomis nebus labai pigi. Pavyzdžiui, IONITY tinkle papildomų privilegijų neturintis vartotojas moka 79 centus už kWh. Vokietijoje elektros kaina siekia 60-70 centų už kWh, taigi ekonomiškai vairuojant, tarkime, elektrinį krosoverį „Peugeot e-2008", 100 km vis tiek atsieis apie 10 eurų.

Norėdami sutaupyti, elektromobilių entuziastai turi būti pasiruošę įdėti šiek tiek pastangų. D. Jakas pažymėjo, kad kai kurias įkrovimo stotelių operatorių korteles tenka atsiimti pačiam nuvykus į kitą šalį. Visuomet verta pasiteirauti bendraminčių - galbūt atsiras, kas jau naudojasi konkrečios įmonės paslaugomis.

„Sąlygos labai skirtingos. Vienur nauju vartotoju galima tapti visiškai nemokamai, kitur teks sumokėti keletą eurų už kortelę, o kai kuriais atvejais - netgi važiuoti į biurą užsienyje darbo valandomis. Taip pat reikia turėti omenyje, kad kai kurie operatoriai aktyvuojant įkrovimą gali jūsų sąskaitoje rezervuoti riebią sumą", - dėsto pašnekovas.

Su bet kuriuo elektromobiliu vis dar įmanoma keliauti nemokant už elektrą, tačiau tuomet nemažai laiko teks skirti planavimui. Nemokamas įkrovimas prieinamas prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, bet tokiu atveju reikės nusukti nuo magistralės. Taip pat nemaža dalis tokių įkrovimo stotelių veikia tik dieną.

„Panaši situacija, kaip ir vairuojant įprastą automobilį. Vokietijoje šalia greitkelio benzinas ar dyzelinas bus brangesnis nei už penkių kilometrų esančioje gyvenvietėje. Nusukus nuo pagrindinio kelio, elektromobilį galima įkrauti pigiau, o kartais - ir visiškai nemokamai", - reziumuoja D. Jakas.

 

Laikraščių prenumerata internetu

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • JUNGTIS: Lenkijos ir Slovakijos dujų perdavimo tinklų jungties statyba baigta gegužės 26-ąją, skelbia Lenkijos radijas.
  • MUGĖ: Vilniaus universiteto (VU) Botanikos sode penktadienį prasideda tradicinė pavasario mugė „Lietuvos žiedai“, vyksianti visą savaitgalį.
  • BILIETAI: Keltu persikelti per Kuršių marias nuo birželio kainuos brangiau – Smiltynės perkėla dėl augančių veiklos sąnaudų didina bilietų kainas, pranešė bendrovė.
  • TARYBA: Penktadienį Vilniuje į visuotinį susirinkimą susirinkę Lietuvos advokatai rinks naują Advokatų tarybą, jos pirmininką ir Garbės teismą.
  • JĖGAINĖS: Privataus kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ fondas Šakių rajone, ties Žvirgždaičiais, pradeda 42 mln. eurų vertės šešių vėjo jėgainių parko statybą.
  • DONORAI: Lietuvos vyskupų konferencija pasisako prieš numanomo sutikimo organų donorystės modelį, kai visi žmonės laikomi potencialiais donorais, išskyrus raštiškai atsisakiusius jais būti.
  • DOTACIJA: Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį planuoja skirti biudžeto dotaciją jos iki šiol negavusiai Demokratų sąjungai „Vardan Lietuvos“ – apie 175 tūkst. eurų.
  • GINKLAS: Vokietijos policija trečiadienį sulaikė keletą asmenų, kai vienos mokyklos darbuotojas pranešė pastato rūsyje pastebėjęs jaunuolį, turėjusį šaunamąjį ginklą.
  • PASMERKIMAS: Popiežius Pranciškus trečiadienį sakė, kad jam „veria širdį“ šaudynės Teksaso mokykloje, ir pasmerkė prekybą ginklais.
  • PRIEMOKOS: Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuojami pakeitimai, skatinantys rinktis pigiausius vaistus, kompensuojamųjų vaistų priemokas padidins kiek daugiau nei euru, sako sveikatos apsaugos viceministras Aurimas Pečkauskas.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar reikia apmokestinti visą be išimties Nekilnojamąjį turtą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip manote, ar pavyks Seime priimti Civilinės sąjungos (Partnerystės) įstatymą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +11 C

+5 +10 C

 

+7 +13 C

+9 +15 C

+12 +15 C

 

+12 +13 C

0-8 m/s

0-4 m/s

 

0-8 m/s