respublika.lt

Kelionė elektromobiliu po Europą: kas naudinga važiuojant per Lenkiją ir kas padės sutaupyti (5)

2021 rugpjūčio 05 11:01:18
Velocita

Tolimos kelionės elektromobiliais jau seniai nėra vien tik technikos entuziastų svajonė ar sunkiai įgyvendinamas žygdarbis. Nors leidžiantis į tolimesnę išvyką elektrine transporto priemone šiek tiek daugiau laiko tenka skirti planavimui, rezultatas daugeliu atvejų atperka pastangas, tikina tokią patirtį jau turintys vairuotojai.

×
nuotr. 2 nuotr.
Elektromobilio įkrovimas. Pranešimo autorių nuotr.

 

Kaip pastebi automobilių apžvalgininkai, vienintelis barjeras, sulaikantis žmones nuo kelionių elektromobiliais, - psichologinis. Verta suprasti, kad automobilis nesustos viduryje kelio išsikrovus baterijai, nes tam skirtos įkrovimo stotelės įrengtos šalia kiekvieno intensyvesnio eismo ruožo.

Jei vis tiek neramu dėl elektromobilio galimybių arba kyla abejonių dėl realiomis sąlygomis nuvažiuojamo atstumo, visuomet galima atlikti paprastus skaičiavimus. Pavyzdžiui, „Peugeot e-208" montuojamos 50 kWh baterijos efektyvioji talpa siekia 45 kWh, taigi, norint įveikti 300 km, kelyje tereikia palaikyti 15 kWh/100 km vidutines energijos sąnaudas.

Dažnesni sustojimai - tik privalumas

Elektromobilių žinovas, tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas, savo pavyzdžiu įrodė, kad elektrine transporto priemone įmanomos netgi tokios kelionės, į kurias ne kiekvienas ryžtųsi leistis ir vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Neseniai jis įveikė 3 000 kilometrų atstumą nuo Lietuvos iki Ispanijos ir grįžo atgal.

„Prieš Naujuosius metus, kai Lietuvoje buvo planuojama griežtinti karantiną, kilo mintis išsprukti porai savaičių kažkur paatostogauti. Su šeima mėgstame lankytis Ispanijoje, tačiau tuo metu skrydžių nebuvo, taigi sėdome į automobilį ir išdūmėme Prancūzijos link. Sklandė kalbos, kad į Ispaniją nepavyks patekti, todėl iš pradžių to ir neplanavome, bet galiausiai viskas pavyko", - pasakoja entuziastas.

Anot D. Jako, elektromobilių savininkai, kuriems yra tekę iš sostinės važiuoti iki Palangos ar Šiaulių, žino, kaip tai vyksta. Įprastai galima nukakti apie 200 km, o tuomet tenka stoti įkrauti bateriją.

Per tą laiką galima išgerti kavos, sukrimsti sumuštinį ir tęsti kelionę. Tokius sustojimus pašnekovas įvardija kaip elektromobilių privalumą - mažiau pavargsta ne tik vairuotojas, bet ir jo ekipažas.

„Kuo dažnesni sustojimai įkrauti bateriją, tuo ramesnė kelionė ir mažiau triukšmo salone, nes šiaip keliaujant su vaikais ir visiems ilgai sėdint vienoje vietoje, įsižiebia konfliktų. Kiekvieną kartą sustojus tas pusvalandis išnaudojamas labai veiksmingai. Mano šeima greitai įprato prie ilgesnių sustojimų ir jau nebenori niekur skubėti", - komentuoja ekspertas.

Kokios programėlės praverčia labiausiai?

Tolimesnėje išvykoje elektromobiliu gelbėja išmaniojo įrenginio programėlės. D. Jakas jų savo telefone turi įsidiegęs apie 40, mat kiekvienoje šalyje prireikia vis kitokios. Vis dėlto jis išskiria keletą programėlių, be kurių neapsieina nė vienoje kelionėje.

„PlugShare" programėlė naudojama kaip stotelių žemėlapis, kuriame vartotojai gali pažymėti sėkmingą įkrovimą. Taip kiti keliautojai gali sužinoti, ar konkreti stotelė tikrai veikia.

Kelionėms planuoti siūloma „A Better Route Planner" programėlė arba tinklalapis. Čia įvedamos ne tik kelionės starto ir finišo koordinatės bei tarpiniai punktai, bet ir vairuojamo elektromobilio modelis, esamos energijos atsargos, pageidaujamas jų likutis kiekvienoje stotelėje, eismo sąlygos ir greitis.

Norintiems nesirūpinti dėl mokėjimo už įkrovimą skirtingose šalyse taip pat pravers „Virta" ir „Plugsurfing" keliaujančio abonento paslaugos. Tuomet nereikia turėti specialių kortelių kiekvienam stotelių tinklui, tačiau minėtos bendrovės ima tarpininkavimo mokestį, todėl įkrovimas mažumėlę pabrangsta.

D. Jakas atkreipia dėmesį, kad įkrovimas atsieis pigiau turint kiekvieno tinklo programėlę arba mokėjimo kortelę. Pavyzdžiui, traukiant per Lenkiją patariama naudotis „Greenway" programėle, Vokietijoje - turėti E.ON arba IONITY paskyras, o Ispanijoje bus naudingos „Iberola" operatoriaus paslaugos.

Anot elektromobilių entuziasto, pasigilinus į paslaugų teikimo subtilybes, galima išlošti dar daugiau. Tarkime, vienas iš didžiausių elektros tiekėjų Vokietijoje - bendrovė „Maingau" - siūlo savo klientams pigesnį įkrovimą E.ON tinklo stotelėse.

„Kiekvienoje šalyje pasitaiko tokių išskirtinių variantų, kuriuos atradę įkrauti elektromobilį galite netgi pigiau, nei naudodamiesi standartinėmis to tinklo operatoriaus siūlomomis paslaugomis", - pažymi D. Jakas.

„Peugeot" elektromobilių savininkams taip pat siūloma „Free2Move" paslaugų prenumerata, suteikianti prieigą prie plataus viešųjų įkrovimo stotelių tinklo Europoje. Į paslaugų paketą įtrauktas „Charge My Car" pasiūlymas leis naudotis daugiau nei 150 tūkst. įkrovimo stotelių.

Nemokamos kelionės - vis dar įmanomos

Įprastai kelionė elektromobiliu naudojantis lengviausiai prieinamomis paslaugomis nebus labai pigi. Pavyzdžiui, IONITY tinkle papildomų privilegijų neturintis vartotojas moka 79 centus už kWh. Vokietijoje elektros kaina siekia 60-70 centų už kWh, taigi ekonomiškai vairuojant, tarkime, elektrinį krosoverį „Peugeot e-2008", 100 km vis tiek atsieis apie 10 eurų.

Norėdami sutaupyti, elektromobilių entuziastai turi būti pasiruošę įdėti šiek tiek pastangų. D. Jakas pažymėjo, kad kai kurias įkrovimo stotelių operatorių korteles tenka atsiimti pačiam nuvykus į kitą šalį. Visuomet verta pasiteirauti bendraminčių - galbūt atsiras, kas jau naudojasi konkrečios įmonės paslaugomis.

„Sąlygos labai skirtingos. Vienur nauju vartotoju galima tapti visiškai nemokamai, kitur teks sumokėti keletą eurų už kortelę, o kai kuriais atvejais - netgi važiuoti į biurą užsienyje darbo valandomis. Taip pat reikia turėti omenyje, kad kai kurie operatoriai aktyvuojant įkrovimą gali jūsų sąskaitoje rezervuoti riebią sumą", - dėsto pašnekovas.

Su bet kuriuo elektromobiliu vis dar įmanoma keliauti nemokant už elektrą, tačiau tuomet nemažai laiko teks skirti planavimui. Nemokamas įkrovimas prieinamas prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, bet tokiu atveju reikės nusukti nuo magistralės. Taip pat nemaža dalis tokių įkrovimo stotelių veikia tik dieną.

„Panaši situacija, kaip ir vairuojant įprastą automobilį. Vokietijoje šalia greitkelio benzinas ar dyzelinas bus brangesnis nei už penkių kilometrų esančioje gyvenvietėje. Nusukus nuo pagrindinio kelio, elektromobilį galima įkrauti pigiau, o kartais - ir visiškai nemokamai", - reziumuoja D. Jakas.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ELEKTRA: Antradienį parlamentarai po svarstymo palaikė skubos tvarka Vyriausybės inicijuotas pataisas, numatančias sušvelninti kylančių elektros ir dujų kainas vartotojams. Po svarstymo taip pat pritarta sprendimui atidėti elektros tiekėjo pasirinkimo terminą iki liepos 1 dienos.
  • KOMENTARAI: Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) narės, įvertinusios užsienio šalių patirtį, komentarų turinį po publikacijomis apie skiepus nuo koronaviruso (COVID-19) ir norėdamos prisidėti gerinant Lietuvos vakcinacijos rodiklius, naikina komentarus po straipsniais ir vaizdo siužetais tiek registruotiems, tiek neregistruotiems vartotojams, na o pirmieji su šia iniciatyva startuoja naujienų portalai Delfi, 15min.lt, Lrytas.lt, Madeinvilnius.lt, ve.lt
  • NUTARIMAS: Kauno miesto savivaldybės taryba antradienį nutarė, kad miesto centre esantis sklypas su nebaigtu statyti turgumi būtų paimtas visuomenės poreikiams, siekiant jame pastatyti vaikų darželį.
  • PRAŠYMAS: Baltijos šalių ir Lenkijos elektros perdavimo operatorės prašo Europos Komisijos skirti dar 238 mln. Eur elektros tinklų sinchronizavimo su žemynine Europa antrajam etapui.
  • REAGUOS: Europos Komisija reaguos į Lenkijos Konstitucinio teismo sprendimą, ES įstatymų leidėjams ir Lenkijos ministrui pirmininkui Mateuszui Morawieckiui pareiškė EK pirmininkė Ursula von der Leyen.
  • KARANTINAS: Latvijoje nuo ketvirtadienio keturioms savaitėms, iki lapkričio 15-osios, įvedamas karantinas.
  • ATSAKYMAI: Antradienį Seimo posėdyje generalinė prokurorė Nida Grunskienė atsakys į parlamentarų jai raštu patektus klausimus apie rugpjūtį prie Seimo kilusias riaušes.
  • VIZITAS: Antradienį į Vilnių atvyks Lenkijos prezidentas Andrzejus Duda: oficialus vizitas skirtas Abiejų Tautų Respublikos Gegužės 3-iosios Konstitucijos ir Tarpusavio įžado akto 230-osioms metinėms paminėti.
  • APDOVANOJIMAI: Pirmadienį Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete (LTOK) apdovanoti Tokijo olimpinėse žaidynėse prizines vietas užėmę sportininkai, jų treneriai ir medikai.
  • TVORA: 400 kilometrų ilgio tvorą pasienyje su Baltarusija norėtų statyti 12 įmonių.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar bijote, kad tarp nelegalių migrantų gali pasitaikyti teroristų?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Planuojama įvesti iš darbuotojų lėšų apmokamą testavimą. Kaip planuojate elgtis?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +13 C

+11 +14 C

 

+5 +9 C

+12 +15 C

+11 +15 C

 

+6 +9 C

0-9 m/s

0-14 m/s

 

0-14 m/s