respublika.lt

Kada būtina pirkti naujas vasarines padangas? (3)

2021 balandžio 15 17:03:49
Viktorija Jutkevičienė

Daugelis vairuotojų net nesusimąsto, kokį didelį poveikį vairavimo saugumui ir patogumui turi kiekviena automobilio padanga. Deja, dalis jų važinėja su senomis, susidėvėjusiomis padangomis. Tokie vairuotojai kelia grėsmę ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių - vairuotojų, dviratininkų, pėsčiųjų - saugumui.

×
nuotr. 1 nuotr.
Padangos. Eltos nuotr.

 

Pastebėję šiuos požymius - nedelskite

Važiuojant dideliu greičiui, automobilio padanga gali suktis net 10 000 kartų per minutę greičiu. Protektorius, liesdamasis su kelio danga, susidėvi. Padangai tenka atlaikyti daugybę jėgų ir apkrovų. Ji gali būti pradurta arba nutrinta, be to, jai tenka didžiulės apkrovos, ratui patekus į duobę arba užvažiavus ant aukšto bordiūro.

„Inter Cars Lietuva" padangų specialistas Ignas Klimaika pabrėžia, kad padangos greičiau susidėvi netinkamai jas laikant, pavyzdžiui, dėl iškraipymo arba sąlyčio su pavojingomis medžiagomis, kurios pažeidžia gumą. Be to, vyksta gumos mišinio senėjimo procesas.

„Vairuotojai ne visada pasirūpina ir tinkamu padangų oro slėgiu, o tai irgi pagreitina jų susidėvėjimą. Automobiliui įvažiavus į duobę, gali būti pažeista jo pakabos geometrija - tai taip pat turės įtakos greitesniam ir netolygiam padangų protektoriaus dėvėjimuisi. Automobilio leistinos apkrovos viršijimas, agresyvus vairavimas dažnai, staigiai stabdant arba pseudosportiniai žaidimai taip pat daro nemenką poveikį padangų dėvėjimuisi", - nusidėvėjimo priežastis vardija I. Klimaika.

Pasak jo, vasarines padangas keisti naujomis privalu, kai jų protektoriaus gylis sumažėja iki kritinio aukščio - 1,6 mm, bet geriausia tai padaryti, kai protektoriaus gylis liks 2 mm, taip pat kai padangos yra susideformavusios dėl netinkamo sandėliavimo, padanga buvo pradurta ketvirtą kartą, atsiklijavęs protektorius, padangos protektorius stipriai, netolygiai susidėvėjusias dėl netinkamos pakabos geometrijos arba dėl pakabos pažeidimo, neleidžiančio atkurti geometrijos.

„Yra ir dagiau priežasčių, pavyzdžiui, padangos pasidarė pilkos ir atsirado gumos įtrūkių - tai neigiamo UV spinduliuotės poveikio požymis, ant padangos atsirado gumbų, įtrūkių, pasirodė kordas, padangai daugiau nei 10 metų (pagaminimo data visada nurodyta ant padangos šono)", - sako „Inter Cars Lietuva" padangų specialistas.

Kaip parinkti automobiliui naujas vasarines padangas?

Tinkamai parinkti padangas konkrečiam automobiliui nėra taip paprasta. Ieškant tinkamo varianto, būtina atsižvelgti į daugybę dalykų, pavyzdžiui, padangų matmenis - automobilio gamintojas tiksliai nurodo tiek padangų, tiek ratlankių matmenis, tinkančius konkrečiam automobilio modeliui ir jo variklio versijai.

„Kitų nei rekomenduojamų arba galimų padangų naudojimas kelia netinkamo vairavimo mechanizmo ir pakabos veikimo riziką, taip pat neleidžia tinkamai nustatyti pakabos geometrijos. Kai kuriuose automobiliuose reikalaujama naudoti „run flat" tipo padangas, nes būtent su tokiomis padangomis yra suderinta pakaba ir aktyviųjų saugos sistemų veikimas", - teigia I. Klimaika.

Padangas renkantis pagal energines etiketes, privalomas ant kiekvienos naujos padangos, verta atkreipti dėmesį į padangos sukibimą su šlapia danga, riedėjimo pasipriešinimą ar važiavimo patogumą be triukšmo.

Anot „Inter Cars Lietuva" padangų specialisto, reikia įvertinti ir kitas aplinkybes, pavyzdžiui, automobilio tipą ir eksploatavimo būdą - automobilių su didelio tūrio varikliais savininkams ir sportinio vairavimo stiliaus mėgėjams reikia vasarinių padangų, atitinkančių automobilio technines galimybes ir savininko siekius.

Kur sumontuoti naujas padangas?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com" atstovas Mindaugas Šerėjus teigia, kad kiekvienas vairuotojas nori, jog naujų padangų komplektas tarnautų kuo ilgiau, ypač įsigijus aukštos klasės padangas. Padangos taip pat privalo užtikrinti patogumą, todėl jos turi būti sumontuotos pagal galiojančius reikalavimus, nustatant pakabos geometriją, o pačias padangas reikia tinkamai prižiūrėti.

„Naujų padangų montavimą verta patikėti padangų technine priežiūra užsiimantiems autoservisams, kurie turi techninę įrangą ir kvalifikuotus darbuotojus. Gerame autoservise yra ratų montavimo staklės su specialiais priedais žemo profilio ir „run flat" padangoms, ratų balansavimo staklės, hidraulinis keltuvas, dinamometrinis ratų raktas, kompresorius ir pneumatiniai įrankiai, specialūs įrankiai ir medžiagos padangų remontui, taip pat TPMS slėgio jutiklių programavimo prietaisas", - aiškina M. Šerėjus.

Pakeitus padangas būtina apsilankyti autoservise, kuriame atliekamas pakabos geometrijos nustatymas. Ratų geometrija - tai geometrinė atskirų pakabos elementų priklausomybė. Tinkamai nustačius šią priklausomybę, padangos dėvėsis gerokai lėčiau, bus mažesnis automobilio riedėjimo pasipriešinimas, padangos nekels triukšmo - ir vairuoti bus maloniau.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar šiandien bijote „koronos" taip pat, kaip pandemijos pradžioje?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritartumėte skiepų paso idėjai, jei jį turėdami galėtumėte laisvai gyventi?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
7. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
8. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
9. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
10. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
11. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
12. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
13. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
14. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
15. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
16. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
17. Algimantas RUSTEIKA: Atsiskleidimo metas
18. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
19. Algimantas RUSTEIKA: Seimo rinkimų reforma (Idėja Lietuvai Nr.3)
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +8 C

+2 +7 C

 

+2 +7 C

+4 +10 C

+6 +11 C

 

+7 +10 C

0-10 m/s

0-6 m/s

 

0-10 m/s

       

Nuorodos