respublika.lt

Gamintojams automobilių sportas – tarsi bandymų poligonas (0)

2021 liepos 01 12:55:16
Velocita

Automobilių sportas gamintojus vilioja unikaliomis įvaizdžio formavimo galimybėmis, tačiau tuo pat metu tai ir bandymų poligonas, kurio sąlygų neįmanoma pakartoti jokioje laboratorijoje. Neatsitiktinai kai kurie serijiniuose modeliuose įdiegti nauji techniniai sprendimai atrandami būtent lenktynių trasose, nes pergales iškovoja tik tie, kurie nestokoja drąsos ir išradingumo.

×
nuotr. 5 nuotr.
Peugeot Sport Engineered. Pranešimo autorių nuotr.

 

„Peugeot" pastaraisiais metais labiausiai išgarsėjo savo komandos pasiekimais Dakaro ralio maratone. Automobilių sporto entuziastai stebi šios markės bolidus vairuojančių lenktynininkų pasirodymus Pasaulio ralio kroso čempionate (angl. „World RX"), su sentimentais prisimindami įspūdingus startus Pasaulio ralio čempionate (WRC).

Klasikinis ralis visuomet buvo artimas Prancūzijos bendrovei. Apie tai liudija ir faktas, kad Lietuvos čempionato kalendoriaus dalimi šiais metais tapusio „Orlen Lietuva" ralio automobiliu bus būtent „Peugeot". Dauguma markės gerbėjų turbūt iki šiol atsimena sidabrinį 206 WRC, su kuriuo Marcusas Grönholmas 2002 m. iškovojo antrąjį savo WRC čempiono titulą. Liepos 9-10 dienomis vyksiančiame renginyje „Peugeot" automobilių užduotis bus kiek kita - juos vairuos trasos saugumu besirūpinantys teisėjai.

Patirtis perkeliama į serijinę gamybą

„Orlen Lietuva Rally 2021" organizatorius, Mažeikių ASK vadovas Vitalijus Plastininas pasakojo, kad klubas palaiko ryšius su „Peugeot Sport" padaliniu, todėl renkantis ralio automobilį dvejonių nebuvo. Klubas dalyvauja ne tik klasikinio ralio varžybose, bet ir žiedinėse lenktynėse. Abiejuose renginiuose klubo lenktynininkai vairuoja „Peugeot" automobilius: ralio dieną sės į pagal N5 klasės reikalavimus paruoštą 208, o žiede - 308 RC.

„Varžybose automobiliai reikalingi teisėjams ir trasų saugumą užtikrinantiems darbuotojams. Kadangi patys esame ralio organizatoriai, net nesvarstėme kitų variantų, išskyrus „Peugeot". Šios markės automobilius žiūrovai trasoje matys ganėtinai dažnai", - kalbėjo pašnekovas.

V. Plastininas atkreipė dėmesį, kad „Peugeot" variklių našumą didina ir darbinį tūrį mažina ne tik serijinės gamybos automobiliuose, bet ir ralio boliduose. Tuo metu, kai dalis konkurentų atskirose klasėse lieka ištikimi atmosferiniams 2 litrų darbinio tūrio motorams, Prancūzijos įmonė perėjo prie turbininių mažesnio tūrio agregatų.

Naujausiame ralio trasoms skirtame „Peugeot 208 Rally 4" modelyje sumontuotas 1,2 litro „PureTech" variklis su turbina išvysto 205 AG pajėgumą ir 290 Nm sukimo momentą. Įspūdingai atrodo savitosios galios rodiklis, kuris siekia 171 AG vienam darbinio tūrio litrui. Trasose ekstremaliomis sąlygomis išbandomi varikliai vėliau ardomi, o tyrimų rezultatai leidžia padidinti serijiniuose modeliuose montuojamų motorų patikimumą.

„Peugeot" patirtis automobilių sporte taip pat lėmė pažangius sprendimus didinant kėbulų standumą. Dėl tvirtesnio kėbulo nauji gaminiai ne tik saugesnis, bet ir išsiskiria pavydėtinomis valdymo charakteristikomis.

Sumanumas išnaudoti tai, ką turi geriausio

V. Plastininui žvelgiant į pastarųjų metų rezultatus, itin įspūdingai atrodo „Peugeot Sport" pasiekimai Dakare. „Peugeot 2008 DKR", o vėliau 3008 DKR visureigius vairavę ekipažai sudėtingiausio ralio maratono automobilių įskaitoje pergales išplėšė trejus metus iš eilės - nuo 2016 iki 2018-ųjų. Vėliau programa buvo nutraukta, tačiau bagius įsigijusios privačios komandos net ir be gamintojų paramos iki šiol demonstruoja gerus rezultatus.

„Šie automobiliai iki šiol konkurencingi, nors sukonstruoti prieš penkerius metus. Ralio reidų pergalių atsiminimai dar ir dabar gana ryškūs. Šis pasiekimas ypač įsiminė lietuviams, nes mūsų šalyje susidomėjimas Dakaro ralio maratonu yra didžiulis", - pastebėjo ralio organizatorius.

3008 DKR pergalės ralio maratone senesnius laikus menantiems automobilių sporto gerbėjams buvo tarsi sugrįžimas į praeitį. Vienu sėkmingiausių visų laikų ralio bolidų laikomas „Peugeot 205 T16" po 1985 ir 1986 m. iškovotų WRC čempiono titulų konstruktorių bei lenktynininkų įskaitose nebuvo pastatytas į muziejų. B grupės ralio monstrai buvo uždrausti, tačiau „Peugeot" inžinieriai 205 T16 perdarė į itin greitą ralio reidų visureigį.

Legendinio suomių lenktynininko Ari Vataneno debiutas 1987-ųjų Dakaro ralio maratone nebuvo lengvas - teko spręsti ir technines problemas, tačiau galiausiai pavyko nugalėti. Kitais metais Dakare greičiausias vėl buvo „Peugeot 205 T16 Dakar" vairavęs kitas suomis Juha Kankkunenas. Iniciatyvą susigrąžinęs A. Vatanenas su naujesniu „Peugeot 405 T16" varžovams Dakare vilčių laimėti nepaliko ir 1989 bei 1990 m.

Drąsa rizikuoti ir bandyti dar kartą

Grįžimas į ralio maratoną po 25 metų pertraukos „Peugeot" anaiptol nebuvo lengvas. 2015 m. komanda visus nustebino netradiciniu sprendimu - 2008 DKR visureigyje vietoje keturių varančiųjų ratų sistemos pasirinko vieną galinę varančiąją ašį ir sumontavo dyzelinį variklį. Debiutas nebuvo sėkmingas, tačiau po metų patobulintas automobilis tapo žemesnis, platesnis ir išvystė daugiau galios esant žemiems sūkiams. 2016-aisiais „Peugeot 2008 DKR" vairavęs Stephane'as Peterhanselis ralio maratoną laimėjo net 34 minučių persvara.

„Peugeot" filosofija, kad ne visose situacijose būtina keturių varančiųjų ratų sistema, buvo pritaikyta ir konstruojant serijinės gamybos modelius. Naujos kartos miesto visureigiai 2008, 3008 ir 5008 varomi tik priekiniais ratais, tačiau pravažumą sudėtingomis sąlygomis užtikrina „Grip Control" sistema. Toks sprendimas leido supaprastinti automobilio konstrukciją ir sumažinti degalų sąnaudas.

Prancūzijos gamintoja nebijo išbandyti jėgų ir naujose automobilių sporto šakose. 2013 m. legendinėms pakilimo į kalną varžyboms „Pikes Peak" buvo paruoštas stulbinamai atrodantis „Peugeot 208 T16" bolidas. Sumontuoto 3,2 l darbinio tūrio V6 tipo variklio pajėgumas siekė 875 AG, o automobilis svėrė vos 875 kg. 2013 m. birželio 30 dieną šį bolidą vairavęs Sebastienas Loebas daugiau nei minute pagerino ankstesnįjį rekordą.

2022-aisiais „Peugeot" planuoja sugrįžti į ilgų nuotolių Le Mano serijos lenktynes. „Peugeot Sport" inžinieriai jau ruošia naujojoje LHM klasėje debiutuosiantį keturiais ratais varomą sportinį automobilį, kurio hibridinės jėgainės pajėgumas sieks 500 kW. Jų sukaupta patirtis bus panaudota tobulinant gatvėms skirtą panašios konstrukcijos sportinį sedaną „508 Peugeot Sport Engineered".

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • VERTINIMAS: 2020 biudžetiniais metais Europos Sąjungoje buvo netinkamai išleisti beveik 4 mlrd. eurų, rodo antradienį paskelbtas Europos Audito Rūmų (EAR) vertinimas.
  • INVESTICIJOS: Vilniaus apskričiai praėjusių metų pabaigoje teko 18,119 mlrd. Eur, arba 75,7% visų Lietuvoje sukauptų tiesioginių užsienio investicijų Lietuvoje.
  • MOKESČIAI: Per šešis šių metų mėnesius TOP500 didžiausių mokesčių mokėtojų įmonių jau sumokėjo 3,6 mlrd. Eur mokesčių, arba 57 proc. palyginti su visa 2020 m. jų sumokėta mokesčių suma, rodo atvirų duomenų platformoje „Okredo“ skelbiami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys.
  • DELEGACIJA: Antradienį vakare į Vilnių atskrenda Taivano verslo delegacija, kuri domėsis investavimo galimybėmis Lietuvoje.
  • MIGRANTAI: Federalinės policijos duomenimis, nuo spalio 1 dienos iki spalio 24-osios į Vokietiją iš Baltarusijos atvyko 4 246 neteisėti migrantai.
  • KAPITALIZACIJA: Pirmadienį „Teslos“ kapitalizacija viršijo 1 trln. USD – tai pirma automobilių gamintoja ir septinta kompanija pasaulyje, kuriai pavyko peržengti šią ribą.
  • KETINIMAS: Lenkija ketina iki 10 000 padidinti savo karių skaičių pasienyje su Baltarusija. To priežastis – išaugęs neteisėtai sieną kertančių migrantų skaičius.
  • TYRIMAS: Naujienų agentūros ELTA užsakymu rugsėjo 17– spalio 3 dienomis atliktos „Baltijos tyrimų“ apklausos duomenimis, suaugę Lietuvos gyventojai labiausiai pasitiki šiomis trimis institucijomis: bažnyčia (pasitiki 68 proc., nepasitiki 24 proc.), Prezidento institucija (66 proc., 26 proc.) bei savivaldybėmis (58 proc., 35 proc.).
  • DUJOS: Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą pirmadienį turėtų atvykti naujas dujų krovinys iš Trinidado ir Tobago – pirmas didelis dujovežis spalį prasidėjusiais dujų metais.
  • TERAPIJA: Dėl pandemijos nesmagiai besijaučiančius kauniečius Nacionalinis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejus kviečia lapkričio 7, 21 bei gruodžio 4, 18 dienomis apsilankyti terapiniuose užsiėmimuose suaugusiesiems „Dailės terapija: kitu žvilgsniu į save ir meną“.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip manote, ar policijai rengiant reidus parduotuvėse, sumažėjo bandymų patekti ten su svetimu GP?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Prezidentas G. Nausėda vetuos įstatymą dėl testavimo apmokėjimo iš darbuotojų kišenės?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +11 C

+10 +12 C

 

+7 +10 C

+9 +12 C

+11 +13 C

 

+10 +12 C

0-10 m/s

0-9 m/s

 

0-6 m/s