respublika.lt

„Aston Martin Valkyrie“ – „Formulės - 1“ technologijos serijiniame automobilyje (0)

2021 gegužės 11 09:45:17
zenpr.lt inf.

Labai nedidelė dalis žmonių gali patirti, ką reiškia važiuoti milžiniškais greičiais ir posūkiuose patirti beprecedentį sukibimą su „Formulės - 1" bolidais. Tačiau „Aston Martin" kartu su „Red Bull Racing Team" komanda sukūrė „Valkyrie" modelį, kuris leis pasijausti tikru F-1 pilotu.

×
nuotr. 4 nuotr.
„Aston Martin Valkyrie“. „Aston Martin" nuotr.

 

Klykiantis V12 variklis

„Be jokios abejonės „Aston Martin Valkyrie" yra vienas įspūdingiausių automobilių pasaulyje. Tokio nuoseklaus „Formulės-1" technologijų pritaikymo serijiniame automobilyje dar nebuvo. Kaip oficialus  „Aston Martin" atstovas didžiuojamės tokiu pasiekimu, tačiau, deja, klientams jo pasiūlyti negalime, nes visi modeliai buvo nupirkti iškart", - pasakoja „Aston Martin" atstovo Lietuvoje „Exclusive Luxury Auto", valdomo „Modus group" grupės, pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.

Kuriant šį automobilį „Aston Martin" siekė, kad jis būtų ne tik galingas, bet priverčiantis atsisukti ne tik entuziastus. Daug dėmesio skirta kuo mažesniam svoriui, todėl jis sveria vos daugiau nei 1000 kilogramų. 6,5 l darbinio tūrio V12 atmosferinis variklis išvysto 1000 AG. Tuo tarpu papildomas elektros variklis vienu klavišo paspaudimu prideda dar 160 AG. Didžiausią galią šis variklis pasiekia prie beveik 11 tūkst. sūkių ribos. Be įspūdingo garso „Valkyrie" yra didžiausius sūkius generuojantis serijinis automobilis. Visa tai leidžia nuo 0 iki 100 km/val. „Valkyrie įsibėgėti vos per 2,6 sekundės.

Tuo tarpu aštresnė „Valkyrie AMR Pro" versija pasižymės dar didesne galia - 1300 AG. Kadangi, tai modelis skirtas tik lenktynėms, jo sportinė išmetimo sistema leis mėgautis natūraliu ir neslopinamu variklio garsu. Maksimalus bolido greitis bus didesnis nei 400 km/val., o specialūs aerodinaminiai elementai leis posūkiuose „prilipti" prie kelio ir patirti 3.3 g siekiančias perkrovas.

Aerodinamiką kūrė „Formulės - 1" profesionalai

Būtent aerodinamika buvo speciali „Red Bull Racing Team" komandos užduotis. Žiūrint į priekinį „Valkyrie" oro aptaką matosi ryškiausi panašumai į „Formulės - 1" bolidą. Kėbulas yra atviras ir leidžia oro srautui per automobilį eiti lengvai, taip jis prispaudžia automobilį prie trasos ir suteikia neįtikėtiną stabilumą. Važiuojant greitai, jis generuoja 1000 kg prispaudžiamą jėgą, todėl teoriškai galėtų važiuoti aukštyn ratais. 

Priekinės aerodinaminės svirtys ir atvira pakaba yra kitas akivaizdžiausias „Formulės -1" technologijų panaudojimo pavyzdys. Įprastuose automobiliuose pakabos elementai yra uždengti, tačiau „Valkyrie" jie matomi plika akimi. Taip pat priekiniuose ratuose sumontuotos specialios anglies pluošto oro įsiurbimo angos, kurios tiksliai nukreipia vėsų orą į įkaitusius stabdžių diskus ir apkabas. 

Visas automobilio monokokas taip pat yra Labai artima versija tai, su kuria važiuoja „Formulės - 1" pilotai. Kadangi su „Valkyrie" techniškai galima išvažiuoti į bendro naudojimo kelius, kokpitas yra skirtas dviems žmonėms. Tačiau interjeras čia labai spartietiškas ir yra tik tiek, kad automobilis galėtų važiuoti greitai. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio nėra, nes jį atstoja specialus ekranas ant lenktyninio vairo. Kiekviena vairuotojo sėdynė yra gaminama, pasitelkiant trimates technologijas ir tinka tik vienam savininkui.

Labai retas modelis

„Valkyrie" turi žibintus ir specialų smūgio buferį gale, tačiau jis skirtas lenktynių trasoms. Nepaisant to, 150 pirmųjų modelių buvo užsakyti iš karto. Vienas toks modelis naujajam savininkui atsiėjo beveik 2,5 mln. eurų. Tuo tarpu išskirtinai profesionalioms lenktynėms skirtų modelių „Valkyrie AMR Pro" buvo išleista tik 25 modeliai. Jie taip pat jau visi užsakyti, o vienas toks kainuoja apie 3 mln. eurų.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KONVENCIJA: Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen teigia, kad vertinant dėl Stambulo konvencijos Seime tvyrančias įtampas yra akivaizdu, jog teikti konvenciją ratifikavimui šiuo metu būtų labai rizikinga.
  • EKONOMIKA: Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė įsitikinusi, kad Lietuvos ekonomika per COVID-19 pandemiją nenukentėjo, todėl valstybei reikėtų galvoti ne apie atsigavimą, o tolesnį augimą.
  • UŽSTATAS: Buvusiam koncerno „MG Baltic“ viceprezidentui Raimondui Kurlianskiui bus grąžintas 25.000 Eur užstatas, antradienį galutinai nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas.
  • VAKCINOS: Dabartinės vakcinos nuo COVID-19 sunkiai susidoros su omikron atmaina, o sukurti naują veiksmingą skiepą prireiks kelių mėnesių, JAV vakcinų gamintojos „Moderna“ vadovas sakė laikraščiui „Financial Times“.
  • MEDIENA: Valstybinė miškų urėdija pirmadienį skelbė, kad pasibaigus medienos pardavimo aukcionui 2022 m. pirmajam pusmečiui, matomas didelis medienos poreikis rinkoje – planuojamas 238 mln. eurų uždarbis.
  • DUJOS: Gamtinės dujos gyventojams, priklausomai nuo suvartojimo, nuo sausio brangs 27–36%.
  • ŪKIAI: Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, ūkių skaičius Lietuvoje per 10 metų sumažėjo 34 proc ir labiausiai sumažėjo ūkių, turinčių 2–5 ha, 1–2 ha ir 5–10 ha naudojamų žemės ūkio naudmenų (palyginti su 2010 m. – atitinkamai 52, 48 ir 34 proc.).
  • IŠLAIDOS: Per „Juodojo penktadienio“ išpardavimų dieną (lapkričio 26 d.) „Swedbank“ klientai apsipirkdami interneto parduotuvėse šįmet išleido bent 7,6 mln. eurų ir palyginus su praėjusių metų „Juoduoju penktadieniu“, interneto parduotuvėse išleista suma išaugo 19 proc., o lyginant su analogiška 2019-ųjų diena – užfiksuotos 2 kartus padidėjusios išlaidos.
  • PLĖTRA: Antradienio rytą prasidės Lietuvos žemės ūkio rūmų tarybos posėdis, kuriame bus aptariamas visam kaimui ir žemės ūkiui svarbus klausimas – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023-2027 m. strateginis planas.
  • POLITIKA: Vertinant Lietuvos politiką Kinijos ir Taivano atžvilgiu, dabartinę Lietuvos poziciją palaikė 34% apklaustųjų, nepalaikė – 41%, o dar 26% neturėjo nuomonės.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar bijote naujos koronaviruso atmainos „Omikron"?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jei Lietuvoje bus įvestas privalomasis skiepijimas kaip Austrijoje, kokie bus Jūsų veiksmai?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3 +3 C

-7 +1 C

 

-2 +5 C

-6 +1 C

-4 +2 C

 

-1 +2 C

0-9 m/s

0-6 m/s

 

0-8 m/s