respublika.lt

„Aston Martin“ istorija: nuo meilės lenktynėms iki populiarumo kino ekranuose (0)

2021 balandžio 27 09:35:30
Ieva Navikaitė

„Nuo pat pirmų savo gyvavimo dienų „Aston Martin" automobilių entuziastus nuolat džiugino  išskirtiniais bei atsisukti priverčiančiais automobiliais. Žvelgiant į „Aston Martin" istoriją, tai yra tikras britiškos inžinerijos pasididžiavimas. Rafinuotas stilius ir  nežabota galia - tai kombinacija, kuriai išties sunku atsispirti. Todėl vertiname galimybę išskirtinius „Aston Martin" automobilius pasiūlyti ir Lietuvos rinkai", - sako oficialaus „Aston Martin" atstovo Lietuvoje „Exclusive Luxury Auto", priklausančios įmonių grupei „Modus Group" pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.

×
nuotr. 7 nuotr.
„Aston Martin“. Teksto autorių nuotr.

 

Pirmieji automobiliai - tik lenktynėms

„Aston Martin" istorija prasideda 1913-iais metais Londone. Automobilių dirbtuvėse mechanikais dirbę Lionelis Martinas ir Robertas Bamfordas buvo tikri automobilių entuziastai. Savaitgaliais jie dalyvaudavo Aston Clintono kaimelio „hill climb" stiliaus lenktynėse. Jose, kaip jau galima suprasti, reikėjo kuo greičiau įvažiuoti į Astono kalvą. Taip Lionelis ir Robertas greitai suprato, kad taisyti ir pardavinėti nuobodžius automobilius yra ne jiems. Pirmas jų žingsnis - sudėti keturių cilindrų „Coventry Simplex" variklį į 1908 metų „Isotta Fraschini" kėbulą . Taip 1915 metais buvo pagamintas pirmas „Aston Martin" automobilis. 

Tačiau tais pačiais metais prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas ir Lionelis su Robertu, sustabdę verslą, stojo į britų kariuomenės gretas. 1919 metais jie grįžo į Londoną ir jau kitais metais sukūrė naują automobilį. Netrukus iš įmonės pasitraukė Robertas ir Lionelis pradėjo ieškoti partnerių. Taip prie „Aston Martin" savo lėšomis prisijungė lenktynininkas ir inžinierius Louis Zborowskis. „Green Pea", „Razor Blade", ir „Halford Special" vardais pavadinti „Aston Martin" automobiliai jau 1922 metais dalyvavo Prancūzijos „Grand Prix" lenktynėse. Negana to, tais pačias metais Brooklando (Didžioji Britanija) ovalioje trasoje jie pagerino pasaulio greičio ir automobilio ištvermės rekordus. 

Kultiniai modeliai ir DB inicialai

Nepaisant to, kad nuo pat 1925 metų „Aston Martin" išgyveno ne pačius stabiliausius laikus, kurti išskirtinių automobilių jie nenustojo. 1947 metais vieną iš jų sukurtų prototipų „Aston Martin Atom" išbandęs Deividas Brownas, nusprendė įsigyti kompaniją. Šis žingsnis buvo toks svarbus „Aston Martin" istorijoje, kad iki šių dienų GT klasės modeliai vadinami DB inicialais. 

D. Brownas, kaip ir daugelis dirbę su „Aston Martin", buvo tikras lenktynių mylėtojas. Pirmieji DB serijos automobiliai buvo prabangūs ir skirti važiuoti greitai. Po rafinuotu dizainu ir ikona tapusiomis grotelėmis slypėjo lenktynių trasose ištobulinta inžinerija. Buvo išleisti keli lenktynėms skirti modeliai. Vienas jų - „Aston Martin DBR1" - 1959 metais laimėjo 24 valandų Le Mano, Niurburgringo ir „Tourist Trophy" lenktynes. Iki tol tai buvo pavykę tik „Ferrari". 

Pergalės lenktynių trasose padėjo atkreipti ne tik lenktynininkų dėmesį. Vienas svarbiausių momentų ne tik DB serijos, bet ir „Aston Martin" istorijoje - debiutas Jameso Bondo filmų serijoje. „Goldfinger" dalyje pasirodęs stilingas ir prabangus sidabrinis DB5 buvo apginkluotas kulkosvaidžiais ir raketomis, turėjo katapultą ir kitų slaptajam agentui būtinų atributų. Iki pat šios dienos įvairūs „Aston Martin" modeliai sudalyvavo daugiau nei pusėje visų Bondiados dalių.

„Ford" era ir kelionė į naujas rinkas

Iki pat 1991-ųjų „Aston Martin" automobilius gamino rankomis, o kėbulo dalis gamindavo su mechaninėmis staklėmis. Modernios serijinės gamybos laikais tai buvo labai nekonkurencinga. Todėl gamintoją nusipirko „Ford" ir naujoje gamykloje pradėjo gaminti DB7 modelį. Gamyba taip pagreitėjo, kad 1995 metais buvo pagaminta 700 DB7 modelių, 1998-iais pro gamyklos vartus išriedėjo 2000 automobilių, o 2002-iais apimtys išaugo iki 6000 automobilių per metus.

Spartėjant Kinijos ekonomikos augimui visi prabangių ir greitų automobilių gamintojai greitai pastebėjo naują rinką. Tai suprato Davidas Richardsas, kuris su keliais investuotojais 2007 metais nusiperka „Aston Martin" ir nusprendžia verslą plėsti į Rytus. Tuo metu jis buvo baigęs profesionalaus lenktynininko karjerą ir vadovavo lenktynių inžinerijos komandai „Prodrive". Kaip ir reikia tikėtis iš Pasaulio ralio čempiono, pasirinkta strategija buvo unikali. Norėdami Kinijos rinkai pristatyti „Aston Martin" galimybes ilgose kelionėse, jie tai pademonstravo daugiau nei 15 tūkstančių kilometrų kelione nuo Tokijo iki Londono. Projektas buvo toks sėkmingas, kad po trijų mėnesių „Aston Martin" atvėrė atstovybes Šanchajuje ir Pekine.

Plėtra ir nauja era

Šiuo metu „Aston Martin" užtikrintai žengia į naują erą. 2019-ųjų vasarą atidaryta Velse nauja gamykla, kurioje pradėtas gaminti pirmas kompanijos SUV -  „Aston Martin DBX" gamybai. Ateityje čia planuojama ir naujų „Lagonda" modelių gamyba.

Reikšmingu įmonės istorijoje įvykiu tapo 2020-iais Kanados milijardieriaus ir automobilių entuziasto Lawrence'o Strolo žingsnis - kartu su investuotojų konsorciumu jis įsigijo dalį „Aston Martin" akcijų ir užtikrino 216 mln. eurų investiciją, o kartu su kitų dalininkų investicijomis, ši suma padidėjo iki beveik 580 mln. eurų. Išlaikyti ir glaudūs ryšiai su „Daimler AG" koncernu, todėl „Aston Martin" automobiliuose ir toliau bus naudojamos naujausios bei pažangiausios technologijos.

„Aston Martin" naujoje eroje ir toliau plečia savo veiklos geografiją. 2021 m. gegužę.„Exclusive Luxury Auto", priklausanti „Modus Group" įmonių grupei, gavo teisę Lietuvoje oficialiai prekiauti „Aston Martin" automobiliais. Čia bus galima ne tik įsigyti, bet ir prižiūrėti savo „Aston Martin" pagal griežčiausias gamintojo specifikacijas. „Aston Martin" salonas duris pravers „Quadrum" verslo centre Vilniuje, kur įsikurs šalia prabangiųjų „Bentley" ir „Maserati" prekės ženklų.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NELAIMĖ: per viename Somalio sostinės Mogadišo rajone kilusius staigius potvynius žuvo vienuolika vaikų.
  • RADINIAI: Dievogalos kaime, kluone, moteris (g. 1968 m.) rado šautuvą, 146 vnt. įvairaus kalibro šovinius, granatą, du detonatorius, vieną sprogdiklį, galimai tris trotilo briketus, rankinę granatą ir pirotechninį užtaisą, kuriuos pasiėmė policijos pareigūnai.
  • APSINUODIJO: valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, penktadienį gavusi informacijos iš Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos vadovybės apie sunegalavusius vaikus ir virtuvės darbuotoją, nedelsiant pradėjo tyrimą - blogai pasijuto 12 vaikų, kurie maitinosi šios mokyklos valgykloje ir keletas iš jų jau gydomi ligoninėje.
  • AR NEBAISU: ketvirtadienį Vilniuje, atliekų surinkimo bei rūšiavimo teritorijoje, rasta galimai žmogaus kaukolė - policijos departamento pranešime sakoma, kad ji aptikta apie 15 val. Liepkalnio gatvėje.
  • PAVOJINGA ZONA: Filipinams priklausančią Mindanao salą sudrebino 5,1 balo stiprumo žemės drebėjimas, ketvirtadienį pranešė šalies Vulkanologijos ir seismologijos institutas.
  • RADINYS: trečiadienį atliekant remonto darbus Bulgarijos sostinėje, Caro Boriso III gatvėje, buvo rasta XX amžiaus vidurio aviacinė bomba - radinio vieta atitverta, sprogmens neutralizuoti atvyko išminuotojai.
  • VĖL NEBUS: didžiausia šalyje mažmeninės prekybos akcija „Jamam“, sutraukdavusi šimtus tūkstančių pirkėjų, šią gegužę nebus organizuojama - tai jau trečias kartas iš eilės, kai dėl pandemijos ir karantino ribojimų „Akropolis Group“ nusprendė atšaukti didžiųjų nuolaidų dienas.
  • STEBUKLAS: moteris iš Malio antradienį pagimdė devynetuką – dviem kūdikiais daugiau nei medikai matė motinos įsčiose per tyrimus ultragarsu - 25 metų Halima Cissė dėl geresnės medicininės priežiūros atvyko į Maroką, kur jai po cezario pjūvio operacijos gimė penkios mergytės ir keturi berniukai.
  • NEDRAUGIŠKI: sulaukusi kelių vartotojų skundų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad statybinių medžiagų ir apdailos prekių prekybos tinklas „Ermitažas” nevykdė pareigos atsakyti į rašytines vartotojų pretenzijas ir todėl įmonei skirta 400 eurų bauda.
  • KELIAUKIME: Dzūkijos nacionaliniame parke lankytojų laukia atsinaujinęs Merkinės piliakalnis - populiarus ir gilią istoriją menantis piliakalnis buvo tvarkomas pagal Valstybinės saugomų teritorijų tarybos vykdomą projektą „Kraštovaizdžio vertybių apsauga ir pritaikymas pažinti“.

Daugiau

Dienos klausimas

Ar išdrįstate išreikšti savo nuomonę?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar pritartumėte skiepų paso idėjai, jei jį turėdami galėtumėte laisvai gyventi?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų
2. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
3. „MARŠ, MARŠ, TRA-TA-TA!“
4. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
5. ŠEIMOS GYNIMO MARŠAS - LIETUVOS ŠANSAS AR KVAILIŲ VILTIS?
6. Bažnyčia stos mūru už šeimą
7. Vitas Tomkus: PIRMYN VERGAI NUŽEMINTIEJI, ATSTUMTIEJI, NUSKRIAUSTIEJI IR NUTEISTIEJI!
8. Arvydas JUOZAITIS: „Palaikau šeimos žygį. Reikia, kad jis būtų“
9. Goda JUOCEVIČIŪTĖ: Sveiki žmonės – kaip raupsuotieji
10. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
11. DIDŽIOJI IŠPAŽINTIS
12. Vitas Tomkus: NE TAU, MARTYNAI, MĖLYNAS DANGUS!!!
13. Algimantas RUSTEIKA: Geras pensininkas - miręs pensininkas
14. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
15. Audrius BUTKEVIČIUS: Kam Dievas siunčia karvelį?
16. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
17. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
18. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
19. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
20. Vitas TOMKUS: „Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė!“
21. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
22. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
23. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
24. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
25. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +6 C

0 +6 C

 

+7 +13 C

+5 +10 C

+10 +14 C

 

+18 +20 C

0-5 m/s

0-7 m/s

 

0-7 m/s

       

Nuorodos