respublika.lt

5 automobilių technologijos, atsiradusios iš telefonų (3)

2021 kovo 03 16:55:15
Velocita

Automobilių gamintojai vis labiau neriasi iš kailio siūlydami išmanesnius ir inovatyvesnius naujų modelių sprendimus. Nors vienos technologijos orientuotos tik į kelionių saugumą, nemažai diegiama ir dėl vairuotojų patogumo. Būtent dėl to galima rasti nemažai šiuolaikinių automobilių sistemų, kurios įdiegtos iš kitų išmaniųjų įrenginių arba valdomos jais. Vis dėlto automobilių ekspertai išskiria 5 pagrindines sistemas, kurios vertinamos labiausiai.

×
nuotr. 4 nuotr.
Ford Kuga. Pranešimo autorių nuotr.

 

Patogus ir saugus valdymas balsu

Automobilių ekspertas, įmonės „CarVertical" vyriausiasis kūrybininkas Matas Buzelis teigia, kad atsisakant automobilių mygtukų ir montuojant tik lietimui jautrius ekranus ypač sveikintinas gamintojų sprendimas yra nustatymų valdymo balsu funkcija. Jis pastebi, kad senesnių automobilių vairuotojai dažnai nustatymus pasirenka intuityviai, tačiau norint juos pakeisti naujuose modeliuose, reikia bent trumpam atitraukti žvilgsnį nuo kelio ir pasitikrinti, ar liečia reikiamą ekrano vietą. Vis dėlto automobilio valdymas balsu suteikia galimybę to išvengti.

„Komandų valdymas balsu yra gamintojų investicija į geresnę vairuotojo patirtį, patogesnį automobilio valdymą, o kartu ir į saugumą. Sėdintiems prie vairo nebereikia atitraukti žvilgsnio nuo kelio, kad perjungtų dainą, reguliuotų multimedijos garsą ar pakeistų salono oro temperatūrą. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip dar vienas išmanus sprendimas patogiau valdyti automobilį, tai svarbu ir eismo saugumui. Žinoma, reikia žinoti, kokios komandos valdo atitinkamus nustatymus", - pastebi M. Buzelis.

Tiesa, automobilių gamintojai šiai funkcijai taip pat skiria vis daugiau dėmesio. Vienas iš šios srities lyderių „Ford" sklandesniam valdymui montuoja naujausią komunikacijos sistemą SYNC3. Ji suteikia galimybę valdyti ne tik automobilio nustatymus, tačiau ir multimediją bei navigacijos sistemą, o svarbiausia, kad visiškai nereikia atitraukti rankų nuo vairo. Negana to, gamintojas jau pradėjo bendradarbiauti su „Google" ir sukūrė „Team Upshift" komandą, kuri padės naujiems modeliams pritaikyti dar pažangesnių personalizavimo sprendimų, gerinti automobilio duomenų apdorojimą ir valdymą balsu. „Google Assistant" jau pripažinta viena geriausių valdymo balsu programų pasaulyje, tad neabejojama, kad ši partnerystė atneš reikšmingos naudos ir vairuotojams.

Nuotolinio valdymo galimybės

Automobilių žurnalistas atkreipia dėmesį, kad malonesnę vairuotojų patirtį sukuria ir didesnės junglumo galimybės bei automobilio valdymas telefonu. Jis pastebi, kad automobiliams perimant kitų išmaniųjų įrenginių funkcijas, šie panaudojami papildomoms naudoms kurti.

„Automobilį susiejus su telefonu, kiekvieną kartą įsėdus prie vairo galima nesunkiai pasileisti mėgstamos muzikos, tačiau ši sąsaja naudinga ir nutolus nuo savo transporto priemonės. Vairuotojams sudaroma galimybė nuotoliniu būdu ją atrakinti arba užrakinti, o kelionių komfortui užtikrinti siūloma funkcija iš anksto karštą dieną saloną atvėsinti, o žiemą - sušildyti", - gamintojų siūlomus patogumus vardija specialistas.

Nors anksčiau šios ir automobilio užvedimo nuotoliniu būdu funkcijos buvo siūlomos tik premium klasės modeliuose arba „Tesla" elektromobiliuose, jos jau sėkmingai naudojamos ir kitų technologiškai pažangių gamintojų modeliams. „Ford" tokią funkciją jau įdiegė į visus modelius su automatine pavarų dėže - tam tereikia išmaniajame telefone atsisiųsti „Ford Pass" programėlę.

Tiesa, nuotolinio variklio užvedimo ar automobilio atrakinimo funkcijas įvertina ne tik pavieniai vairuotojai, bet ir automobilių nuomos bei kitos verslo įmonės, kurios atrakinti ar užrakinti transporto priemonę gali net ir tada, kai raktai yra viduje. Ši funkcija pasitarnauja ir kaip siuntų pristatymo ar atsiėmimo galimybė, kai užsakymas gali būti pristatytas tiesiai į automobilio bagažinę, ją esamuoju laiku atrakinus per nuotolį.

Informacijos rinkimas ir perdavimas

M. Buzelis teigia, kad dar viena sveikintina technologija - galimybė vienos transporto priemonės surinktą informaciją apie eismo sąlygas perduoti kitai. Nors tokią informaciją dauguma gauna naudodama įvairias navigacijos programėles, dažniausiai jai surinkti reikia vairuotojo įsikišimo, to išvengiama, kai šį darbą atlieka automobilis.

„Tai išties patogu ir naudinga tiek planuojant keliones, tiek jų metu, ypač kai prastas matomumas, o automobilis pats praneša, kad kažkur netoliese yra kliūtis. Svarbiausia, nereikia vairuotojui įsikišti, o tai reiškia, kad ši funkcija neblaško, nereikia skirti laiko kliūčiai pažymėti, kaip to reikalauja navigacijos programėlės", - aiškina M. Buzelis.

Jam pritaria ir Vilniaus Gedimino Technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis, kuris teigia, kad automobilių gebėjimas analizuoti eismo sąlygas bei surinkta informacija dalintis su kitais automobiliais turi reikšmingos įtakos eismo saugumui. Jis aiškina, kad automobilių komunikacijos sistemos yra naudingos ir prasmingos, ypač kai vairuotojui sudaroma galimybė iš anksto sužinoti apie artėjančią kliūtį ir tinkamai pasiruošti.

Geriausio maršruto paieška ir įspėjimai

Tiesa, automobilio informacijos rinkimo sistema siejama ir su dar viena iš išmaniųjų įrenginių į automobilius įdiegta ir jau vairuotojų pamėgta funkcija. Tai - automatinė spūsčių numatymo sistema, kuri reikšmingai prisideda prie geresnės kelionių kokybės. Specialistai pripažįsta, kad galimybė informaciją apie eismo situaciją mieste gauti ne į telefoną, o tiesiai į automobilį gerokai mažina blaškymąsi, kai yra galimybė kelionės tikslą nustatyti balsu, vairuotojui nebereikia analizuoti, kuris maršrutas būtų greičiausias.

Šioms technologijoms gamintojai taip pat skiria išskirtinai dėmesio ir vis dažniau prabyla apie jų svarbą autonominiam vairavimui. „Ford" šiam tikslui naudoja ne tik naujausias sistemas, tačiau pasirinko ir lyderiaujančią eismo informacijos paslaugų tiekėją „TomTom", kuris padeda gamintojo automobiliams patiems numatyti spūstis, parinkti greičiausią ir patogiausią kelionės maršrutą bei sutaupyti nemažai vairuotojo laiko.

Įspėjimai apie pavojus

V. Žuraulis pabrėžia, kad tiek vairuotojų patogumui, tiek eismo saugumui naudinga yra ir kelio ženklų atpažinimo sistema. Automobiliui kiekvieną kartą viršijus leistiną greitį ji atkreipia vairuotojo dėmesį ir suteikia galimybę vos vieno mygtuko paspaudimu nustatyti maksimalaus leistino greičio ribą.

„Greitis yra svarbus veiksnys eismo saugumui, todėl realiu laiku gaunami įspėjimai tiesiai į automobilį, o ne navigacijos programėlę telefone, itin naudingi. Svarbu, kad automobiliai jau geba atpažinti ne tik greičio, bet ir kitus įspėjamuosius, draudžiamuosius ženklus, todėl net ir nepastebėjus realaus ženklo automobilis pats praneša, kokių saugumo reikalavimų reikėtų laikytis", - teigia V. Žuraulis.

Tiesa, šią sistemą siūlo dauguma automobilių gamintojų, tačiau vienų atlieka informacinę funkciją, kitų - įspėjamąją. V. Žuraulis pastebi, kad kiekviena automobilio sistema turėtų būti kuriama ne tik patogumui, bet ir eismo saugumui, todėl tokios funkcijos kartu padeda išlaikyti ir vairuotojų budrumą.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ATASKAITA: Justino Marcinkevičiaus atminimo įamžinimui surinkta - 6885 eurai, aukotųjų skaičius - 23; primename sąskaitos Nr. LT 24 7044 0600 0780 3510
  • KOSMOSE: NASA pirmadienį Marse į orą sėkmingai pakėlė sraigtasparnį „Ingenuity“ (liet. „Išradingumas“) ir tai buvo pirmasis istorijoje motorinio orlaivio kitoje planetoje skrydis.

  • AUKŲ NĖRA: ankstų pirmadienį vietos laiku išsiveržė Indonezijos Javos saloje stūksantis Merapio ugnikalnis, 16 kartų išspjaudamas į orą įkaitusią lavą, pranešė šalies vulkanologijos agentūra.
  • TRAUKINYS: sekmadienį Egipte nuo bėgių nuvažiavo keleivinis traukinys ir buvo sužaloti mažiausiai 109 žmonės.
  • GAISRAS: sekmadienio popietę pranešta apie Šiaulių rajone degantį ūkinį pastatą.
  • TRŪKUMAS: Bosnijos ir Hercegovinos sostinėje Sarajeve gyventojai šeštadienį surengė protestą dėl pernelyg lėto skiepijimo nuo COVID-19, o dalis jų savo automobiliai užblokavo šalia pagrindinės miesto stoties esančią aikštę.
  • PASITRAUKIMAS: Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungoje (LVŽS) bręsta mintis pasitraukti iš dar vienos darbo grupės Seime. Kovo pabaigoje apkaltinę konservatorius siekiant sukurti savo partijai palankią rinkimų sistemą, „valstiečiai“ apleido parlamento valdybos sudarytos darbo grupės, turinčios parengti rinkimų sistemos pertvarką, gretas.
  • TEMPAI NEBLOGI: padidinus vakcinacijos tempus Lietuvoje bent viena vakcinos doze jau pavyko paskiepyti 19,5 proc. visuomenės, t. y. beveik kas penktą šalies gyventoją, o vyresnių nei 65 metų gyventojų vakcinuota daugiau nei pusė – 53 proc.
  • NUSKENDO: prie Tuniso krantų nuskendo valtis su migrantais, žuvo mažiausiai 21 migrantas iš Afrikos, jiems bandant Viduržemio jūra pasiekti Italijai priklausančią Lampedūzos salą,
  • UŽBLOKAVO: penktadienį Pakistano vyriausybė, siekdama užtikrinti saugumą šalyje, laikinai užblokavo internetą.
  • PERKOPTA RIBA: pasaulyje jau pagaminta daugiau kaip 1 mlrd. vakcinos nuo COVID-19 dozių - tai įvyko balandžio 12 dieną, o kitas milijardas gali būti viršytas gegužės pabaigoje.
Daugiau

Dienos klausimas

Kur planuojate leisti vasaros atostogas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Koks Jūsų požiūris į mero rinkimus?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
2. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
3. Vitas Tomkus: IR ŽODIS TAPS KŪNU!
4. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
5. Civilizacijos griovimas yra užsakytas ir apmokėtas
6. Vitas Tomkus: APIE NACIONALINES VERTYBES, NACIONALINĘ LRT IR NACIONALINĘ IDĖJĄ
7. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
8. Gintaras FURMANAVIČIUS: Apie atmintį
9. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
10. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
11. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
12. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
13. Algimantas RUSTEIKA: Seimo rinkimų reforma (Idėja Lietuvai Nr.3)
14. Dvejopi standartai jau įgriso
15. Olava STRIKULIENĖ: Laisvoji A.Tapino televizija - priklausoma nuo labdaros kaip benamis šuo
16. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
17. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
18. Gintaras FURMANAVIČIUS: Apie patyčias
19. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
20. Gintaras Furmanavičius: APSIVOGUSIEMS GĖJAMS KRENTA KAUKĖS
21. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
22. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
23. TOMKUS VS MALINAUSKAS (2)
24. Vitas TOMKUS: NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
25. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų (Sorošo sąrašas su naujomis „elitinėmis" pavardėmis)
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +10 C

+1 +7 C

 

+2 +7 C

+10 +15 C

+8 +14 C

 

+5 +10 C

0-5 m/s

0-6 m/s

 

0-9 m/s

       

Nuorodos