respublika.lt
 
VZ LOGO 3

5 vasaros naudos, kurias dar spėsite pasiimti rudeniui

2019 rugpjūčio mėn. 14 d. 14:01:35

Iš vasaros galima gauti ne tik džiugių emocijų, bet ir daug naudos sveikatai. Pavyzdžiui, jau prasidėjus rudeniui, o kartu ir permainingiems, darganotiems orams, būtent vasarą sustiprintas imunitetas gali apsaugoti nuo pirmųjų virusų kibimo. „Eurovaistinės“ vaistininkė Kristina Staivė išskiria iš viso net 5 vasaros naudas, kuriomis dar galite spėti pasimėgauti, o kartu ir sustiprinti organizmą.

×
nuotr. 1 nuotr.
„Eurovaistinės“ vaistininkė Kristina Staivė

 

Spalvos lėkštėje – imunitetui

Vasarą lengva pastiprinti imunitetą iš natūralių šaltinių ir pasirūpinti juo taip, kad artėjant šaltajam sezonui netrūktų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Imunitetui svarbiausi antioksidantai A, C, E, kurie stiprina ir aktyvina imuninę sistemą. Jų gausu lietuviškose daržovėse, vaisiuose ar uogose – morkose, pomidoruose, kopūstuose, bulvėse, obuoliuose, slyvose, spanguolėse, svarainiuose. Kasdien visų daržovių gal ir neišragausite, bet svarbiausia lėkštėje nuolat palaikyti jų įvairovę.

„Skirtingų spalvų vaisiai ar uogos yra skirtingų vitaminų šaltinis, todėl kasdien reikėtų suvalgyti 3-4 skirtingas daržoves ir keletą vaisų“, – sako K. Staivė ir primena, kad per kelias dienas organizmas nesustiprės, tad laikytis tokių mitybos įpročių reikėtų nuolat. O ruošiantis žiemai, visas gėrybes geriausia šaldyti, taip uogose ar daržovėse išliks organizmui naudingi vitaminai, skaidulos.

Išlaisvinti pėdas

Po ilgos darbo dienos nusiavus batus apima malonus lengvumo pojūtis, tačiau vasarą išlaisvinti pėdas naudinga gerokai dažniau. Pėdose yra visi svarbiausi taškai, kurie atsakingi už svarbiausius organus – širdį, smegenis,  kvėpavimo takus, virškinamąjį traktą, raumenų sistemą. „Vaikščiojimas basomis veikia kaip masažas, kuo dažniau stimuliuojami taškai, tuo labiau aktyvina ir stiprina su jais susijusių vidaus organų veiklą“, – paaiškina „Eurovaistinės“ vaistininkė.

Reikėtų vaikščioti, ten, kur danga nėra visiškai lygi, geriausia, kur yra akmenukų, smėlio, auga žolė,  nes šiurkštus, minkštas ar nelygus paviršius geriau stimuliuoja paduose esančius taškus ir veikia organizmą.

Maudynių nauda

Bene didžiausia vasaros pramoga – pliuškentis ežeruose, upėse, pasinerti į jūros bangas. Maudynės karštomis dienomis padeda atsigaivinti, atsipalaiduoti, sumažinti stresą ir nerimą, o plaukiojant reguliariai, tai ir nauda visam organizmui.

„Plaukiojant dirba beveik visi kūno raumenys ir treniruojami svarbiausi sveikatai organai – širdis, plaučiai, gerėja laikysena, lankstumas, kvėpavimo sistema, kraujotaka. Jeigu žmogus turi nugaros problemų, pavyzdžiui, išvaržų ar susidėvėjusių slankstelių, jo gyvenimo kokybė priklauso nuo to, kokie stiprūs nugaros raumenys, o jie labai stiprinami plaukiojant“, – pažymi specialistė.

Atostogauti prie jūros ypač naudinga tiems, kurie žiemą sirgo plaučių uždegimu ar dažnai kosėja – sūrus jūros vanduo ir pušų oras padeda valyti kvėpavimo takus ir mažėja tikimybė, kad šaltuoju metu ligos pasikartos.

Gaudyti saulės spindulius

Vasarą daugiau laiko leisdami saulės spinduliuose rudenį pasitiksime su didesne šypsena, išvengsime rudeninės depresijos epizodų. Negana to, saulės vitaminas stiprina imunitetą, padeda endokrininei sistemai, stiprina kaulus ir sąnarius.

„Vitaminas D gaminasi tuomet, kai atidengiame kuo daugiau kūno, tad atidengtų plaštakų ar veido, kuomet keliaujame į darbą, šio elemento gamybai neužtenka. Dirbančiam ir visur skubančiam žmogui labai sudėtinga gauti saulės spindulių pakankamai, todėl vasara yra tas metas, kai reikėtų daugiau atostogauti, atsipalaiduoti ir sukaupti geros nuotaikos vitamino atsargas rudeniui“, – pataria vaistinės specialistė.

Persistengti irgi nereikėtų, užtenka 15-20 minučių pabūti saulės spinduliuose be apsauginių priemonių. Per dažnas ar ilgas kaitinimasis kelia pavojų sveikatai – didėja odos vėžio rizika, mažėja elastingumas ir oda sensta greičiau.

Daugiau judesio

Vasarą sužydėję parkai ir miškeliai – tinkama vieta pasivaikščioti, atlikti vieną kitą sporto pratimą ar kitaip pajudėti. Aktyvus gyvenimo būdas naudingas išvaizdai, padeda geriau jaustis, palaikyti gerą sveikatą. Pasak „Eurovaistinės“ vaistininkės, kasdien bent pusvalandį skirdami mankštai stipriname raumenis ir kaulus, didiname sąnarių lankstumą, mažėja cholesterolio lygis, reguliuojamas širdies pulsas. Vasarą ypač naudinga išeiti iš sporto salės ir mankštą atlikti lauke. „Gryname ore daugiau įkvepiame deguonies ir tai maitina visus organus, todėl gerėja mąstymas, nuotaika“, – sako K. Staivė.

Persistengti nereikia, galima pradėti palengva, pamažu didinti treniruočių intensyvumą. Vyresnio amžiaus, turintiems sveikatos problemų ar visiškai nesportuojantiems žmonėms geresnei savijautai palaikyti užtenka paprasčiausiai išlipti viena stotele anksčiau iš autobuso ir 20 minučių pasivaikščioti gryname ore.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ALYTUS: Valstybės ekstremalių situacijų komisija nutarė ekstremalios padėties valstybės mastu neskelbti; vis dėlto Pramonės rajone esančioms įmonėms komisija uždraudė dirbti.
  • SPRĘS: šeštadienį Bendruomenių Rūmų nariai susirinks į Didžiosios Britanijos parlamento nepaprastąjį posėdį, kad pritartų arba atmestų naują sutartį dėl „Brexit“ sąlygų.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tiesioginės išmokos Lietuvos ūkininkams turėtų būti didesnės?

balsuoti rezultatai

Ar mėgstate atostogauti vėsiuoju sezonu?

balsuoti rezultatai
reklama
VZ LOGO 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+10 +11 C

 +9 +10 C

 

+10 +11 C

+15 +18 C

+14 +16 C

 

 +12 +13 C

0-2 m/s

0-4 m/s

 

0-4 m/s

 

USD - 1.1144 PLN - 4.2843
RUB - 71.3066 CHF - 1.0996
GBP - 0.8644 NOK - 10.2198