respublika.lt
 

Pasiruošti laiko persukimui (10)

2019 kovo mėn. 25 d. 07:59:11
Dalia DAŠKEVIČIŪTĖ

Po savaitės - naktį iš kovo 30-osios į 31-ąją - pereisime į vasaros laiką ir pasuksime laikrodžių rodykles valanda į priekį. Tai neabejotinai atsilieps mūsų savijautai, o kai kuriems - net ir sveikatai, tad verta pradėti tam ruoštis jau dabar.

×
nuotr. 1 nuotr.
Redakcijos archyvo nuotr.

 

Priprasti prie laiko pakitimo prireikia savaitės, o sunkiausia staiga keltis valanda anksčiau būna pirmomis dienomis ir ypač - pelėdoms. Tačiau jei jau dabar pradėsite kasdien keltis truputį anksčiau, organizmas nepatirs šoko.

Europos Komisijai pasiūlius ES narėms pačioms apsispręsti, kokioje laiko juostoje - vasaros ar žiemos - nori gyventi, Lietuvoje prasidėjo diskusijos šia tema ir jos tebesitęsia. Mat didesnės dalies specialistų manymu, mums įprastesnis būtų žiemos laikas, tačiau tai reikštų, kad vakarai taptų trumpesni. Nenuostabu, kad vieningos nuomonės taip ir neprieinama, o, apklausų duomenimis, lietuviai labiau būtų linkę apsistoti prie vasaros laiko, kurio ritmu greitai ir pradėsime gyventi.

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas kovo pradžioje pasiūlė Europos Sąjungos šalims paskutinį kartą pasukti pageidaujamą laiką 2021-aisiais ir prie to likti. O ir didžioji dalis europiečių nori laiko sukinėjimo atsisakyti. Vis dėlto, kol tai neįvyko - keli patarimai, kaip geriau apsiprasti su laiko keitimu.

Mokslininkai pateikė įvairių išvadų, kaip šis laiko sukiojimas kenkia mūsų fizinei bei psichinei savijautai - esą manipuliuoti žmogaus biologiniu laikrodžiu, itin mėgstančiu pastovumą, nereikėtų. Pvz., dėl staigių pokyčių sutrinka hormonų veikla ir endokrininė sistema, kuri reguliuoja viso organizmo veiklą. Jaučiamės sutrikę ir neišsimiegoję, trūksta budrumo ir greitos reakcijos, sunkiau koncentruojame dėmesį. Tai atsiliepia ir nuotaikai. Jautriausiai į laiko pasikeitimą reaguoja turintys širdies ir kraujospūdžio problemų, linkę į miego sutrikimus ir depresiją.

Kaip minėta, svarbu po truputį pratintis anksčiau keltis ir anksčiau eiti gulti. Penkios-dešimt minučių kasdien ir, atėjus lemtingam sekmadieniui, beveik nepajusite skirtumo. Taip pat būtina išlaikyti stabilų miego ritmą - žmogui reikalinga per parą išmiegoti 7-8 valandas.

Stenkitės užsiimti mėgstama veikla, praskaidrinti sau dieną, kad laiko pokyčiai turėtų mažiau įtakos jūsų nuotaikai. Taip pat verta maitintis subalansuotai, palaikyti aktyvią fizinę veiklą, kad organizmas kitose srityse nepatirtų streso.

O, jeigu nepavyksta anksti užmigti, galima prieš miegą išgerti melisų, valerijono, pipirmėčių arbatos, kuri padės šiek tiek aprimti ir greičiau gamintis miego hormonui melatoninui.

Be to, neužmirškime pasidžiaugti, kad nuo šiol turėsime ilgesnius vakarus ir iš darbų namo pareisime su šviesa. Netrukus galėsime pasinaudoti to privalumais ir daugiau laiko praleisti gamtoje, gryname ore, o tai teigiamai atsilieps ir mūsų miegui.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (10)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASITRAUKĖ: sporto prekių gamintoja „Nike“ antradienį paskelbė, kad iš bendrovės generalinio direktoriaus pareigų pasitraukia Markas Parkeris.
  • IGNALINA: trečiadienį Vyriausybė pritarė siūlymui nustatyti lėšų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti kaupimo tvarką bei sumažinti administracinę naštą likviduojant Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo fondą.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
VZ LOGO 2

Dienos klausimas

Kaip manote, ar reikalingi išankstiniai Seimo rinkimai?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar jau keitėte padangas savo automobiliui?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+10 +11 C

 +3 +5 C

 

+7 +9 C

+11 +12 C

+12 +14 C

 

 +14 +16 C

3 m/s

1-3 m/s

 

4-5 m/s