VZ LOGO 3

Nobelio premijos laureatas: žmonija nepersikels gyventi už Saulės sistemos ribų (12)

2019 spalio mėn. 10 d. 10:23:56
Darius Mikutavičius, Elta

Žmonės niekada nepersikels gyventi į planetą už Saulės sistemos ribų, nes atstumas iki tokių planetų būtų tiesiog per didelis, teigia šių metų Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras.

×
nuotr. 1 nuotr.
Nobelio premijos laureatas: žmonija niekada nepersikels gyventi už Saulės sistemos ribų. EPA-Eltos nuotr.

M. Mayoras ir jo kolega Didier Queloz antradienį tapo Nobelio fizikos premijos laureatais už tyrimus, padėjusius jiems atrasti egzoplanetas – už Saulės sistemos ribų esančias planetas.

„Jei kalbame apie egzoplanetas, viskas turėtų būti aišku: mes ten nemigruosime“, – naujienų agentūrai AFP Madride sakė M. Mayoras, paklaustas apie galimybę žmonijai persikelti gyventi į vieną tokių egzoplanetų.

„Šios planetos yra tiesiog gerokai per toli. Net optimistiniu atveju, atradus gyvenamą planetą visai netoli, tarkime, už kelių dešimčių šviesmečių, o tai nėra labai daug, kaimynystėje, iki ten nusigauti užtruktų pernelyg daug laiko“, – pridūrė Nobelio premijos laureatas.

„Keliaujant dabartinėmis priemonėmis, kalbėtume apie šimtus milijonų dienų (Šimtus tūkstančių metų). Turime rūpintis savo planeta, ji labai graži ir visiškai gyvenama“, – saugoti Žemę ragino M. Mayoras.

77-erių astrofizikas sakė jaučiantis poreikį „numarinti visus pasisakymus, neva mes galime vieną dieną persikelti į gyvenamą planetą, jei Žemėje gyvybei sąlygos nebus tinkamos“.

„Tai visiška kvailystė“, – pridūrė jis.

Pasinaudodami pačių susikurtais įrankiais, M. Mayoras ir D. Queloz 1995-ųjų spalį atrado pirmąją planetą už Saulės sistemos ribų.

Tuo metu M. Mayoras buvo Ženevos universiteto profesorius, o D. Queloz buvo jo doktorantas. Mokslininkų atradimas pradėjo tikrą revoliuciją astronomijoje. Nuo tada atrasta daugiau nei 4 tūkst. egzoplanetų.

„Tai buvo labai senas filosofinis klausimas: ar Visatoje yra kitų pasaulių?“ – aiškino M. Mayoras.

„Mes ieškome planetų, kurios yra arčiausiai mūsų, kurios gali būti panašios į Žemę. Kartu su mano kolega mes pradėjome šią planetų paiešką, mes parodėme, kad įmanoma jas tyrinėti“, – sakė astrofizikas.

M. Mayoro teigimu, kitos kartos mokslininkai turės atsakyti į klausimą, ar atrastose planetose yra gyvybė.

„Mes nežinome! Vienintelis būdas tai išsiaiškinti yra sukurti technikas, kurios leistų mums atrasti gyvybę per atstumą“, – kalbėjo Nobelio fizikos premijos laureatas.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
  • ALYTUS: PAGD vadovas Saulius Greičius teigia, kad milžiniškas gaisras Alytuje jau yra lokalizuotas ir atvirų gaisro židinių nebėra.
  • STICHIJA: Dalase (Teksaso valstija) daugiau kaip 65 tūkstančiai vartotojų dėl miestą užgriuvusio tornado liko be elektros.

Kaip manote, ar dar vienas streikas mokytojams padės pasiekti norimų rezultatų?

Ar mėgstate atostogauti vėsiuoju sezonu?

VZ LOGO 2