Nobelio premijos laureatas: žmonija nepersikels gyventi už Saulės sistemos ribų (12)

2019 spalio mėn. 10 d. 10:23:56
Darius Mikutavičius, Elta

Žmonės niekada nepersikels gyventi į planetą už Saulės sistemos ribų, nes atstumas iki tokių planetų būtų tiesiog per didelis, teigia šių metų Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras.

×
nuotr. 1 nuotr.
Nobelio premijos laureatas: žmonija niekada nepersikels gyventi už Saulės sistemos ribų. EPA-Eltos nuotr.

M. Mayoras ir jo kolega Didier Queloz antradienį tapo Nobelio fizikos premijos laureatais už tyrimus, padėjusius jiems atrasti egzoplanetas – už Saulės sistemos ribų esančias planetas.

„Jei kalbame apie egzoplanetas, viskas turėtų būti aišku: mes ten nemigruosime“, – naujienų agentūrai AFP Madride sakė M. Mayoras, paklaustas apie galimybę žmonijai persikelti gyventi į vieną tokių egzoplanetų.

„Šios planetos yra tiesiog gerokai per toli. Net optimistiniu atveju, atradus gyvenamą planetą visai netoli, tarkime, už kelių dešimčių šviesmečių, o tai nėra labai daug, kaimynystėje, iki ten nusigauti užtruktų pernelyg daug laiko“, – pridūrė Nobelio premijos laureatas.

„Keliaujant dabartinėmis priemonėmis, kalbėtume apie šimtus milijonų dienų (Šimtus tūkstančių metų). Turime rūpintis savo planeta, ji labai graži ir visiškai gyvenama“, – saugoti Žemę ragino M. Mayoras.

77-erių astrofizikas sakė jaučiantis poreikį „numarinti visus pasisakymus, neva mes galime vieną dieną persikelti į gyvenamą planetą, jei Žemėje gyvybei sąlygos nebus tinkamos“.

„Tai visiška kvailystė“, – pridūrė jis.

Pasinaudodami pačių susikurtais įrankiais, M. Mayoras ir D. Queloz 1995-ųjų spalį atrado pirmąją planetą už Saulės sistemos ribų.

Tuo metu M. Mayoras buvo Ženevos universiteto profesorius, o D. Queloz buvo jo doktorantas. Mokslininkų atradimas pradėjo tikrą revoliuciją astronomijoje. Nuo tada atrasta daugiau nei 4 tūkst. egzoplanetų.

„Tai buvo labai senas filosofinis klausimas: ar Visatoje yra kitų pasaulių?“ – aiškino M. Mayoras.

„Mes ieškome planetų, kurios yra arčiausiai mūsų, kurios gali būti panašios į Žemę. Kartu su mano kolega mes pradėjome šią planetų paiešką, mes parodėme, kad įmanoma jas tyrinėti“, – sakė astrofizikas.

M. Mayoro teigimu, kitos kartos mokslininkai turės atsakyti į klausimą, ar atrastose planetose yra gyvybė.

„Mes nežinome! Vienintelis būdas tai išsiaiškinti yra sukurti technikas, kurios leistų mums atrasti gyvybę per atstumą“, – kalbėjo Nobelio fizikos premijos laureatas.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
  • ATLEIS: Vokietijos automobilių gamybos bendrovė „Continental“ trečiadienį patvirtino planus iki 2028-ųjų visame pasaulyje atleisti 5,5 tūkst. darbuotojų, kadangi įmonė nori kasmet sutaupyti 500 mln. eurų, kad galėtų susidurti su lėtėjančios automobilių rinkos ir lėtėjančios vidaus degimo variklių paklausos padariniais.
  • SUTRIKIMAI: trečiadienio vakarą „Luminor“ banke bus atliekami techniniai darbai, dėl kurių gali sutrikti banko paslaugos.

VZ LOGO 4

Dienos klausimas

Ką darote su nenešiojamais drabužiais?

Apklausa

Ar jau pasipuošėte namus šventėms?

-1  -2 C