Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui, grąžinti papildomas šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.
„Siūlome Vyriausybės nutarimą dėl Kelių eismo taisyklių pakeitimo. Esmė šio pakeitimo – leisti galioti punktui, pagal kurį sankryžose pritvirtinta žalia rodyklė, leidžianti sukti į dešinę degant draudžiamajam šviesoforo signalui“, – Vyriausybės posėdyje sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Pasak jo, prieš nuimant „žaliąsias rodykles“ dauguma savivaldybių dirbo pagal paruoštą planą, atliko tam tikrus veiksmus, tačiau Vilniaus mieste jas pašalinus kilo vairuotojų nepasitenkinimas.
„Nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, nes nuėmus žaliąsias posūkio lenteles padidėjo spūstys, pralaidumas sumažėjo. Pagrindinė priežastis – Vilniaus miesto savivaldybė nepilnai įvykdė numatytas priemones ir (...) išnykus posūkiui į dešinę nebuvo performuotas šviesoforas nei suorganizuoti infrastruktūros pakeitimai“, – kalbėjo J. Narkevičius.
J. Narkevičius taip pat įvardijo, kad tose sankryžose, kur nėra galimybės „žaliųjų rodyklių“ pakeisti alternatyviomis priemonėmis, jos sugrįš visam laikui, tačiau ten, kur įmanoma įgyvendinti pakeitimus, „žaliosios rodyklės“ bus laikinos. Tai, anot ministro, bus derinama su Transporto kompetencijų agentūra.
Tuo metu ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad savivaldybės turėjo 5 metus pasiruošti eismo reguliavimo pakeitimams.
„5 metai buvo pasiruošti savivaldybėms. Galiausiais savivaldybės puikiai matė sankryžas ir transporto mazgus, kur neįmanoma kitomis priemonėmis išspręsti. Buvo galima kreiptis prieš metus. (...) Niekas nepadaryta per 5 metus ir visiškas aplaidumas“, – teigė S. Skvernelis.
Antradienį Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius sakė, kad Susisiekimo ministerijos siūlymai eismo problemų nesprendžia.
R. Šimašius taip pat teigė, kad sprendimas nuimti „žaliąsias rodykles“ 2014 metais buvo priimtas remiantis nepatikimais duomenimis.
„Deja, šiandien mieste ir kituose miestuose turime situaciją, kokia ir tegali būti, kai 2014 metų sprendimai buvo priimti remiantis, nepabijosiu (pasakyti), pseudotyrimu, be jokių duomenų, be jokios statistikos iš policijos ir sudarant tokį įspūdį, kad čia neva ES kažko reikalauja, taip manipuliuojant viešąja nuomone“, – sakė Vilniaus miesto vadovas.
S. Skvernelis apie „žaliųjų rodyklių“ grąžinimą: tai blogas pavyzdys teisėkūros prasme, bet klaidas reikia taisyti
Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad Vyriausybės trečiadienį priimtas sprendimas grąžinti šviesoforų lentelių žaliąsias rodykles yra blogas pavyzdys teisėkūros prasme, tačiau tai daroma taisant padarytas klaidas.
„Lentelės yra grąžintos eismo dalyvių, bet šiandien susisiekimo ministrui buvo duotas pavedimas, kad būtų paruoštos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, kur eismo organizavimo klausimai būtų palikti ne tik savivaldybėms spręsti, o įtraukti pirmiausia ekspertai, eismo organizavimo specialistai, mokslininkai, policijos atstovai“, – trečiadienį žurnalistams po Vyriausybės posėdžio sakė S. Skvernelis.
„Atidžiai žiūrėsime į manipuliavimą statistika, kai bandoma prisidengti statistiniais duomenimis. Pasirodo, policija neturėjo duomenų, kad su avaringumo statistika čia susiję, atlikti nuasmeninti tyrimai, bandoma prisidengti ES teise, kurios čia nėra. Tai blogas pavyzdys teisėkūros prasme, bet reikia klaidas taisyti“, – pridūrė premjeras.
Jis taip pat kritikavo, kad kai kurios savivaldybės nesiėmė reikiamų veiksmų prieš pašalinant žaliąsias rodykles.
„Jei būtų tinkamai pasiruošta ir pasiruošimo laikotarpiu identifikuota, kad yra gatvės, sankryžos, kuriose neįmanoma be didelių investicijų ar apskritai be kardinalių sprendimų užtikrinti to pralaidumo, tai buvo galima kreiptis prieš metus, prieš pusmetį į Vyriausybę ir pasakyti, kad turime Vilniuje tiek sankryžų, Kaune – tiek, Šiauliuose – tiek, kur neįmanoma (kitaip organizuoti eismo reguliavimo) arba reikia didelių investicijų ir būtų galima spręsti civilizuotu būdu, ne papildomais klausimais“, – tikino premjeras.